به گزارش پایگاه 598 به نقل از صبحانه آنلاین، حوادث هوایی و زمینی جزئی از تاریخ هوانوردی هستند و علی رغم همه مشکلات
صنعت هوانوردی کشورمان در تامین قطعات مورد نیاز، هنوز هم خطوط هوایی
کشورمان از بهترین و امن ترین خطوط در دنیا محسوب می شوند اما تکرار حوادث
زمینی در ایران، زحمات و هزینه های فراوانی را به دنبال دارد.
شاید
تکرار این موضوع که سر پا نگه داشتن هواپیماهای شرکت های مختلف ایرانی در
شرایط تحریم و فشارهای ظالمانه غرب علیه مردم کشورمان چقدر سخت و نیازمند
مدیران مجرب و متخصصان حرفه ای است، حرفی تکراری و مورد تایید همه مردم و
مسئولان باشد اما گاهی قدر نشناختن چنین موضوعی، نیاز به تکرار آنرا ضروری
می کند.
حوادث هوایی و زمینی جزئی از تاریخ هوانوردی هستند و علی
رغم همه مشکلات صنعت هوانوردی کشورمان در تامین قطعات مورد نیاز، هنوز هم
خطوط هوایی کشورمان از بهترین و امن ترین خطوط در دنیا محسوب می شوند اما
تکرار حوادث زمینی در ایران، زحمات و هزینه های فراوانی را به دنبال دارد.
هر
از چند گاهی، خبری از تصادف وسیله ای نقلیه با یکی از هواپیماهای کشورمان
منتشر می شود تا این سوال مطرح شود که چرا تعداد این حوادث، به نسبت دیگر
کشورها اینقدر زیاد است.
نمونه هایی چون تصادف عجیب یک خودرو با
ایرباس شرکت هواپیمایی آتا، برخورد اتوبوس با هواپیمای زاگرس در مهرآباد و
تصادف عجیب مینی بوس «آسمان» با هواپیمای «هما» از آن جمله اند.
اما
اینبار قرعه به نام فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) افتاده و اتوبوس
حمل مسافر این فرودگاه، ضمن برخورد شدید با ایرباس شرکت ماهان، خسارت
فراوانی را به این هواپیما وارد کرده است. در این حادثه که چند روز قبل رخ
داده، شدت برخورد به حدی بوده که بخش قابل توجهی از این هواپیما دچار صدمات
شدید شده و حتی بخش بار این هواپیما از بیرون قابل مشاهده بوده است.
یکی
از تاثیرات بدی که این حادثه می تواند در پی داشته باشد بازتاب بین المللی
ان در بین شرکتهای مختلف هواپیمایی است که به این سفر می کنند و با نقل و
گزارش این حادثه توسط آنها، وجهه خارجی صنعت هوایی کشورمان خدشه دار خواهد
شد.
بر
اساس بررسی های اولیه، این ایرباس مدل 310 ماهان ایر به شماره ریجستری
EP-MNX که بخشی از پروازهای این شرکت به اروپا را انجام می داده فعلا و تا
ماهها زمینگیر خواهد بود و اشتباه یک راننده، یک هواپیمای سرحال و مدرن را
از خطوط هوایی کشورمان حذف کرد.