کد خبر: ۲۲۶۹۰۲
زمان انتشار: ۱۴:۱۹     ۱۰ خرداد ۱۳۹۳

مربی سابق تیم ملی والیبال با تاکید بر اینکه نباید عملکرد کواچ را مورد قضاوت قرار دهیم، گفت: شکست تیم ملی ایران در بازی برابر ایتالیا پیش درآمد بازی های خوب آینده خواهد بود.

بهروز عطایی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: باید واقع بینانه به شرایط تیم ملی والیبال ایران نگاه کرد. ما تغییرات عمده ای در تیم ملی داشتیم. در راس آن، تغیرات کادر فنی بود. قطعا نمی توانیم تفکرات کواچ را در کوتاه مدت ببینیم. از سوی دیگر نباید فراموش کنیم، برابر تیمی بازی می کردیم که هفته اول دو پیروزی خوب برابر برزیل داشت. این بردها بار روانی تیم ما را پایین می‌آورد. جالب است بدانید تیم ملی ایران تغییرات بازیکنان زیادی داشت. به غیر از معروف و موسوی سایر بازیکنان حداکثر 30 بازی ملی داشتند. عبادی پور و فائزی اولین بازی ملی خود را تجربه می کردند. اما برخی از بازیکنان ایتالیا بیش از 150 بازی ملی داشتند. تفاوت ها از همین جا آشکار می شود.

وی افزود: درست است که مردم انتظار داشتند مثل سال گذشته مقابل ایتالیا پیروز شویم اما باید واقعیت های موجود تیم ملی والیبال ایران را هم بشناسیم. ایتالیا بهترین تیم سال های اخیر خود را در اختیار دارد. این موضوع خیلی مهم این است که قبول کنیم کواچ هنوز شناخت کاملی از تیم ما ندارد. این موضوع طبیعی است. ولاسکو هم سال اول حضورش در ایران ارزیابی دقیق و درستی از توانایی بازیکنان ایران نداشت.

مربی سابق تیم ملی خاطرنشان کرد: فکر می کنم به دلیل نداشتن همین شناخت هم بود که کواچ در جریان مسابقه با ایتالیا تعویض نمی کرد. یک مربی باید در جریان بازی های مختلف به شناخت برسد. شناخت بعدی هم از طریق انتقال اطلاعات از دستیارانش محقق می شود. طبیعی است که کواچ خودش نمی تواند ظرف 20 روز خیلی خوب توانایی همه بازیکنان را بشناسد. البته مشکلاتی هم از نظر اجرای برنامه در زمین داشتیم. کواچ گفته بود که با سرویس های خوب ایتالیا را از تور دور نگه می داریم، اما عملا این تاکتیک پیاده نشد. ایتالیا خیلی خوب سرویس زد. تیم ما با استرس و خطا بازی می کرد. تجربه کم ما و عدم شناخت تیم ایران روی بازیکنان تاثیر منفی گذاشته بود. قطعا در بازی های آینده بهتر کار می کنیم.

وی ادامه داد: سال گذشته هم بازی اول تیم ملی برابر روسیه بود. ما در آن مسابقه خیلی بد باختیم اما در ادامه در سایر مسابقات بد بازی نکردیم و اتفاقا شگفتی ساز شدیم. از کواچ نباید انتظارات ولاسکو را داشته باشیم. اثرات کواچ را بعد از قهرمانی جهان خواهیم دید. باید عملکرد او را در یک پروسه دقیق زمانی بررسی کنیم.

عطایی در پایان گفت: به نظرم ارتباط های دفاع روی تور و دفاع عقب زمین باید بیشتر باشد. عدم تمرکز آن ها موجب شد که از اواسط ست دوم با اشتباه زیاد کار کنیم. این بازی می تواند پیش در آمد بازی های خوب تیم ملی والیبال در آینده باشد. برای شرایط سخت باید آماده شویم. این خاصیت لیگ جهانی است که تیم ها در طول مسابقات ترمیم شوند. امیدوار هستم که تیم ملی در بازی های آینده بهتر کار کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها