کد خبر: ۲۳۱۵۹
زمان انتشار: ۱۳:۵۳     ۲۳ مهر ۱۳۹۰
رسانه‌های غربی تصویر درستی از ایران نمی‌دهند/مردم به حکومت ایمان دارند
کارشناس اندیشکده «استراتفور» در سفر چند روزه خود به ایران، رسانه‌های غربی را در پردازش خبری درباره قدرت واقعی ایران در منطقه ساده‌انگار و دروغ‌پرداز توصیف کرد.
به گزارش فارس، «کامران بخاری» کارشناس اندیشکده «استراتفور»، در مقاله‌ای با عنوان "سفری ژئوپولیتیک به ایران: ایران بر سر دوراهی" می‌نویسد: ما غربی‌ها منتظریم که ایران در برابر فشارهای بین‌المللی سر تعظیم فرود آورد، ولی به این مسئله بی‌توجهیم که ایران هم برای خود برنامه‌هایی دارد و مردم ایران هم حداقل در آینده‌ای نزدیک از حمایت دولت خود دست نمی‌کشند.
 
* ایران در پی آن است که از خلأ نظامی موجود در عراق بهره برد
 
از دیدگاه ژئوپولیتیک، اکنون بهترین زمان سفر به ایران بود؛ چراکه این قدرت نوظهور درصدد آن است تا از خلأ نظامی موجود، یعنی خروج نظامیان آمریکایی از عراق سود ببرد. طبق برنامه، خروج این نیروها از عراق تا کمتر از 3 ماه دیگر انجام خواهد شد. از سوی دیگر، دولت تهران در مرزهای شرقی خود نیز نقش مهمی را ایفا می‌کند، یعنی جایی که آمریکا به‌دنبال یافتن راه‌حلی سیاسی در قبال طالبان است، تا از این طریق عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی را از خاک افغانستان آسان‌تر سازد.  
 
* فشارها تنها خارجی نیست و مسئله قدرت باعث درگیری‌های داخلی نیز شده است
 
جمهوری اسلامی ایران همزمان در تلاش است تا سمت و سوی ناآرامی‌های موجود در جهان عرب را به نفع خود بچرخاند؛ ناآرامی‌هایی که در روند مبارزات فلسطین و اسرائیل هم تأثیری بسزا داشته است؛ ناگفته نماند که ایران سال‌های سال خود را به بهترین شکل در این مبارزات دخالت داده است. وضعیت رابطه ایران با آمریکا نیز در هاله‌ای از ابهام فرو رفته است: کدامیک از این 2 گزینه انتخاب می‌شود: سازش یا مقابله؟ در همین حال، دولت ایران که نمونه‌ای منحصر به فرد از تلفیق حکومت روحانیون شیعه و جمهوری‌خواهی غربی است، بر سر مسئله قدرت با درگیری‌های جدی داخلی دست به گریبان است.
 
* خیلی تعجب کردم که به همایش دعوت شدم
 
در چنین فضای خاص ژئوپولیتیک بود که من در 16 سپتامبر امسال وارد «فرودگاه بین‌المللی امام خمینی» شدم. من به همراه صدها میهمان خارجی دیگر به همایشی دعوت شده بودیم که نامش را «همایش بیداری اسلامی» گذاشته بودند. برگزارکننده این مراسم دفتر مقام معظم رهبری، آیت‌الله علی خامنه‌ای بود. دعوت از من با توجه به مناسبات ایران و غرب و همچنین جایگاهم در مقام تحلیل‌گر ارشد یکی از مهم‌ترین شرکت‌های اطلاعاتی خصوصی وابسته به آمریکا، خیلی عجیب بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها