کد خبر: ۲۲۸۹۹۷
زمان انتشار: ۱۵:۰۵     ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 ، در آستانه ولادت با سعادت منجی عالم بشریت، حضرت مهدی موعود (عج) و به مناسبت روز سربازان گمنام امام زمان (عج( به بخشی از فعالیت ها و اقدامات وزیر اطلاعات از نگاه رسانه ها می پردازیم تا ضمن تشکر و قدردانی به فعالیت های یکساله حجت الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در دفاع از اقتدار نظام و استحکام بنیان های نظام و منافع ملی پرداخته شود .

وزیر اطلاعات: حق نداریم در زندگی مردم وارد شویم

وزیر اطلاعات دولت یازدهم دریک سال اخیر بارها این نکته را مطرح ساخته که باید متناسب با شرع و قانون واخلاق و حفظ حریم مردم و تولید امنیت برای رونق جامعه حرکت کنیم. خدمت به نظام مقدس اسلامی از بالاترین عبادت‌ها است و نظام اسلامی نعمتی است که با ایثارگری ها، تلاش ها و زحمات فراوانی، پایه گذاری شده و وزارت اطلاعات می‌بایست با تمام قدرت از آن حفاظت کند.

دراین راستا، دستگاه اطلاعاتی کشور علاوه بر کسب اطلاعات و ریشه یابی مشکلات، اقدامات مختلفی را برای برخورد با متخلفان و ساماندهی بازارها و اقتصاد کشور انجام داده و در بهبود رویه ها و روش ها و کار های علمی و تخصصی، توصیه های موثری را مطرح ساخته است.

این سخنان حمایت مراجع و شخصیت های مذهبی کشور رابه همراه داشته است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به سخنان وزیر اطلاعات در هنگام رای اعتماد در مجلس شورای اسلامی، خطاب به حجت الاسلام والمسلمین علوی خاطرنشان کرد: مطالبی که در مجلس بیان کردید، بسیار امیدبخش بود و امیدواریم که انشاءالله این مطالب در عمل هم محقق شود.

معظم له با اشاره به نامه 33 نهج‌البلاغه، افزود: براساس فرمایش امام علی‌(ع)، وزارت اطلاعات چشم بیدار نظام اسلامی است و باید در حراست از آن، به همه جهات توجه و دقت داشته باشد.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه زیربنای رشد اقتصادی در کشور تولید امینت است، معتقد است: مردم باید احساس کنند کسی به آنها متعرض نمی‌شود و جان و مالشان در امنیت است و ماحق نداریم در زندگی مردم وارد شویم.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمود علوی وزیر اطلاعات امروز(سه‌شنبه) در آئین تودیع و معارفه مدیران کل اطلاعات قدیم و جدید استان هرمزگان در جمع اعضای شورای تامین این استان تولید امنیت توسط دستگاه اطلاعاتی را حق مردم دانست و گفت: کار وزارت اطلاعات تولید امنیت است و این حق مردم است که احساس امنیت همراه با فضای نشاط ، سرور و آرامش داشته باشد.

وقتی مردم امنیت داشته باشند تاثیر فراوانی بر حل مشکلات اجتماعی خواهد داشت.

وزیر اطلاعات گفت: اسلام و قرآن، امنیت متکی بر فرهنگ را عامل رشد اقتصادی معرفی کرده است و امیدواریم اینگونه بتوانیم شعار سال 93 را همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند در زمینه اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی محقق کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین علوی امنیت را از موهبت‌ها و نعمات الهی برشمرد و گفت: ایجاد امنیت باید در چارچوب شرع باشد مردم باید احساس کنند کسی به آنها متعرض نمی‌شود و جان و مالشان در امنیت است و ماحق نداریم در زندگی مردم وارد شویم.

وی تصریح کرد: من از مجموعه وزارت اطلاعات خواسته‌ام با روش صحیح و با اخلاق رفتار کنند زیرا حرکت در راستای موازین الهی ما را به هدف نزدیکتر می‌کند و خوشبختانه بدنه دستگاه اطلاعاتی نیز به همه موازین الهی و چارچوبهای شرعی پایبند هستند و از کار کردن بر اساس شرع مقدس اسلام لذت می‌برند.

وزیر اطلاعات در این نشست که استاندار، آیت‌الله نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس و تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند با قدردانی از همراهی و همدلی مسئولان استان با دستگاه امنیتی کشور از خدمات مدیر کل سابق اطلاعات قدردانی و مدیر کل جدید اطلاعات را معرفی کرد.
برآورد اطلاعاتی کشور تصویب شد

گزارش نهایی برآورد اطلاعاتی کشور در شورای هماهنگی اطلاعات به تصویب رسید.

این گزارش در جلسه 25 فروردین ماه شورای هماهنگی اطلاعات به ریاست وزیر اطلاعات و با حضور اعضای شورای هماهنگی به تصویب رسید.

بحث و بررسی در خصوص تحلیل و برآورد مذکور از اواخر سال قبل آغاز شد و پس از برگزاری چندین جلسه کارشناسی در سطوح مختلف جامعه اطلاعاتی، به عنوان ارزیابی و بر آورد مشترک اطلاعاتی در حوزه های داخلی و خارجی است.

بر پایه این گزارش، برآورد اطلاعاتی کشور از جمله گزارش های کم نظیر شورای هماهنگی اطلاعات است که با مشارکت، همدلی و همکاری همه اعضای جامعه اطلاعاتی تهیه و تدوین شده است .

در حال حاضر جلسات شورای هماهنگی اطلاعات با انسجام مطلوب و منظمی برگزار می شود.

اعضای شورای هماهنگی ا طلاعات را حفاظت ها و واحدهای اطلاعاتی نیروهای مسلح، وزارت خانه های امور خارجه و کشور و همچنین دادستانی کل انقلاب اسلامی تشکیل می دهند و طبق قانون، ریاست این شورا به عهده وزیر اطلاعات است.
توضیح وزیر اطلاعات درباره استعلام‌ها

وزیر اطلاعات، با بیان اینکه هم اکنون استعلام‌ها از وزارت اطلاعات برای انتصاب مدیران جنبه توصیه‌ای دارد، گفت: اگر قانون افزایش تأثیرگذاری استعلامات از وزارت اطلاعات نهایی شود، ما بر اساس قانون آن را اجرا می‌کنیم.

سیدمحمود علوی با اشاره به تصویب یک فوریت طرحی در مجلس درباره افزایش وظایف و نقش وزارت اطلاعات در عزل و نصب‌های مدیران دستگاه‌های اجرایی، گفت: وزارت اطلاعات مجری قانون است و قطعأ به قوانین مصوب مجلس احترام گذاشته و آن را عمل می‌کند.

وزیر اطلاعات، با تأکید بر اینکه وزارت اطلاعات در اجرای قانون هیچ گاه سلیقه ای عمل نمی کند، ادامه داد: اگر مجلس طرحی مانند طرح کنترل انتصابات مدیران دستگاه های اجرایی را به تصویب برساند و شورای نگهبان این طرح را تأیید کند، به طور حتم وزارت اطلاعات در جهت اجرای آن قدم بر می‌دارد.

وی با تأیید اینکه در شرایط کنونی نتایج استعلامات وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها برای انتصاب مدیران از وزارت اطلاعات تنها جنبه توصیه‌ای دارد، تصریح کرد: قطعا وزارت اطلاعات در اقدامات خود قانون را ملاک قرار می دهد، از این‌رو اگر مجلس با تصویب قانون به دنبال افزایش تأثیرگذاری استعلامات این وزارتخانه برای انتصاب مدیران است، ما بر اساس قانون آن را اجرای می‌کنیم.


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها