کد خبر: ۲۲۷۶۷۸
زمان انتشار: ۱۳:۰۵     ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
مسئول رسيدگي به پرونده فساد قطري‌ها براي کسب امتياز ميزباني جام جهاني 2022از اعلام حکم نهايي اين پرونده طي چند هفته آينده خبر داد.

 

 مايکل گارسيا، دادستان پيشين دولت آمريکا و مسئول بررسي پرونده فساد در پروسه انتخاب قطر به عنوان ميزبان جام جهاني 2022 اعلام کرد تا چند هفته ديگر اتهامات نسبت داده شده به قطري‌ها بررسي و حکم نهايي صادر خواهد شد.

در ابتداي هفته جاري نشريه تايمز لندن با انتشار گزارشي ادعا کرد که محمد بن همام، نايب رئيس پيشين فيفا و رئيس پيشين کنفدراسيون فوتبال آسيا با پرداخت رشوه‌اي 5 ميليون دلاري به اعضاي کميته اجرايي فيفا سعي در خريد راي آنها به نفع ميزباني قطر از جام جهاني 2022 داشته است.

پس از انتشار اين گزارش چند مقام فيفا از جمله نايب رئيس آن جيم بويس بر لزوم بررسي ادعاهاي مطرح شده تاکيد کرده و از احتمال برگزاري انتخابات مجدد براي تعيين ميزبان جام جهاني 2022 خبر دادند.

در همين راستا، گارسيا، رئيس کميته بازرسي فيفا و مسئول رسيدگي به پرونده ميزباني قطر که به مسقط سفر کرده است با انتشار بيانيه‌اي در سايت فيفا از زمان اعلام حکم نهايي اين پرونده خبر داد.

در اين بيانيه آمده است: پس از چند ماه گفت‌وگو با شواهد مرتبط با پرونده و جمع‌آوري مدارک، قصد داريم روند تحقيقات خود را در تاريخ نهم ژوئن سال 2014 (19 خرداد) کامل کنيم و تقريباً 6 هفته پس از آن نتايج بررسي‌هاي خود را در قالب يک گزارش به فيفا اعلام خواهيم کرد. در اين گزارش ما تمام مدارک مرتبط با پيشنهاد ميزباني قطر از جام جهاني 2022 را بررسي خواهيم کرد که شامل مدارک جمع‌آوري شده از تحقيقات قبلي نيز مي‌شود.

زماني که گارسيا براي اعلام نتيجه گزارش تحقيقات خود اعلام کرده است،‌ يک هفته پس از برگزاري فينال جام جهاني 2014 در ريودوژانيروي برزيل است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها