کد خبر: ۲۲۹۶۳۴
زمان انتشار: ۱۴:۳۷     ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
رئیس جمهور در جشن پیروزی انتخاباتی اش بیان داشت:
حجت‌الاسلام حسن روحانی در مراسمی که با نام انتظار و امید در سالگرد پیروزی ایشان در انتخابات سال گذشته برگزار گردید به سخنرانی پرداخت که با حواشی همچون شعارهایی قابل تامل حاضرین همراه بود. دکتر روحانی مدعی شد: از خرداد سال گذشته ملت ما با دست و زبان توانمندش خرافه‌ها را زدود و در برابر خرافه‌گرایان، از امام عصر(عج) عذرخواهی کرد.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، حجت‌الاسلام حسن روحانی در مراسمی که با نام انتظار و امید به مناسبت سالگرد پیروزی ایشان در انتخابات سال گذشته برگزار گردید به سخنرانی پرداخت که با حواشی همچون شعارهایی قابل تامل حاضرین همراه بود.

دکتر روحانی خطاب به منتقدین سخنان قبلی ایشان در خصوص عرصه فرهنگ بیان داشت: مگر ما چه گفته‌ایم که برخی آشفته شده‌اند؟ ما گفتیم فرهنگ ازآنِ مردم است و مردم باید برای تعالی و تلاش خود قدم بردارند. گویا عده‌ای هنوز در دوران حجر می‌اندیشند و فکر می‌کنند.



رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه "سخن ما حُسن و حَسَن و راه ما نیز راه حُسن و حَسَن است"، گفت: مگر ما چه گفته‌ایم که برخی آشفته شده‌اند؟ ما گفتیم فرهنگ ازآنِ مردم است و مردم باید برای تعالی و تلاش خود قدم بردارند. گویا عده‌ای هنوز در دوران حجر می‌اندیشند و فکر می‌کنند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه "ما همه منتظر روز موعودیم و به آن روز امیدواریم"، افزود: البته منتظری که گوشه‌ای بنشیند و زانوی غم در بغل بگیرد و تحرکی نداشته باشد، انتظارش جانسوز و جانکاه خواهد بود اما منتظری که تلاش می‌کند و زمینه را برای حضور همه آن وعده‌های آسمانی آمده و شرایط را برای عدل، عدالت و انصاف فراهم می‌کند، انتظاری امیدبخش، فرح‌بخش و روح‌بخش دارد و به جامعه نجات و تحرک می‌بخشد.

دکتر روحانی مدعی شد: از خرداد سال گذشته ملت ما با دست و زبان توانمندش خرافه‌ها را زدود و در برابر خرافه‌گرایان، از امام عصر(عج) عذرخواهی کرد.

وی با بیان اینکه "این انتظار و انتظار در برهه‌های زمانی دیگر در آن سال‌ها، انتظاری فعالانه، کنش‌گرانه و توأم با حرکت بود"، اظهار کرد: چنین انتظاری توانست گشایش فراهم کند و راه را برای طلوع خورشید مغرب زمین آماده سازد و در 12 بهمن 57 موجب آمدن بوی عطر در این سرزمین شود.

روحانی خاطرنشان کرد: به غیر از 12 بهمن و پیروزی 22 بهمن و شکوه‌هایی که در هشت سال دفاع مقدس آفریدیم و همچنین صدها افتخار دیگر در سال گذشته در همین ایام، باید پرسید سال گذشته ایران چه کرد؟ همان ملتی که ماه‌ها قبل ناامیدی سراسر جامعه‌اش را فرا گرفته بود و بسیاری از مردم می‌گفتند مگر انتخابات هم تأثیر و فایده دارد؟ حتی به خود من می‌گفتند تو چرا به صحنه آمدی و ثبت‌نام کردی و از این شهر به آن شهر سفر می‌کنی؟ مگر کشور را نمی‌شناسی و مگر نمی‌دانی مکانیزم صندوق رأی چگونه است؟ اما شور و نشاط حضور مردم و آن سخن تاریخی رهبر که گفت صندوق رأی، حق‌الناس است و حتی آنهایی که به نظام علاقه ندارند به خاطر کشور و ایرانشان پای صندوق رأی بشتابند، آنچنان فضایی در کشور ایجاد کرد که روزهای خرداد گویی خرداد دیگری و چنین روزهای نشاط و امیدی در کنار صندوق آرا آمده است.



رئیس جمهور در سخنان دیگری مدعی شد: دولت در برابر همه موافقان، حامیان، منتقدان و حتی مخالفان سر تکریم و تعظیم فرود می‌آورد. گرچه گروهی با زبان تکریم با دولت سخن نگویند، اما پاسخ ما به آنها با ‌ادب و احترام و کرامت خواهد بود و ما برای صلح، آشتی و برادری کنار جمع شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه "سال گذشته ما به همه جهانیان اعلام کردیم که رقابت در کشور ما رقابت جوانمردانه خواهد بود"، اظهار کرد: همچنین ما اعلام کردیم که ما رودرروی هم صف نمی‌کشیم بلکه در کنار صندوق رأی به صف می‌ایستیم. ما در خرداد سال گذشته امید آفریدیم؛ البته نه فقط امید برای ایران که امید برای جهان آفریدیم و این را من از جهت مبالغه و اغراق نمی‌گویم؛ چراکه هرکجا رفته‌ام و هر مسئولی را در سراسر دنیا دیده‌ام، او به من گفت که انتخابات خرداد سال گذشته ایران برای همه ما امیدآفرین بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲۹
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۳ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
۱۰
۳۴
سلام ب رییس جمهور محبوبم.ازکلام ارامش بخشت مشعوف وپرامید میشم اقای پرزیدنت واین شوق وقتی بیشتر میشه ک میبینم حرف و عملتان یکیست!!مردم کشور من لایق مدیرانی ازجنس ناب وزلال صداقتن.ممنونم اقای رییس جمهور ممنون دوست ایران وایرانی ممنون امید من وما
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۲ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
یعنی الان مدیران از جنس ناب و زلال صداقتن؟؟؟؟؟!!!!!!!
خوب شد گفتین وگرنه معنی صداقت و اینا رو هیچوقت نمیفهمیدیم!!!!!
سید
GERMANY
۲۰:۵۲ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
اقا حمید .

اخوی فکر دهانتم باش بابا عزیز !؟

اینهمه... باعث میشه آب دهنت تموم بشه و خشکی دهن بگیری . ازمن گفتن بود .خود دانی
اعتماد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۳ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
دیدین بعضی وقتا یکی یه حرفی میزنه نمیدونین داره مسخره میکنه یا جدی میگه. بخدا الان من نمیفهمم این آقا حمید داره مسخره میکنه یا واقعا اینارو جدی گفته!!!!!1
زهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۶ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
۲۹
۳
... حق و باطل سخنرانی هاشون شباهت زیادی بهم داره و این وظیفه بصیران جامعه است که بازیگران را از انسان های واقعی تشخیص دهند
پاسخ
بسیجی عاشق
UNITED STATES
۱۷:۱۵ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
۲۲
۵
خوم گویم و خوم خندم /خوم مرد هنرمندم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۳ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
۱۶
۴
رئیس جمهور در سخنان دیگری مدعی شد: دولت در برابر همه موافقان، حامیان، منتقدان و حتی مخالفان سر تکریم و تعظیم فرود می‌آورد. گرچه گروهی با زبان تکریم با دولت سخن نگویند، اما پاسخ ما به آنها با ‌ادب و احترام و کرامت خواهد بود و ما برای صلح، آشتی و برادری کنار جمع شده‌ایم. !!???
پاسخ
فرشاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۹ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
۲۰
۲
... هم دیدیم.سر تکریم!
پاسخ
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۹ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
۲۷
۳
سلام ۵۹۸ عزیز

داداش اگه فیلم این سخنرانی جناب حقوق دان را از آخر به ابتدا بیارید تمام ... ایشان مشخص میشود برای مثال صحبت با رعایت ادب حتی با مخالفین ولی بعدش عده ای در عصر حجر و .... فکر کنم کلیپ زیبایی هم بشه
البته من سوادی هم ندارما کم سوادم
پاسخ
راد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۸ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۳
رئیس جمهور گفتند ما با منتقدان با زبان تکریم صحبت می کنیم.منتقد کسی است که عیب و حُسن کار را بگوید. وقتی به ایشان معایب سبد کالا را گفتند ایشان عذرخواهی کردند.
اما کسانی که فقط بد و بیراه می گویند مثلاً می گویند تو دینت را از انگلیس گرفته ای دیگر جای تکریم باقی نمی گذارند.
معلم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۰ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
۲۲
۵
جناب ریئس جمهور چه قدر .... راضی تشریف دارند.
پاسخ
علی
ROMANIA
۰۱:۳۱ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
۲۳
۶
عجب تکریمی. فقط تو همین سخنرانی یکی دوتا توهین شد. ازجمله عصر حجر. واقعا ... کاری به جز توهین به منتقدان ندارد.
پاسخ
مهدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۷ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
۱۹
۴
زبان تكريم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اين سخنراني از اول تا آخر تناقض داره
فكر كنم يه كليپ خنده دار عالي بشه از توش در آورد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۱ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
۱۶
۴
مردم در انتخابات گذشته از امام زمان عذر خواهی کردند... فهمیدی یعنی چه؟

به این میگن حرف قشنگ اما دارای باطنی معنادار و مرموز..
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۵ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
میگم بنظر شما الان فائزه خانم فکر نمیکنن چند وقت دیگه امر براشون مشتبه بشه که (نعوذبالله)خود امام زمانن...خاطرتون هست که...دوم خرادا 88 سالن 12 هزار نفری ازادی؟
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۶ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
۱۰
۴
سردار سعد آباد سخرانی فرمودن ...نمونه ...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۵ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
۱۷
۳
مردم سره را از ناسره تشخیص میدهند . حرف ... با عملتون هماهنگ نیست
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۳ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
۱۵
۲
منتظر باشیم چند صبا دیگه این جناب پرزیدنت مخالفین و منتقدینشون رو ادم هم حساب نمیکنن...و چند صبا دیگه اونطرفتر میگه باید از صحنه روزگار محو بشه....خدا خودش حکمشون کنه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۸ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
همان ملتی که ماه‌ها قبل ناامیدی سراسر جامعه‌اش را فرا گرفته بود و بسیاری از مردم می‌گفتند مگر انتخابات هم تأثیر و فایده دارد؟ حتی به خود من می‌گفتند تو چرا به صحنه آمدی و ثبت‌نام کردی و از این شهر به آن شهر سفر می‌کنی؟ مگر کشور را نمی‌شناسی و مگر نمی‌دانی مکانیزم صندوق رأی چگونه است؟
بابا....
معتدل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۲ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
۱۰
۳
آفرین بر دکتر حسن
تو همیشه حرفهات آخرین حرفه
از اعتدال بالاتر دیگه چی داریم؟
الان تمام مشکلات منطقه با گفت و گو حل میشه. همین برادران محترم داعش که ما سر تکریم در مقابلشون فرود میاریم، با گفت و گو جنگ رو کنار میذارن.
ظریف جان بدو برو عراق یه گفت وگوی دیگه...
پاسخ
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۲ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
۸
۶
منظورش از خرافه گرایان ، دولت قبله ک تمام گنداشون رو جم کرد؟!!!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۹ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
۱۳
۲
اسمم رو عوض ميكنم اگر به غير از امتياز .... فكر ديگري داشتي، حرفهايت هم فقط به درد همانهايي ميخورد كه جلوت نشسته اند
اميدوارم هرچه زودتر امام زمان بيايد كه در انموقع جز ءكساني هستي كه...
پاسخ
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۲ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
۶
۲
این باعث تعجب است که آقای روحانی به جای سخن گفتن از خدماتی که طی یک سال به مردم کردند حاشیه سازی می کنند و انتقاد را تحمل ندارند، و اینکه فرمودید در برابر منتقدان وغیره سر تعظیم فرود می آورید ، ولی سخنرانیها و عملکرد شما چیز دیگری نمی گوید؟!
پاسخ
میلاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۳ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۳
از کدوم خدمات بگه؟!!!
مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۴ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
۱
۳
نمدانم ایا اصولگرایی و اصلاح طلبی اینگونه که در عمل ظاهر شد انحرای ظریف از خواسته های ان عزیز سفر کرده بود؟و اکر اینگونه باشد ان وقت میتوان گفت که باز گشت به مسیر تعادل حرکت بر طبق ارمان های امام است اینه فرصتی تازه تا خدا ببیند ما چه میکنیم
پاسخ
ناشناس
ROMANIA
۲۳:۵۵ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
۱
۰
روحانی عزیزم میری خونه واسه خودت دسته گل بخر قربووووووووووووونتتت برم.
پاسخ
سخا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۷ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۳
۱
۰
راست ميگه صهيونيستها هم اميدوار شدند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۸ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۳
۱
۰
زرررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررشک!
پاسخ
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۴ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۳
۱
۰
بعضی در عصر حجر زندگی می کنند. فکر کنم حدیث نفس می گویند.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها