کد خبر: ۲۲۹۹۶۹
زمان انتشار: ۲۲:۱۵     ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
خبرگزاری رویترزبه نقل از رئیس برنامه خریداری تسلیحات پنتاگون در گزارشی گفت، آمریکا هنوز راهی برای رفع وابستگی خود به موتورهای راکت روسیه برای پرتاب ماهواره‌های نظامی‌اش پیدا نکرده اما به دنبال چنین فرصتی است.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی صدای روسیه، فرانک کندال، رئیس برنامه خرید تسلیحات پنتاگون گفت: اگر بتوانیم به شدت مایلیم تا از این وابستگی‌ها خلاص شویم. ما می‌خواهیم تا چنین فرصتی به دست آوریم اما هنوز تصمیم نگرفته‌ایم که دقیقا چطور این کار را انجام دهیم.

پیشتر تعدادی از اعضای کمیته‌های کنگره آمریکا سرمایه بیشتری را به بودجه سال 2015 میلادی برای آغاز تولید موتور جدید راکت اختصاص داده‌اند که این اقدام با هدف استقلال و رفع وابستگی به موتورهای RD-180 روسیه صورت گرفته که "ائتلاف پرتاب متحد"، سرمایه‌گذاری مشترک بوئینگ ولاکهید مارتین از آن‌ها برای پرتاب ماهواره‌های نظامی آمریکا استفاده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، "ائتلاف پرتاب متحد" موتورهای کافی برای پرتاب‌های برنامه‌ریزی شده دو سال آتی در اختیار دارد. هزینه تولید موتور جدید راکت یک ملیارد دلار برآورده شده که احتمالا تا پنج سال ادامه می‌یابد.

گروهی از مشاوران پنتاگون گفتند، تولید موتور راکت برای جایگزینی موتورهای RD-180 روسیه که در پرتابگر فضایی "اطلس 5" آمریکا استفاده شده احتمالا 5 / 1 میلیارد دلار برای آمریکا هزینه خواهد داشت و به مدت شش سال ادامه می‌یابد.

یک هیات مشورتی مستقل به وزارت دفاع آمریکا هشدار داد، از دست دادن موتورهای RD-180 روسیه تاثیرات چشمگیری دارد و از آنجایی که گزینه‌های کوتاه مدت برای کاهش تعداد آن‌ها محدود است، اقدامات لازم باید تا پایان سپتامبر سال جاری میلادی برای کاهش خطرات کنونی و حفظ گزینه‌ها انجام شوند.

این هیات نگران است که توقف خریداری موتورهای RD-180 احتمالا پرتاب ماهواره‌های نظامی را به تاخیر انداخته و هزینه‌ها را تا پنج میلیارد دلار در سال 2017 میلادی افزایش خواهد داد.

پیشتر چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا به نیروی هوایی دستور داد تا در اصول همکاری فنی نظامی با روسیه به منظور کاهش وابستگی آمریکا به موتورهای راکت روسی تجدیدنظر کند.

دیمیتری روگوزین، معاون نخست وزیر روسیه گفت: مسکو در واکنش به تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا در پی بحران اوکراین، تامین لوازم ضروری موتورهای RD-180 به واشنگتن را متوقف می‌کند.

یکی از مقام‌های ارشد وزارت دفاع آمریکا افشا کرد، پنتاگون برای پیدا کردن جایگزینی برای موتورهای راکت ساخت روسیه به شدت تحت فشار است، واردات این موتورها در پی حکم دادگاه و بر مبنای تحریم‌های اعمال شده بر روسیه در جریان بحران اوکراین ممنوع شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها