کد خبر: ۲۲۷۷۷
زمان انتشار: ۱۲:۳۸     ۱۹ مهر ۱۳۹۰
برگزاری همایش "هولوکاست" در دانشگاه "الاخوین" مغرب با حمایت جمعیت صهیونیستی "کیفونیم"، جنجال گسترده ای را در این کشور ایجاد کرده است.

به گزارش598 به نقل از العالم، این جنجال هنگامی آغاز شد که روزنامه صهیونیستی هاآرتص در پایگاه اینترنتی خود، در مقاله ای از "برگزاری نخستین همایش هولوکاست در کشورهای عربی، در یک دانشگاه مغربی" پرده برداشت.

این همایش در دانشگاه الاخوین در شهر "افران" (150 کیلومتری شرق رباط) که به تدریس به شیوه آمریکایی معروف است، با حضور هیأتی از جمعیت صهیونیستی "کیفونیم" برگزار شد.

"سیون اسیدون" رییس جمعیت همبستگی مغرب با فلسطین و ابتکار تحریم سرمایه گذاری اسرائیل در مغرب که یک یهودی است، در نامه ای سرگشاده به رییس دانشگاه "الاخوین"، درباره فعالیتهای تبلیغاتی صهیونیستها برای توجیه اقداماتشان هشدار داد.

در این نامه آمده است: با مراجعه به پایگاه اینترنتی جمعیت کیفونیم جای هیچ شکی درباره فعالیتها و اهداف صهیونیستی این جمعیت باقی نمی ماند. این پایگاه به ما می گوید که مقر آن در قدس است، و بشدت از اسرائیل حمایت می کند. در واقع بهترین محل برای پیگیری جنایتهای اسرائیل در حق ملت فلسطین همین پایگاه است.

اسیدون تاکید کرد: آیا عاقلانه است که این دانشگاه جنایتهای رژیم اشغالگر در فلسطین را نادیده بگیرد، و آیا ممکن است که ما عملیات پاکسازی قومی اسرائیل علیه فلسطینی ها را که از سال 1948 آغاز شده فراموش کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها