کد خبر: ۲۲۷۶۹۲
زمان انتشار: ۱۳:۱۵     ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
کارشناس فوتبال ايران گفت: به ليست تيم ملي نقد وارد است اما حالا وقت انتقاد کردن نيست.

 امير حاج رضايي کارشناس فوتبال کشورمان با حضور در برنامه گفت‌گوي ويژه شبکه جهاني جام جهاني صحبت‌هاي زير را انجام داد:

تاکتيک کي روش در جام جهاني ماکت بازي ايران با کره جنوبي است

امير حاج رضايي گفت: وقتي زمان کم باشد انتخاب نوع تاکتيک اهميت زيادي دارد.ما فرصتهاي زيادي را از دست داديم و به گلوگاه مسابقات رسيديم.در اين زمان آقاي کي روش تاکتيکي را انتخاب کردند که ماکتي از بازي ايران با کره جنوبي در اولسان است و بر اساس يک نظريه ايتاليايي کي روش توپ را به حريف مي دهد و زمين را برمي دارد.

حاج رضايي افزود:کي روش در انتخابش بيشتر بازيکنان دفاعي را انتخاب کرد و اين تصميمي درست است و غير اخلاقي يا غير قانوني نيست.

حمله کردن براي ما خودکشي زودرس است

حاج رضايي گفت:ما اگر بخواهيم حمله کنيم فضاهاي زيادي را در اختيار حريف قرار مي دهيم و اين شيوه بازي خودکشي زودرس است.به طور مثال تيمي مانند بارسلونا که در مسابقات 70 ، 80 درصد  مالکيت توپ را در اختيار داشت باعث شد تيمهاي اروپايي مثل چلسي ، منچستر يونايتد ، بايرن مونيخ و ... به فکر پاد زهر آن بيفتند،آنها فضاهاي حياتي را بستند و يک بازي کاملا بسته و به اصطلاح عاميانه يک اتوبوس رو در مقابل دروازه براي دفاع گذاشتند بنابراين اگر تيم ما باز بازي کند به طوري که در خط دفاعي يک هليکوپتر بتواند پارک کند مسلما گل‌هاي زيادي خواهد خورد.

بعد از اردوي اتريش ميانگين دوندگي بازيکنان ما افزايش يافت

کارشناس فوتبال کشورمان گفت:طبق آمار در فوتبال مدرن بازيکنان بين دوازده تا سيزده کيلومتر مي دوند اگر ما اين را ضرب در يازده نفر کنيم حريف 132 کيلومتر مي دود در حالي که سقف دوندگي بازيکنان ما قبل از اردوي اتريش هفت کيلومتر بود يعني ما 77 کيلومتر مي دويديم و 50 کيلومتر با حريف فاصله داشتيم  اما بعد از تمرينات گفته مي شود بازيکنان مي توانند تا 10 کيلومتر بدوند.

استراتژي کي روش تخريب شکل گيري بازي حريف است

کارشناس فوتبال ايران تاکيد کرد: کي روش تيمي جنگنده آماده کرده است که استراتژي آن تخريب شکل گيري بازي حريف است و اجازه بازي به حريف نمي دهد و اين نياز به آمادگي جسماني بالايي دارد. مورد ديگر اينکه اساس کار تيم ما ضد حمله است و همچنين استفاده از بازيکنان دفاعي بيشتر. اگر تيم ما تهاجمي بازي کند آسيب‌هاي فراواني خواهد ديد زيرا بايد از پيله خودش بيرون بيايد و به زمين حريف برود و اين قضيه خطرات خودش را دارد.

 در زمينه ليست 23 نفره تيم ملي به کي روش نقد وارد است

حاج رضايي گفت:هيچ ليستي نمي تواند همه را راضي کند. من خودم از انتخاب نشدن خلعتبري متعجب شدم اما با اعتقادي که به احترام گذاشتن به نظر سرمربي دارم اين مسئله را قبول کردم، بنابراين نقد به انتخاب کي روش وارد است اما اکنون زمان مناسبي براي طرح اين انتقادات نيست.

 نقد منصفانه نوعي حمايت است

کارشناس فوتبال ايران گفت:حمايت از تيم ملي يک امر ميهني است و با اين حمايت ها بازيکنان روحيه مي گيرند البته به اعتقاد من اين حمايت ها بايد در طول سال صورت بگيرد.

او افزود:يک نقد منصفانه هم نوعي حمايت است شايد الان زمانش نباشد اما در طول سال امکانش وجود دارد و نبايد گذاشت که به منطقه خطرناک برسد.

بازيکنان جنگندگي داشته باشند ديگر نتيجه مهم نيست

امير حاج رضايي خطاب به بازيکنان تيم ملي گفت: قلب هفتاد و پنج ميليون ايراني زير پاهاي شماست بنابراين با قلبهايتان بجنگيد. انتظار ما پيروزي نيست بلکه توقع جنگندگي و مبارزه ايست که در شان اين ملت است و بعد از آن ديگر نتيجه مهم نيست اين خواسته يک ملت است که خواسته زيادي هم نيست.او اضافه کرد:ما با تيمهايي مثل آرژانتين فاصله داريم.نيجريه و بوسني هم تيمهاي خوبي هستند بنابراين کار تيم ملي بسيار سخت است و انتظارات بايد در سطح قابل قبولي باشد.

 در جام جهاني تيم ملي ژاپن شگفتي ساز خواهد شد

حاج رضايي  گفت:به اعتقاد من در جام جهاني برزيل، تيم ژاپن شگفتي ساز خواهد شد. زيرا اين کشور يک سند صد ساله فوتبال طراحي کرده،جي ليگ را از درون آن در آورده و  يکي و دو سال روي تيم ملي اش کار کارشناسي کرده است.



کي روش مي تواند تاثيرات وسيع تري در فوتبال ايران داشته باشد

کارشناس فوتبال کشورمان گفت : دوست دارم بدانم که آيا به کي روش توصيه شده که در فوتبال ايران تغيير نسل و تغيير سبک ايجاد کند؟ يا فقط خواسته شده که تيم ملي را به جام جهاني ببرد؟ کي روش مربي بسيار بزرگي است که مي تواند تاثيرات وسيع تري در فوتبال ما داشته باشد. آيا در فدراسيون ما کساني هستند که قدرت توليد فکر و انديشه داشته باشند؟

ما تمرکزمان را روي صعود به جام جهاني گذاشتيم و بعد از آن روي صعود به دور دوم و سرانجام دست خالي بر مي گرديم.وقتي ما سرمربي به اين بزرگي انتخاب کرديم و چنين هزينه زيادي کرديم بايد از تجربيات و ارزش‌هاي اين مربي استفاده کنيم.

 ايران پيرترين تيم آسيا و دومين تيم پير جهان است

 بر اساس آمار تيم ملي ايران پيرترين تيم آسياست و در جهان بعد از اروگوئه ميانگين سني اش از همه بيشتر است.اينکه ما تغيير نسل و سبک نداديم و همچنان مانند قديم بازي مي‌کنيم باعث شده که ما ناشناخته بمانيم و حل نشدن اين مسائل باعث شده که فوتبالي غير قابل پيش بيني داشته باشيم .

تيمهاي حذف شده اگر از جام جهاني درس بگيرند بازنده نيستند

شانزده تيمي که بعد از حذف از مرحله گروهي به کشورهايشان بر مي‌گردند اگر از جام جهاني درس آموخته باشند بازنده نيستند. اي کاش تعدادي از مربيان جوان هم در جام جهاني حضور داشتند و به تجربيات خود مي افزودند.

قرارداد کي روش بايد تمديد شود

کارشناس فوتبال کشورمان گفت:در رنکينگ آسيا ايران اول است اما در واقعيت اين ژاپن است که در رتبه اول قرار دارد فوتبال ورزشي بزرگ است بنابراين آدم بزرگ هم مي خواهد که انديشه داشته باشد و کي روش مي تواند به فوتبال ما کمک کند.

کي روش ممکن است تغيير سيستم بدهد

امير حاج رضايي گفت:کي روش در درون دروازه ابهام دارد.بين احمدي و داوري مانده است البته شايد هم نفر سوم يعني حقيقي را بگذارد. در جناح چپ جايي که شجاعي بازي مي کند مشکل دارد همچنين ما در طراحي و پلي ميکر مشکل داريم بنابر اين ممکن است کي روش تغيير سيستم بدهد زيرا نمي شود با آن چهار سيستم بازي کرد زيرا ما صادر کننده پاس نهايي نداريم. ما مي توانيم چهار - چهار - يک - يک هم بازي کنيم مثل انگليس.

تيم ملي حريفانش را شناخته است

با اينکه تيم ملي بازي حريفانش را از نزديک نديده است اما از راههاي ديگر توانسته است حريفانش را بشناسد و اشراف پيدا کند اما اين اشراف بايد به ما اين توانايي را بدهد که بتوانيم آنها را خنثي کنيم .

 مردم ايران در حالت بيم و اميد به سر مي برند

پيش بيني اينکه ايران در جام جهاني چه نتايجي مي گيرد بسيار دشوار است زيرا فوتبال همواره از برترين کارشناسان جهان هم جلوتر است. جامعه ما در حال بيم و اميد به سر ميبرد و اميدواريم اميد اتفاق بيفتد.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها