کد خبر: ۲۲۶۹۹
زمان انتشار: ۱۷:۴۴     ۱۸ مهر ۱۳۹۰
 دانشجویان 10 دانشگاه یکی از ایالت آمریکا در اقدامی تصمیم گرفتند تا با پیوستن خود به جنبش "وال استریت را اشغال کنید" امروز‌، تظاهرات گسترده‌‌ای علیه نظام سرمایه‌داری آمریکا برپا کنند.

به گزارش 598 به نقل از فارس به نقل از پایگاه اینترنتی "بوستون"، دانشجویان 10 دانشگاه شهر "بوستون"، مرکز ایالت ماساچوست آمریکا اعلام کردند که در نظر دارند با برگزاری راهپیمایی گسترده‌ای به جنبش "وال استریت را اشغال کنید" بپیوندند.

بر اساس این گزارش، معترضان درصدد هستند تا امروز در ساعت 13:30 به وقت محلی در حومه شهر بوستون، تظاهراتی در اعتراض به نظام سرمایه‌داری آمریکا برپا کنند.

دانشجویان معترض تصریح کردند که از صنعت آموزش در آمریکا که به اعتقاد آنها تقلیدی از اقدامات مالی غیرمسئولانه، غیرقابل توصیف و اشتباه وال استریت است، بسیار خشمگین هستند.

این دانشجویان گفتند که روسای دانشگاههای آنها صدها هزار دلار دریافت می‌کنند و این در حالی است که دیگر کارکنان دانشگاه باید برای دریافت حقوق بسیار اندک، تلاش بسیار زیادی کنند.

بر اساس این گزارش، جنبش وال استریت را اشغال کنید که با تعداد اندکی از معترضان آمریکایی در منطقه مالی منهتن در 17 سپتامبر آغاز شد، به طور تدریجی گسترش پیدا کردند و هفته گذشته 300 تن از اعضای انجمن پرستاران ماساچوست نیز برای اولین بار به این اعتراضات پیوستند.

اعتراضات وال استریت از نزدیک به سه هفته پیش در نیویورک آغاز شد و سپس به دیگر شهرهای آمریکا گسترش پیدا کرد و معترضان به نظام اقتصادی و سرمایه‌داری آمریکا اعلام کردند که تعداد خود را به 20 هزار نفر افزایش خواهند داد و این در حالی است که رسانه‌های غرب به سانسور این اعتراضات پرداخته‌اند و پلیس آمریکا نیز با خشونت با معترضان برخورد می‌کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها