کد خبر: ۲۳۰۵۰۲
زمان انتشار: ۱۳:۳۵     ۲۶ خرداد ۱۳۹۳
رئیس کمیسیون مالی سنای فرانسه:
رئیس کمیسیون امور مالی مجلس سنای فرانسه در اظهاراتی با اشاره به تمایلات تجاری شرکت‌های غربی و فرانسوی برای حضور در بازار ایران، فرانسه را بازنده بزرگ تحریم‌‌ها علیه ایران دانست.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، فرانسه که در اعمال تحریم‌‌ها علیه ایران جدیت و تعصب به خرج داده، هم‌اینک در تلاش برای پیشی‌گرفتن از آلمان، ایتالیا و آمریکا در بازار نویدبخش و امیدوارکننده ایران است.این در حالیست که شخصیت‌های سیاسی و کارشناسان فرانسوی نگران عقب ماندن این کشور در بازار ایران هستند.

بر اساس این گزارش، لغو بخشی از تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران اشتهای شرکت‌های غربی برای حضور در بازار ایران را برانگیخته است.

فیلیپ مارینی رئیس کمیسیون مالی سنای فرانسه در اظهاراتی در این باره اعلام کرد: «فرانسه بازنده بزرگ تحریم‌‌ها علیه ایران است.»

وی افزود: «سطح مبادلات دوجانبه فرانسه و ایران از 4 میلیارد یورو در سال 2004 به 500 میلیون یورو در سال گذشته رسیده است و تحریم‌‌ها قطعا بیشترین لطمه را به کشورهای اروپایی و فرانسه وارد کرده است»

رئیس کمیسیون مالی سنای فرانسه که در ماه آوریل گذشته به همراه 6 سناتور به ایران سفر کرده بود، گفت: «ما در جریان سفر به ایران شاهد تجهیزاتی از جمله زنجیره‌های مونتاژ اتوماتیک ساخت آلمان و ایتالیا بودیم که پس از سال 2009 یا 2010 خریداری شده بودند.

اظهارات فیلیپ مارینی در حالی صورت می‌گیرد که «میشل ماکینسکی» کارشناس مسائل ایران که فوریه(بهمن ماه) گذشته در قالب هیأتی مهم به ایران سفر کرده بود، نیز در اظهاراتی اعلام کرد: «رهبران فرانسوی دچار سردرگمی تأسف آوری شده‌اند. آن‌ها در سال ٢٠٠٩ مکررا اعلام می‌کردند که نباید با ایران تجارت و داد و ستد کرد؛ حال آنکه رهبران آلمانی‌ معتقد بودند که باید رابطه را حفظ کنند اما در عمل مواظب شرکت‌هایشان باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها