کد خبر: ۲۲۸۰۰۴
زمان انتشار: ۰۸:۴۱     ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
در هفته گذشته دانستیم مهم نیست مرد کدام میدان باشیم؛ میدان نبردهای نظامی، علم پزشکی یا فرهنگ؛ همه با هم هستیم برای آزادی و آبادانی میهن عزیزمان.

*خودباوری هفته

«ایران به موشک‌های بالستیکی دست یافته است که آمریکا هم ندارد»؛ جمله‌ای که خبر شد تا هرگز فراموش نکنیم ما می‌توانیم و قدرتمندانه در دفاع از کشور و آرمان‌هایمان ایستاده‌ایم؛ سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هفته گذشته گفت که: «موشک‌های بالستیک ما علیه اهداف متحرک، نقطه‌زن شده‌اند که شاید این از نظر علمی غیرممکن باشد اما این تکنولوژی را غیر از ما شاید فقط روس‌ها داشته باشند و آمریکایی‌ها آن را ندارند.»

 

*طوفان زده هفته

طوفانی که برای مردم چند دقیقه طول کشید؛ برای چند نفر همچنان ادامه دارد و باید منتظر عواقب بعدی آن نیز باشند؛ بی‌خبری مردم و عدم هشدار سازمان هواشناسی نسبت به وقوع حادثه طوفان تهران، پای داود پرهیزکار(رئیس سازمان هواشناسی) را به مجلس باز کرد.

 

 

*دردو دل هفته

بازیگری به دلیل بازی در فیلم «چ» سرزنش شد و مورد انتقاد گرفت؛ در هفته گذشته بابک حمیدیان سر صحبت را با یکی از معضلات امروز سینمای ایران باز کرد، اینکه: «بحران سینمای ایران، حرف بردن، حرف شنیدن و دهن بینی فیلمسازان و عوامل تولید است». و در آخر گفت: «من از طرف روشنفکران سینما که دلایل بسیار ابلهانه و احمقانه دارند مورد تهاجم قرار گرفته‌ام».    

و البته خاطره‌ها هنوز انتقاد تند و حملات مختلف از طریق فضای مجازی به علی‌رام نورایی، محمدرضا شریفی نیا، امین حیایی و ... را از یاد نبرده است.

 

*ما می‌توانیم هفته

ما تحریم شده‌ایم، اما این دلیل نمی‌شود که نتوانیم، به نظر شما این طور نیست؟ «95 درصد داروها تولید داخل است»؛ این گفته وزیر بهداشت نشان می‌دهد بله همین طور است، ما می‌توانیم.

البته به گفته سیدحسن قاضی‏‌زاده‌ هاشمی قرار است داروها را با ارقام بیشتری تولید کنیم و  کشور نیز در تولید واکسن بی‌نیاز شود.

 

 

 

 

*زنگ خطر هفته

در هفته گذشته خبر انتشار نشریه «زنان امروز» در رسانه‌ها حاشیه‌هایی را به همراه داشت؛ آن هم به دلیل مواضع اعتقادی و سیاسی شهلا شرکت، صاحب‌امتیاز و مدیرمسئول این نشریه؛ می‌گویند با انتشار این نشریه به نوعی فمینیسم به عرصه مطبوعات بازگشته است. 

 

 

*حرف هفته+ترانه حجاب

این روزها همه دست به کار شدند؛ سال فرهنگ است و با هم قرار گذاشتیم تا جهاد کنیم؛ وقتی تمام تریبون‌ها منبری می‌شوند برای رساندن پیام اسلام و امر به معروف این فروع زیبای دین؛ هرکس با زبان خودش.

«اصلاً برایم اهمیت ندارد کسی به دلیل اعتقاد من نخواهد به صدایم گوش بدهد؛ و این صحبت را تعمیم می‌دهم، اگر کسی به دلیل نوع حجابتان نخواهد با شما ارتباط برقرار کند اصلاًا ز زندگی‌تان حذفش کنید، اگر هدف را بدانیم طعنه‌ها می‌شوند مشتی حباب روی آب».  در هفته گذشته حامد زمانی طی مصاحبه‌ای به بهانه آهنگ «زیبایی عشق» که به موضوع حجاب و عفاف اختصاص دارد، از این زیبایی عشق گفت: حجاب در استحکام خانواده‌ها تأثیر دارد؛ در خانواده‌هایی که حجابشان کامل است اکثراً آرامش و صفاست و بسیاری از مشکلاتی که در خانواده‌های دیگر است اصلاً در این خانواده‌ها جایی ندارد و برایشان مطرح نیست و این از برکات حجاب است.   

با هم این ترانه زیبا که سروده میلاد عرفان پور است را می‌شنویم:

 


 

*آتش بیار معرکه هفته

«در بحران‌های اوکراین از دیرباز نقش‌‌آفرینی کردیم»؛ کسی مجبورش نکرده بلکه خود زبان به اعتراف گشوده است، در هفته گذشته «جرج سوروس» پدر انقلاب‌های رنگی و سرمایه‌‌گذار معروف صهیونیست به سرمایه‌گذاری‌های حلقه سازمان سیا و کاخ سفید در بروز ناآرامی‌ها در اوکراین اعتراف کرد.  

 

*اعتراف هفته

«ایرانی‌ها اهمیتی به گزینه‌های اوباما علیه تهران نمی‌دهند»؛ فکر می‌کنید این جمله از کیست؟! از یک آمریکایی! و نه اینکه ایرانی‌ها را تازه بشناسند، نه! تازه زبان به اعتراف گشوده‌اند؛ آنها مجبور هستند به اعتراف کردن؛ جان بولتون سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل گفت که «ایرانی‌ها دیگر به ادعای کلیشه‌ای باراک اوباما مبنی بر روی میز بودن همه گزینه‌ها توجهی نمی‌کنند»؛ بالأخره ماه پشت ابر نماند...

 

*گل به خودی هفته

«نخست وزیر اسرائیل هیچ راهبردی ندارد»؛ سخنی از سوی وزیرخارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به عملکرد نسبتاً منفعل نخست وزیر این رژیم در قبال رویدادهای فلسطین؛ در هفته گذشته «آویگدور لیبرمن» اعلام کرد که: «هر وزیری در اسرائیل یک استراتژی دارد اما نخست وزیر هیچ راهبردی ندارد.»

 

 

 

*اذعان هفته

«ایران به طور اساسی با آژانس همکاری داشته است»؛ سخنی از سوی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که بازهم تأکیدی است بر سلامت فعالیت‌های‌ هسته‌ای ایران؛ یوکیا آمانو گفت که «ایران به‌طور اساسی با آژانس بین المللی انرژی اتمی تعامل داشته است».

 

*انگیزه هفته

می‌گوید که «خواهر و برادرم از گرسنگی مردند» و حالا این موضوع برای وی انگیزه‌ای شده است برای مبارزه با فقر و گرسنگی؛ بان کی مون دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که «خواهر و برادرش پیش از تولد وی از گرسنگی مرده‌اند و این مسئله یکی از انگیزه‌های وی برای مبارزه با فقر و گرسنگی در جهان بوده است.»

حال باید دید که چرا فردی با این انگیزه‌ قوی نمی‌تواند سکاندار میز بی‌طرفی و پشتیبان موفق حقوق مظلومان جهان شود؟

 

*طعنه هفته

«روحانی گفتمانی از خود ندارد»؛ طعنه‌ای از سوی دبیر کل سابق حزب منحله مشارکت به رئیس جمهور کشورمان؛ رضا خاتمی گفت که «اعتدال نمی‌تواند یک گفتمان باشد و گفتمان اصلی، همان اصلاحات است».

 

 

*چهره بد هفته

بازهم غرض‌ورزی و نادیده گرفتن‌های عمدی؛ «جزئیات گزارش آژانس درباره ایران را ندیده‌ام»؛ وقتی از ماری هارف معاون سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در خصوص پیشرفت‌های برنامه هسته‌‌ای ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سوال شد که آیا با ابراز نظر نماینده ایالات متحده در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص گزارش اخیر آژانس موافق است، وی پاسخ داد: «باید جزئیات گزارش را ببینم و پاسخ بدهم؛ این جزئیات اکنون پیش روی من نیست.»

وی در حالی چنین نظری را ابراز داشته که گزارش آژانس دو هفته پیش در اختیار شورای حکام این نهاد بین‌المللی قرار گرفته و بعید است معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از جزئیات آن بی‌اطلاع باشد.

 

*جای «چهره خوب» خالی ماند

در هفته گذشته دانستیم مهم نیست در این میان مرد میدان نبردهای نظامی باشیم، علم پزشکی یا فرهنگ؛ همه با هم هستیم برای آزادی و آبادانی میهن عزیزمان.

هفته گذشته یکی آمد و قدرت نظامی ایران را به جهانیان گوشزد کرد تا بدانند ایرانیان بی‌جهت داشته‌هایشان را باور ندارند، ایران به موشک‌های بالستیکی دست یافته است که آمریکا هم ندارد.

دیگری گفت از پیشرفت‌های علم پزشکی در ساخت دارو و اینکه هرچند راه بسیاری در پیش داریم اما هیچ وقت از پا نمی‌نشینیم.

و آنکه حنجره‌ای داشت برای فریاد باورهایش، خواند؛ از فرهنگ غنی کشوری خواند که اکنون بسیاری را به طمع کشانده است؛ از زیبایی عشقی خواند که بسیاری از کشورها در حسرت آن هستند؛ و زنان کشور خود را با این حقیقت آشنا کرد که حق است اگر قدر این زیبایی را بدانند.

در گزارش این هفته «سفید سیاه خاکستری» جای «چهره خوب» خالی است، اما همه می‌دانیم  هفته گذشته هفته‌خوب‌ها بود اما به یک میزان؛ نه کمتر و نه بیشتر. 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها