کد خبر: ۲۳۰۵۰۵
زمان انتشار: ۱۳:۳۸     ۲۶ خرداد ۱۳۹۳
دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد که وی چهارشنبه با هدف گفت‌وگو در خصوص سوریه با بان کی مون دیدار می‌کند.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، "نبیل العربی"، دبیرکل اتحادیه عرب در نشست اخیر این اتحادیه اعلام کرد که وی چهارشنبه با هدف بحث و گفت‌وگو در خصوص مرحله کنونی در سوریه و همچنین اقدامات آتی درباره این کشور با بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در ژنو دیدار خواهد کرد.

وی افزود: هدف ماموریت کوفی عنان و اخضر الابراهیمی، فرستادگان سابق سازمان ملل واتحادیه عرب به سوریه ایجاد توافق میان طرف‌های سوری برای آغاز مرحله‌ای جدید و تشکیل دولت انتقالی بود اما این ماموریت هیچ نتیجه‌ای نداشت.

العربی تاکید کرد: من در دیدار با بان کی مون، در خصوص اقدامات آتی اتحادیه عرب و سازمان ملل در خصوص سوریه و اینکه آیا این اقدامات براساس اصول گذشته خواهد بود یا نه و آیا نیازی به یک فرستاده مشترک جدید است یا خیر، بحث و گفت‌وگو خواهم کرد.

وی گفت: بان کی مون اخیرا به من اعلام کرده که وی می‌خواهد فردی جانشین ابراهیمی شود که در سطح رئیس‌جمهوری یا نخست وزیر سابق باشد تا بتواند تاثیرات مثبتی داشته باشد.

العربی همچنین گفت: بان در خصوص اینکه این فرستاده از کشورهای غیر عربی باشد،‌ چیزی به من ابلاغ نکرده است.

وی همچنین اعلام کرد که وزرای خارجه اتحادیه عرب روزهای چهارشنبه و پنج شنبه نشستی را در ریاض و با هدف بررسی اوضاع عراق برگزار می کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها