کد خبر: ۲۲۷۹۵۷
زمان انتشار: ۱۴:۰۰     ۱۶ خرداد ۱۳۹۳
یک نماینده پارلمان لیبی از تقدیم استعفا نامه وزیر اطلاعات این کشور به پارلمان خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از اسکای نیوز،‌ سالم الحاسی وزیر اطلاعات لیبی از منصبش کنارگیری کرد.

محمد العریشیة عضو پارلمان لیبی با اعلام این خبر، گفت: سالم الحاسی وزیر اطلاعات لیبی روز پنچشنبه استعفای خود را تقدیم پارلمان کرده است.

این در حالی است که عبد الله الثنی نخست‌وزیر این کشور به همراه تعدادی از وزرای خود برای بررسی درگیر‌ی‌ها گروه‌های مسلح که از سه هفته پیش در شهر بنغازی روی داده است به این منطقه سفر کرده است.

کشمکش سیاسی بین دولت پیشبرد امور و دولتی که به تازگی از کنگره رای اعتماد گرفته ادامه دارد و از سویی ناامنی‌ها در طرابلس، پایتخت لیبی و همچنین در منطقه شرق و بخصوص در بنغازی ادامه دارد.

«عبدالله الثنی»، نخست وزیر لیبی که دوره مسئولیت وی در شرف پایان است سه شنبه شب طی نطقی تاکید کرد که مشکل با دولت جدید به ریاست «احمد معیتیق» بین یک تا دو هفته آتی حل و فصل می شود.

کنگره ملی لیبی در اوایل ماه مه احمد معیتیق را که مورد حمایت اسلام گراهاست در رای گیری که مورد مخالفت لیبرال ها بود انتخاب کردند.

قرار است لیبی در بیست و پنجم ماه ژوئن جاری شاهد برگزاری انتخابات پارلمانی باشد. عبدالله الثنی در آوریل گذشته استعفا داد اما تاکید کرد که تا زمان تایید مشروعیت معیتیق به مسئولیت خود در پیشبرد امور دولتی ادامه می دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها