کد خبر: ۲۳۰۳۴
زمان انتشار: ۱۸:۲۳     ۲۱ مهر ۱۳۹۰
بسیاری شنیده اند که آرامگاه امیر کبیر در کربلای معلی است.
الف: اما دست کم بنده نتوانسته بودم در این چند سال گزارش دقیقی از محل مدفن او بیابم . تا اینکه در سفر اخیر توفیق با من یار شد و بالاخره مکان گمشده را به مساعدت سید جوانی که ساکن قم است و در قالب پروژه ای علمی بر روی مستندات تاریخی عراق کار می کند ، یافتم .
مرقد امیر کبیر درست در حجره جنوب شرقی صحن ، یا حیات مسقف شده فعلی حرم سید الشهدا ، قرار دارد . به عبارت دیگر کسانی که در صف نخست نماز جماعت، در مکان مسقف شده کنونی بایستند ، مرقد امیر در موازات شانه چپ آنها جای می گیرد . در حال حاضر پس از مرمت های جدید ، سنگ مزاری برای ایشان ، روی دیوار حجره نصب شده ، تا نشانی از آن بزرگ مرد باشد.
امید است عموم ایرانیان آرامگاه او را نیز زیارات کنند تا همگان بدانند که کنار سید شهیدان ، آزادگانی بزرگ نیز عاشقانه آرمیده اند !
اشاره کنم که برابر روایات تاریخی ، پس از شهادت امير ، ابتدا او را در کاشان بخاک سپردند . اما برابر خواست همسرش عزت الدوله - که نقش بزرگی کنار مجاهدت و پایداری امیر داشت- و می دانست جسم بی جان او نیز نباید نزد شاهان قاجار باشد ، كالبد امیر را به كربلا حمل کرد و در مکان اشاره شده دفن نمود . آن زمان شعری برای سنگ مزارش نگاشته شد تا گواه بر شهادت و سعادت او در آسمان ، و جهنمی بودن قاتلانش باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۸ - ۲۱ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
خوشا انان که هر دم حق کارشان بید...
----------
روحش شاد شب جمعه نثار همه اموات و شهدا و امام عزیز فرج اقا امام زمان عج توفیق مقام ولایت شفای مجروحین و بیماران ازادی همه اسرای اسلام و دربندان بی بنیه رد کل وام دین توفیق زیارت همه دل شکستگان .شکست دشمنان و منافقان.
----------
3 تا فاتحه و صلوات جلیل
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها