کد خبر: ۲۳۰۱۸۱
زمان انتشار: ۱۴:۲۰     ۲۵ خرداد ۱۳۹۳
داستان تکراری ثبت‌نام اینترنتی خودرو همچنان ادامه دارد، به طوری که امسال نیز همچون گذشته بسیاری از متقاضیان بازار خودرو موفق به ثبت‌نام خودرو نشدند و همچنان این مزایا در اختیار یک‌سری افراد خاص قرار دارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار تراز، ثبت‌نام اینترنتی خودروسازها همچون دوره‌های گذشته از بیستم خردادماه آغاز شده است. شرکت ایران‌خودرو چند روز پیش با فراخوان و تبلیغ از شروع ثبت‌نام اینترنتی خودرو به مردم خبر داد که آخرین آن، چند روز قبل بود. بر این اساس اعلام شد روز بیستم خردادماه ساعت ۱۰ صبح سایت باز خواهد شد و ثبت‌نام انجام می‌شود.
در این میان، چند شرط برای ثبت‌نام در صفحه اول سایت گذاشته شده بود. به عنوان مثال، کسانی که در دوره قبل ثبت‌نام اینترنتی خودرو کرده‌اند، این دوره دیگر نمی‌توانند ثبت‌نام کنند و یک شرط دیگر این بود که هر شخص فقط با یک کد ملی می‌تواند فقط یک خودرو ثبت‌نام کند.
این در حالی است که طبق گزارش‌های انجام شده، به خصوص در ثبت‌نام چند روز پیش که به مناسبت نیمه‌شعبان بود، اکثریت مردم موفق به ثبت‌نام اینترنتی خودرو نشده بودند؛ روندی همچون گذشته که شاهد بودیم در بازار افرادی خاص با ثبت‌نام تعدادی از خودرو برای افراد خانواده با کدملی آنها بودیم و خودروها را برای فروش به بازار می‌آوردند. به عنوان مثال، طبق گزارش خبرنگار ما، یک فرد حتی برای بچه دو ساله خود نیز خودرو ثبت‌نام کرده بوده است و این روند همچنان ادامه دارد.
سود ثبت‌نام خودرو و فروش آن در بازار میلیونی شده است. حتی این افراد سودجو قبل از این‌که خودروی خود را تحویل بگیرند، حواله ثبت‌نام آن را با چند میلیون بالاتر به شخص دیگری به فروش می‌رسانند. به عنوان مثال، خودروی پژو پارس سال که ثبت‌نام آن ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است، در بازار به قیمت ۳۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. همچنین خودروی پژو GLXبنزین‌سوز که ثبت‌نام آن ۲۶ میلیون تومان است، به قیمت ۲۹ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد. در همین حال، خودرو ۲۰۶ تیپ ۵ که ثبت‌نام آن ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است، به قیمت ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار فروخته می‌شود.
حال سوال این‌جاست که پس از چند سال ثبت‌نام اینترنتی و داستان سودجویی یک‌سری افراد خاص، خودروسازها فکر چاره‌ای برای آن نیستند؟! به عنوان مثال، اعلام کنند که هر کسی که خودرو را ثبت‌نام کرد و خودرو خود را تحویل گرفت، به مدت ۶ ماه حق فروش آن را ندارد و سند خودرو بعد از ۶ ماه به نام فرد زده خواهد شد. همچنین هر کسی که خودرو خود را تحویل گرفت و نمی‌خواست از آن استفاده کند و پشیمان شود، باید به خود خودروساز، خودرو برگردانده شود و خودروساز، سودی همچون سود بانکی به فرد بدهد.
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها