کد خبر: ۲۲۷۹۲
زمان انتشار: ۱۳:۴۵     ۱۹ مهر ۱۳۹۰
آیت‌الله علوی‌گرگانی:
یکی از مراجع تقلید قم گفت: وهابیت غده‌‌ای سرطانی در جهان اسلام است که به وسیله استکبار جهانی تقویت می‌شود.
به گزارش سرویس حوزه و مراجع598  به نقل از فارس از قم، آیت‌الله سیدمحمد علوی‌گرگانی در دیدار با جمعی از طلاب و فضلای پاکستانی شاغل به تحصیل در قم که پیش از ظهر امروز در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار کرد: مسائل بسیار رنج‌آوری در پاکستان،‌ عراق و سایر کشورهای اسلامی در رابطه با کشتار شیعیان وجود دارد.
وی افزود: در بسیاری از این کشورها در درجه نخست خون شیعیان و سپس سایر مسلمانان مظلوم بر زمین ریخته می‌شود و این مصیبت‌ها برای تمام شیعیان به ویژه وجود مقدس امام زمان(عج) بسیار ناگوار و تلخ است.
این مرجع تقلید ضمن تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از شیعیان پاکستان و عراق در روزهای اخیر گفت: ما نیز این جنایات را محکوم کرده و به خانواده‌ها و بازماندگان این شهدا صمیمانه تسلیت می‌گوییم.
وی تصریح کرد: در شرایط کنونی باید به چاره‌جویی در این زمینه پرداخت و به این مسئله اندیشید که چگونه می‌توان این مشکلات را برطرف کرد.
‌علوی‌گرگانی با بیان اینکه وهابیت غده‌ای سرطانی است که به وسیله اسرائیل و آمریکا به وجود آمده و از سوی آنها تغذیه می‌شود، افزود: حمایت استکبار جهانی از این فرقه نه به دلیل علاقه آنها به اسلام بلکه به دلیل از بین بردن شیعه توسط مسلمانان است.
استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: تشیع قوه محرکه اسلام است به همین دلیل اسرائیل و آمریکا درصدد هستند که به وسیله گروه دیگری از مسلمانان به مبارزه با شیعیان بپردازند و به همین خاطر از وهابیت حمایت می‌کنند بنابراین ما باید به دنبال این باشیم که ریشه اصلی این جریان را خشک کنیم.
وی با بیان اینکه رهبری و تمام مراجع تقلید در ایران به دنبال حذف ریشه اصلی وهابیت هستند، گفت: دلیل اینکه مسئولان و رهبر ایران در سخنان خود بیشتر به مقابله با اسرائیل و آمریکا می‌پردازند این است که منبع اصلی تقویت وهابی‌ها این دو کشور هستند وگرنه آنها دغدغه شیعیان پاکستان و سایر مناطق را نیز دارند.
‌علوی‌گرگانی با اشاره به جسارت امام جماعت مسجد‌النبی در روزهای اخیر به اهل‌بیت(ع)،‌ علمای شیعه و اجلاس اخیر در تهران تصریح کرد: سخنان این افراد نشان‌دهنده منبع اصلی آنهاست.
استاد حوزه علمیه قم افزود: زمانی که شیعیان پاکستان،‌ عراق و دیگر مناطق در رنج و سختی به سر می‌برند مثل این است که شیعیان ایران نیز در گرفتاری باشند زیرا تمام انسان‌ها مانند اعضای یک بدن واحد هستند.
وی در ادامه تفاوت قومیت‌ها را تنها برای شناخت انسان‌ها از یکدیگر دانست و تصریح کرد: خداوند خود این مطلب را بیان کرده و نیز می‌فرماید که آنچه در پیشگاه الهی پذیرفته می‌شود، تنها تقواست.
‌علوی‌گرگانی عنوان کرد: همه ما با شیعیان پاکستان احساس همدردی می‌کنیم و رهبری نیز به طور حتم به فکر شما خواهد بود اما طلاب پاکستانی مقیم ایران نیز باید به دنبال طرح و برنامه در این زمینه باشند.
این مرجع تقلید از دولت پاکستان خواست که شیعیان این کشور را حداقل به عنوان یکی از اقلیت‌های دینی رسمی کشور بشناسد و اظهار کرد: همانگونه که افرادی با ادیان مختلف در ایران به راحتی زندگی کرده و از تمام حقوق خود بهره‌مند می‌شوند،‌ شیعیان پاکستان نیز باید از حقوق شهروندی خود به طور کامل استفاده کنند.
وی با اشاره به جمعیت بالای شیعیان پاکستان افزود: مسئولان جمهوری اسلامی باید از دولت پاکستان بخواهند که حقوق شیعیان این کشور را به آنها بدهند ضمن اینکه طلاب و فضلای پاکستانی نیز در این راستا باید دیدارهایی با مسئولان کشور خود برگزار کرده و این خواسته‌ها را مطرح کنند.
علوی‌گرگانی از حوزویان پاکستانی مقیم ایران خواست تقاضانامه‌ای برای رهبر انقلاب تنظیم کرده و خواستار توجه بیشتر مسئولان ایران به این مسئله شوند و گفت: ما نیز در خدمت همه شیعیان بوده و از خداوند می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر مشکلات آنها را برطرف کند و نیز برای شهدای اخیر و تمام افرادی که در پاکستان شهید شده‌اند طلب مغفرت به درگاه الهی می‌کنیم.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به همدردی تمام مراجع تقلید و رهبر ایران با بازماندگان شهدای پاکستانی اظهار کرد: وظیفه ما در حال حاضر دعاست و امید من به استجابت دعا در شرایط فعلی بیش از هر چیز دیگر است.
وی در پایان ضمن تشکر از حضور نمایندگان طلاب پاکستانی در این دیدار و بیان مطالبی در خصوص وضعیت فعلی این کشور با شماری از این افراد به گفت‌وگو نشست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها