کد خبر: ۲۲۷۱۸۵
زمان انتشار: ۱۴:۱۷     ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
شبه‌نظامیان طالبان به چندین پست نظامی پاکستان در مرز افغانستان حمله کرده و باعث درگیری مسلحانه یک ساعته‌ای شدند که شامل حملات هوایی اسلام‌آباد به افغانستان نیز بود. پاکستان اعلام کرد که در این رویداد سربازان 16 شبه‌نظامی را کشته‌اند در حالی که مقامات افغانستان می‌گویند این حملات جان پنج غیرنظامی را گرفته است.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این درگیری تازه‌ترین حمله بین مرزی در خطوط مرزی بی‌ثبات و نفوذپذیر پاکستان و افغانستان است و بار دیگر روابط متزلزل کنونی این دو کشور را محک زد.

دو تن از مقام‌های ارتش اسلام‌آباد، شبه‌نظامیان محلی طالبان پاکستان را مقصر این حمله دانسته و گفتند، چندین تن از اعضای این گروه شبانه وارد مرز پاکستان شدند تا حمله خود را انجام دهند. وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای گفت: بیش از 200 تروریست در این حمله شرکت داشتند.

شاه نسیم، یکی از مقام‌های دولت محلی پاکستان گفت، این شبه‌نظامیان دست‌کم به دو ایست بازرسی نظامی در منطقه قبیله‌نشین «باجور» واقع در شمال غرب کشور حمله کرده، یک سرباز را کشته و دو تن دیگر را زخمی کردند.

وی افزود، این مهاجمان تا دندان مسلح، چندین پست نظامی در روستای مرزی نائو تاپ در این منطقه را نیز هدف گرفتند. ارتش پاکستان نیز در واکنش همزمان با تعقیب مهاجمان توسط نیروها، هلی‌کوپترهای جنگنده اعزام کرد. دو تن از مقام‌های ارتش پاکستان گفتند، در این حمله 16 شبه‌نظامی کشته شدند و مهاجمان سپس به سوی افغانستان فرار کردند.

این مقام‌ها افزودند، اطلاعات آن‌ها حاکی از آن است که شبه‌نظامیان محلی طالبان پاکستان این حمله را به راه انداخته‌اند. این مهاجمان اهل منطقه قبیله‌نشین باجور و دره سوات هستند و در حال حاضر روستای "قاند" در نزدیکی ولایت کنر افغانستان مخفی شده‌اند.

رئیس پلیس ولایت کنر گفت، دو فروند هلی‌کوپتر پاکستانی وارد مرز افغانستان شده و به منطقه "دانگام" شلیک کرده است. حمله این هلی‌کوپترها باعث کشته شدن پنج غیرنظامی افغان و زخمی شدن 10 تن دیگر شده است.

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌اش کشته شدن غیرنظامیان توسط حمله‌ هلی‌کوپترهای این کشور را رد کرده و گفت این دو فروند هلی‌کوپتر جنگی تنها تروریست‌ها را هدف قرار داده‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: نگرانی‌های پاکستان درباره حمله تروریست‌ها و خلافکاران از سوی دیگر مرز بارها با مقام‌های افغان در میان گذاشته شده است. امیدواریم که اقدامات موثری برای جلوگیری از تکرار چنین رویدادهایی صورت گیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها