کد خبر: ۲۲۶۹۰۳
زمان انتشار: ۱۴:۱۹     ۱۰ خرداد ۱۳۹۳

دبیر فدراسیون تیروکمان با بیان این که تا جایی که امکان داشته باشد پیگیر مساله دوپینگ حمزه نکویی هستیم، درباره تغییر تابعیت رضا زمانی نژاد هم می گوید به نظر می رسد این اقدام یک تصمیم شخصی بوده است.

احمد صاحبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره مثبت شدن دوپینگ حمزه نکویی، اظهار کرد: من امروز متوجه مثبت شدن دوپینگ این ورزشکار شدم و آنچه که مسلم است این است که دوپینگ در حوزه تخلف فردی است و خود نکویی باید در این باره پاسخگو باشد.

وی با بیان این که فدراسیون تیروکمان با کلاس‌های آموزش ضد دوپینگ تلاش کرده است تا از بروز چنین تخلفاتی جلوگیری کند، افزود: به هر حال چنین اتفاقی رویداد خوشایندی نیست و جای تعجب دارد که چرا تست دوپینگ نکویی مثبت اعلام شده است.

دبیر فدراسیون تیروکمان در پاسخ به این که با توجه به نزدیکی بازی‌های آسیایی فکر نمی‌کنید این اتفاق در عملکرد تیروکمان تاثیرگذار باشد؟ گفت: فکر نمی‌کنم این موضوع تاثیر چندانی در بازی‌های آسیایی داشته باشد، چون نکویی در دو، سه اعزام اخیر به همراه تیم ملی نبوده و عنوان کرده بود که دستش دچار کشیدگی است. به هر حال ما شانس مدال داریم و در رشته کامپوند در جهان و آسیا حرفی برای گفتن هست، هر چند رقیبان ما هم بیکار ننشسته‌اند و برای رسیدن به نتیجه‌ تلاش می‌کنند.

صاحبی گفت: اعتقاد ما کسب یک‌ مدال سالم و جوانمردانه است و باید بگویم که بحث دوپینگ نکویی قابل دفاع نیست. هر چند هنوز صحبتی با این ورزشکار نداشته‌ام، اما ما پیگیر این موضوع هستیم و نکویی از ورزشکاران با اخلاق و با ادب ماست و تا جایی که امکان داشته باشد، پیگیر کار او خواهیم بود.

وی در ادامه درباره تغییر تابعیت زمان نژاد ، ملی‌پوش سابق تیروکمان ایران هم گفت: من این موضوع را از شما می‌شنوم، حتما او با توجه به این که در این کشور اقامت دارد، به این جمع بندی رسیده که برای آمریکا تیر بیاندازد، هر چند این موضوع خوشحال کننده نیست که یک ایرانی برای کشوری دیگر تیر بیندازد.

دبیر فدراسیون تیروکمان در پاسخ به این که گفته می‌شود حمایت نشدن او از سوی فدراسیون تیروکمان و ندادن هزینه‌های سفرش در زمان حضور در مسابقات یکی از علت‌های تغییر تابعیت اوست، گفت: من شخصا با آقای زمانی نژاد روبرو نشده‌ام، اما با توجه به شناختی که از شخصیت او دارم بعید می‌دانم که به خاطر مشکلات مالی اقدام به این کار کرده باشد.

وی افزود: با خبرم حتی در مسابقات چین یک بسته تیر به او داده شد و در مسابقات آمریکا هم هزینه‌ و امکانات مورد نیاز این ورزشکار از سوی فدراسیون داده شده است.

صاحبی خاطر نشان کرد: تغییر تابعیت این ورزشکار مربوط به دیدگاه و نظر شخصی او بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها