کد خبر: ۲۳۰۲۷
زمان انتشار: ۱۸:۰۴     ۲۱ مهر ۱۳۹۰
سخنگوی شرکت هواپیمایی ماهان با بیان اینکه آمریکا چهار روز قبل این شرکت را به دلیل اتهامات واهی تحریم کرده است، در عین حال گفت: این تحریم فقط مختص به این کشور می‌شود و پروازهای ماهان طبق برنامه به اروپا و آسیا به خصوص حج تمتع طبق برنامه صورت می‌گیرد.

داود چابک در گفتگو با مهر درباره سناریوی ساختگی ترور سفیر عربستان در آمریکا و تحریم شرکت هواپیمایی ماهان به دلیل اتهامات واهی، اظهار داشت: تحریم ماهان از سوی آمریکا صورت گرفته و فقط در حوزه این کشور قابل اجراست؛ بنابراین تمامی پروازهای این شرکت به عربستان طبق برنامه انجام می شود و مشکلی از این بابت نیست.

وی افزود: تمامی مسیرهای پروازی هواپیمایی ماهان به کشورهای آسیایی و اروپایی در حال انجام است و پروازهای حج هم از جمله پروازهای آسیایی به شمار می رود.

مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی ماهان بابیان اینکه تحریم این شرکت از 4 روز پیش انجام گرفته بود، بیان کرد: رسانه‌ای شدن تحریم از روز گذشته و در ابتدا از سوی رسانه های خارجی اعلام شد، بنابراین اگر قرار بود که پروازهای حج تحریم شود تاکنون به اطلاع شرکت ماهان می‌رسید.

چابک با اشاره به اینکه تحریم‌های آمریکا فقط در داخل این کشور قابل اجراست، گفت: فکر نمی کنم که تحریم، موضوع حج را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش مهر، سناریوی ساختگی ترور سفیر عربستان در آمریکا و تحریم شرکت هواپیمایی ماهان به دلیل اتهامات واهی در حالی که عملیات موسم حج تمتع 90 در حال انجام است، از سناریوی ساختگی اتاق فکر واشنگتن با مقامات برخی کشورها حکایت دارد.

این جنجال رسانه‌ای آمریکایی‌ها درحالی از سه شنبه کلید خورده است که از 274 پرواز مربوط به عملیات انتقال زائران ایرانی به سرزمین وحی، 141 پرواز توسط شرکت هواپیمایی ماهان انجام خواهد شد.
 
براین اساس العربیه در گزارشی مدعی شد: دولت آمریکا به بهانه نقش داشتن شرکت هواپیمایی ماهان در انتقال فرد متهم به آنچه دست داشتن در عملیات ترور سفیر عربستان به این کشور ادعا شده، این شرکت را تحریم کرد.

 
رونمایی از سناریوی اتاق فکر واشنگتن در این زمان، از وحشت کشورهای غربی و آمریکا از بیداری اسلامی در منطقه حکایت دارد و آنها را به جنب و جوش برای منحرف کردن افکار عمومی جهان اسلام در گردهمایی بزرگ اسلامی و بین المللی حج تمتع وادار کرده است.
 
گفتنی است، تعداد حجاجی که امسال توسط شرکت ایران ایر جابه‌جا خواهند شد، 51 هزار و 196 نفر و نیز تعداد حجاجی که توسط شرکت هواپیمایی ماهان جابه‌جا می‌شوند، 48 هزار و 415 نفر است. 274 پرواز حج تمتع از 17 فرودگاه ایران به سرزمین وحی انجام خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها