کد خبر: ۲۳۰۲۶۷
زمان انتشار: ۲۰:۳۱     ۲۵ خرداد ۱۳۹۳

از عشوری و عقیلی تا محمدی و نوری

به گزارش 598، استقلال تیم بزرگی است و شاید اکثر بازیکنان لیگ برتری آرزو داشته باشند تا یک روز در چنین تیم پرطرفداری بازی کنند زیرا مطمئن هستند که مسیر موفقیت را از این تیم با سرعت بیشتری طی خواهند کرد. از سوی دیگر اتفاقات فصل گذشته سبب شده تا حالا امیر قلعه‌نوعی با وسواس بیشتری به جذب بازیکن بپردازد و نام‌هایی که در فهرست او قرار گرفته به خوبی نشان می‌دهد که سرمربی آبی‌پوشان نمی‌خواهد کابوس فصل گذشته دوباره برای او تکرار شود. اما این روزها شاهد هستیم که بسیاری از بازیکنان خود را در فهرست امیر قلعه‌نوعی قرار می‌دهند تا به تیم‌های خواهان خود ثابت کنند که چه بازیکن ارزشمندی هستند و آنهایی هم که در فهرست سرمربی هستند، تمام تلاش خود را انجام می‌دهند تا این موضوع را به شکل قابل ملاحظه‌ای پررنگ کنند تا شاید قیمت خود را کمی افزایش بدهند. در این میان مسئولان باشگاه استقلال تلاش بسیاری داشتند تا نام افرادی که در فهرست سرمربی هستند لو نرود اما چندان در این راه موفق عمل نکردند تا آنهایی که به دنبال بازارگرمی در فصل نقل و انتقالات بودند به بهترین شکل ممکن از برند استقلال استفاده کنند و پولهایی به جیب بزنند که شاید در خواب هم نمی‌دیدند…

عشوری به خواسته‌اش رسید

در روزهایی که استقلال درگیر انتخاب مدیرعامل بود، سینا عشوری چند باری در گفتگو با رسانه‌ها مدعی شد که از استقلال پیشنهاد دارد. این در حالی است که هافبک دفاعی ذوب‌آهن زیاد اهل مصاحبه نبود ولی تا فصل نقل و انتقالات شد، مصاحبه‌های متعددی را از او شاهد بودیم. عشوری خیلی راحت نام استقلال را مطرح می‌کرد و کسی هم از او نپرسید که وقتی تیم مدیرعامل ندارد با چه کسی مذاکره کرده است؟!

پافشاری عشوری به پیشنهاد از استقلال آنقدر زیاد بود که در نهایت مسئولان ذوب‌آهن تصمیم گرفتند تا هر چه زودتر قرارداد او را تمدید کنند. نکته قابل توجه سکوت امیر قلعه‌نوعی در روزهایی که عشوری نام او را مطرح می‌کرد بود تا این بازیکن خیلی راحت به خواسته‌اش برسد.

بازارگرمی داماشی‌ها

اما وقتی استقلال وارد فصل نقل و انتقالات شد به دنبال دو بازیکن جوان داماش رفت. هادی محمدی و مسعود حسن‌زاده مورد توجه باشگاه استقلال قرار گرفتند ولی نام آنها خیلی راحت قبل از اینکه توافقی حاصل شود سر زبانها افتاد و کسی هم از آنها گله نکرد که چرا خیلی زود پیشنهاد استقلال را فاش کردند. این بازارگرمی بازیکنان سابق داماش هم در نهایت جواب داد و در حالی که شاید در استقلال فرصت بازی به آنها نمی‌رسید راهی تیم دیگری شدند.

عقیلی نیامده رفت

مذاکره استقلال با هادی عقیلی هم خیلی زود لو رفت. در همان روزهایی که امیر قلعه‌نوعی فهرست بازیکنان موردنظر خود را ارائه کرده بود، حرف از حضور این مدافع در جمع آبی‌پوشان به میان آمد. این بازیکن هم با خیال راحت پیشنهاد استقلال را تایید کرد و حتی چند باری گفت که در حال سفر به تهران است. به میان آمدن نام استقلال به عنوان تیم خواهان عقیلی سبب شد تا سپاهان سرکیسه را شل کند و پول زیادی به هادی بپردازد.

استفاده بهینه نوری

محمد نوری در فهرست فصل بعد دایی برای پرسپولیس قرار نداشت ولی برخی از اهالی رسانه آنقدر نام استقلال را به عنوان تیم خواهان نوری مطرح کردند تا این بازیکن با تغییر موضع باشگاه پرسپولیس مواجه شد. در این میان اقدام باشگاه استقلال فقط تماشا بود و افشارزاده هیچ وقت تکذیب نکرد و حرفهای او به شکلی بود که همگان تصور می‌کردند می‌خواهند جذب نوری را مخفی کنند.

نقل و انتقالات مدیریت نشد

شاید برخی‌ها تصور کنند که این اتفاقات در فصل نقل و انتقالات طبیعی است ولی استقلال طی دوره‌های پیش هیچگاه تا به این اندازه مورد سوءاستفاده بازیکنان سایر تیم‌ها قرار نگرفته بود و مدیران قبلی به خوبی فصل نقل و انتقالات را مدیریت می‌کردند ولی امسال تجربه کم افشارزاده و بی‌اطلاعی او از شرایط نقل و انتقالات در ایران سبب شد تا به راحتی تیمش مورد سوءاستفاده سایر بازیکنان قرار بگیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها