کد خبر: ۲۳۰۲۳۹
زمان انتشار: ۲۰:۱۱     ۲۵ خرداد ۱۳۹۳
به گزارش 598، ايران با هدف خلق شگفتي در کوريتيبا، خودش را براي اولين مسابقه‌اش در گروه F جام‌جهاني 2014 برزيل مقابل نيجريه آماده مي‌کند.

اين دو کشور براي اولين بار مقابل يکديگر به ميدان مي‌روند و آماده هستند تا شروعي قدرتمند براي قرار گرفتن در رده دوم گروه F داشته باشند.

نيجريه در ديدارهاي تدارکاتي جام‌جهاني نتوانست درخشش داشته باشد و در آخرين بازي خود با نتيجه 2 بر يک مقابل آمريکا شکست خورد. کشور آفريقايي رکورد بهتري در جام‌جهاني نسبت به ايران دارد و دو بار توانسته از مرحله گروهي صعود کند؛ با اين حال اشکان دژاگه مطمئن است که مي‌توانند روز دوشنبه از اين بازي نتيجه بگيرند.

وي در گفت‌و‌گو با سايت فولام اظهار داشت: انتظار نداريم قهرمان شويم اما فکر مي‌کنيم بتوانيم شگفتي خلق کنيم. اين چهارمين باري است که ايران در جام‌جهاني به ميدان مي‌رود اما تنها در يک مسابقه به پيروزي رسيده‌ايم و هرگز نتوانسته‌ايم از مرحله گروهي صعود کنيم بنابراين اگر بتوانيم از گروه‌مان صعود کنيم، فوق‌العاده خواهد بود. فکر مي‌کنم ما اين فرصت را داريم.

ايران زير نظر کارلوس کي‌روش سومين تيمي بود که پس از صدرنشيني در گروه A رقابت‌هاي مقدماتي جام‌جهاني در قاره آسيا به جام‌جهاني صعود کرد اما اکنون روي اين مسئله تمرکز کرده که براي دومين بار بتواند در اين مسابقات به پيروزي برسد.

نيجريه در رقابت‌هاي جام‌جهاني 1994 و 1998 توانست از مرحله گروهي صعود کند اما آخرين تلاش آنها در اين مسابقات نااميد کننده بوده است. نيجريه در سال 2002 و 2010 در قعر جدول گروه خود قرار گرفت و نتوانست حتي يک پيروزي به دست آورد.

با اين حال امانوئل آمونيکه، هافبک سابق عقاب‌ها که در جام‌جهاني 1994 حضور داشت از بازيکنان خواست با يکديگر متحد باشند تا بتوانند شروعي خوب رقم بزنند و در عين حال اولين حريف خود در اين مسابقات را دست کم نگيرند.

وي اظهار داشت: جام‌جهاني يک بازي متفاوت است. من در اين مسابقات حضور داشته‌ام و مي‌دانم درباره چه چيزي حرف مي‌زنم. نمي‌توانيد تيم‌تان را بر اساس دو بازيکن بسازيد زيرا در اين صورت خطرات زيادي تيم را تهديد مي‌کند.

آمونيکه خاطرنشان کرد: تيم بايد در يک تلاش دسته‌جمعي اهدافش را برآورده کند. همه بازيکنان مي‌دانند که چه جايگاهي در تيم دارند. حتي آن بازيکناني که روي نيمکت هستند، بايد در اين تلاش دسته‌جمعي سهيم شوند زيرا ممکن است با بازيکنان درون زمين تعويض شوند.

وي اضافه کرد: ما بايد نسبت به فرصت‌هايمان واقع‌بين باشيم و نبايد ايران را دست کم بگيريم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها