کد خبر: ۲۲۹۵۵۵
زمان انتشار: ۱۱:۵۱     ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
وزیر امورخارجه ترکیه اعلام کرد اگر به اتباع ربوده شده این کشور از سوی شبه نظامیان تکفیری در عراق صدمه‌ای برسد، آنکارا به اقدامات تلافی جویانه دست خواهد زد .

به گزارش پایگاه 598 به نقل از پرس تی وی، احمد داود اوغلو وزیر خارجه ترکیه روز چهارشنبه (۲۱ خرداد، ۱۱ ژوئن) در نیویورک گفت: «هرگونه صدمه به شهروندان و کارکنان ما بی پاسخ نخواهد ماند. هیچکس نباید قدرت ترکیه را بیازماید. ما اکنون با توجه به امنیت شهروندانمان بحران را با آرامش مدیریت می‌کنیم. دراین مورد نباید سوء تفاهمی صورت گیرد.»

اظهارات داود اوغلو پس از آن بیان شد که شبه نظامیان گروه تروریستی مرتبط با القاعده موسوم به دولت اسلامی عراق و شام ( داعش ) ۸۰ تبعه ترکیه را در شمال عراق ربودند.

نیروهای ویژه ترکیه، دیپلمات‌ها و کودکان از جمله ربوده شدگان هستند.

درهمین حال ، ناتو بنابر درخواست ترکیه در بروکسل پایتخت بلژیک جلسه فوق العاده برگزار کرد.

شبه نظامیان داعش اوایل روز چهارشنبه ۴۹ نفر را در کنسولگری ترکیه در شهر موصل ربودند.

شبه نظامیان تکفیری همچنین ۳۱ راننده کامیون ترکیه را در یک نیروگاه برق در منطقه الغیاره(Gyarah) موصل به اسارت گرفتند. به گفته مقام‌های رسمی این رانندگان روز سه شنبه زمانی که در حال انتقال گازوئیل بودند ربوده شدند.

شبه نظامیان تکفیری روز سه شنبه کنترل استان نینوا و مرکز این استان را به دست گرفتند. به گزارش سازمان بین‌المللی مهاجرت مستقردر ژنو بیش از ۵۰۰ هزار عراقی در موصل و اطراف این شهر مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند.

بنابر گزارش‌ها، تکفیری‌ها حملات علیه شهر کرکوک را آغاز کرده‌اند.

نوری المالکی نخست وزیر عراق گفته است نیروهای امنیتی این کشور با تروریست‌ها مقابله خواهند کرد. وی همچنین از تسخیر موصل دومین شهر بزرگ عراق به عنوان یک «توطئه» نام برد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها