کد خبر: ۲۲۶۶۴
زمان انتشار: ۱۰:۵۵     ۱۸ مهر ۱۳۹۰
مقاله نیویورک تایمز درباره اوضاع بحرانی اقتصاد آمریکا:
نیویورک تایمز در مقاله ی مفصلی به قلم هلن کوپر به اوضاع وخیم و بحرانی اقتصاد آمریکا و درگیری های رئیس جمهور و کنگره پرداخت. در این مقاله با پرداختن به تلاش اوباما برای افزایش مالیات بر درآمد ثروتمندان آمریکایی نوشت: رئیس جمهور برای اوضاع اقتصادی آمریکا اعلام وضعیت اضطراری کرد. اوباما برای کاستن از نگرانی دموکرات های مجلس سنا بیان داشت که می تواند با تحمیل جریمه ی مالیاتی 5.6 درصدی بر مالیات پردازانی که بالای یک میلیون دلار درآمد دارند، از پیشنهاد آنها برای لایحه ی مشاغل خود حمایت کند.
سرویس بین الملل پایگاه 598 - عباس پژوهش/ نیویورک تایمز در مقاله ی مفصلی به قلم هلن کوپر به اوضاع وخیم و بحرانی اقتصاد آمریکا و درگیری های رئیس جمهور و کنگره پرداخت. در این مقاله با پرداختن به تلاش اوباما برای افزایش مالیات بر درآمد ثروتمندان آمریکایی نوشت: رئیس جمهور برای اوضاع اقتصادی آمریکا اعلام وضعیت اضطراری کرد.

باراک اوباما در صحبت های خود در روز پنجشنبه که شاید عاقلانه ترین اظهارات او در خصوص اقتصاد متزلزل امریکا در یک سال اخیر بودند، برای اوضاع اقتصادی کشور « اعلام وضعیت اضطراری » نمود و به عنوان "یک سیاست بیمه ای جهت مقابله با مقابل رکود احتمالی و افت شدید شاخص های اقتصادی" لایحه ی اشتغال خود را ارایه داشت.

 اوباما در یک کنفرانس خبری صبحگاهی که بدون اعلام قبلی در کاخ سفید برگزار شد گفت: "در حال حاضر اقتصاد ما واقعاً نیازمند یک شوک جدی است ».

هدف از برگزاری این کنفرانس خبری این بود که تا پیش از بحث و جدل سنا بر سر لایحه ای که برای مطرح شدن در هفته ی آینده آماده برنامه ریزی شده ، به جمهوری خواهان فشار وارد آورد.

رئیس جمهور آمریکا افزود: "اکنون زمان پرداختن به مجادله های سیاسی نیست. مشکلاتی که اروپا در حال دست و پنجه نرم کردن با آنهاست می توانند تاثیر بسیار جدی بر اقتصاد ما داشته باشد . تاثیری که در شرایط حاضر برای ما بسیار شکننده خواهد بود."

اوباما چندین بار به یافته های آماری اقتصاددانان مستقلی اشاره می کرد که معتقدند بسته ی 447 میلیارد دلاری او باعث کاهش بیکاری و حمایت از رشد اقتصادی می شود. بسته ای که که مستلزم معافیت های مالیاتی، تخصیص بودجه های عمومی و کمک های دولت فدرال برای کاهش اخراج معلمان است.

او جمهوری خواهان را برای ارایه ی طرحی مشابه به مبارزه طلبید. طرحی که بتواند به همین شیوه توسط تحلیلگران خارجی مورد ارزیابی قرار گیرد و نزد ایشان به همین اندازه امتیازات مطلوب و مشابه به دست آورد.

اوباما گفت چنان چه طرح جامع او با شکست مواجه شود دموکرات ها حتی در ناحیه هایی که مناطق اختصاصی طرفداران اوست برای کسب رای لازم تحت فشار خواهند افتاد.

وزیر خزانه داری، آقای تیموتی اف. گیتنر، با بازگو کردن اظهارات پرزیدنت اوباما در کنگره گفت لایحه ی مشاغل می تواند به افزایش تجارت و اطمینان خاطر مصرف کنندگان کمک کند.

هدف کاخ سفید از برگزاری این کنفرانس خبری تنها برای برپایی مذاکرات هفته ی آینده ی سنا برنامه ریزی نبود بلکه در این کنفرانس نیم نگاهی نیز به انتشار آمار اشتغال در ماه سپتامبر داشت.
انتظار می رود در این گزارش ها بار دیگر رشد اشتغال بسیار ضعیف نشان داده شود تا نتواند رشد قابل توجه نرخ بیکاری را که در حدود 9 درصد است، نشان دهد.

با وجود تمام تلاش های اوباما در یک ماه گذشته( سخنرانی در جلسه ی مشترک کنگره، سفرهای استانی، اتخاذ سبک جدید در مبارزات انتخاباتی) انتظارات برای لایحه ی مشاغل بی پاسخ و گنگ باقی مانده است.

جمهوری خواهانی که کاخ را در کنترل دارند و در صورت اتحاد می توانند در تصویب لوایح سنگ اندازی کنند، عموما مخالف این طرحند.

آنها در مخالفت با افزایش مالیاتِ اشخاص و شرکت های ثروتمند می گویند معافیت های مالیاتی و بودجه های موقت نمی توانند باعث ایجاد شغل شوند.

اوباما برای کاستن از نگرانی دموکرات های مجلس سنا بیان داشت که می تواند با تحمیل جریمه ی مالیاتی 5.6 درصدی بر مالیات پردازانی که بالای یک میلیون دلار درآمد دارند، از پیشنهاد آنها برای لایحه ی مشاغل خود حمایت کند.

برخی از نماینده های دموکرات سنا مخالف پیشنهادهای آقای اوباما برای تعدیل هزینه ی طرحش به وسیله ی محدود کردن کسر مالیات - از جمله برای کمک های خیریه - هستند که می تواند توسط افرادی با بیش از 200.000 دلار درآمد و زوج هایی با بیش از 250.000 دلار به اجرا درآید. دموکرات های استان های نفت خیز نیز با طرح او برای افزایش مالیات های شرکت های نفتی مخالفت دارند.

جان آ. بونر، یکی از جمهوری خواهان اوهایو، اوباما را که در حال شنیدن پرسش های خبرنگاران بود به خاطر رویّه ی مقابله ای اش سرزنش کرد. بونر در یک نشست گفت و گوی عمومی در واشنگتن گفت: "هیچ چیز به اندازه ی وقایع پنج هفته ی گذشته مرا ناامید نکرد. چرا که رئیس جمهور ایالات متحده ی امریکا را درحالی دیدم که در امر حکومت تسلیم شده و رهبری و ادامه ی مبارزات انتخاباتی را رها کرده است."

اوباما در پاسخ به خبرنگاری که پرسید آیا بهتر نیست به جای این که همانند یک نامزد ریاست جمهوری به دور کشور سفر کنید،  با جمهوری خواهان کنگره صحبت کنید گفت : « بارها و بارها سعی کرده ام تا با جمهوری خواهان سازش کنم تا جایی که تلاش های من گاهی برای وجهه ی سیاسی خودم مخاطره آمیز بوده و موجب سرخوردگی در حزب دموکرات شد. جمهوری خواهان نیز هنگامی که طرح هایی همچون معافیت های مالیاتی تجاری را ( که دموکرات ها پیش تر ارایه کرده بودند)پیشنهاد می کنم  به من بی اعتنایی می کنند».

او ادامه داد: " کاری که در پنج هفته ی گذشته انجام داده ام ارایه ی این طرح به مردم امریکا بود تا متوجه باشند چه چیزی در خطر است. اکنون این بر عهده ی تمام سناتور ها و تمام اعضای کنگره است که برای حوزه های انتخاباتی خود توضیح دهند چرا مخالف ایده هایی هستند که درگذشته دموکرات ها و جمهوری خواهان هردو از آنها حمایت کرده اند."

رئیس جمهور آمریکا، بدون اینکه از او خواسته باشند، در پایان کنفرانس خبری 74 دقیقه ای خود دوباره به این موضوع اشاره کرد و گفت: " هیچ چیز را بیش از این دوست ندارم که واکنش کنگره آن قدر شدید باشد که در مقابله با کنگره ای که نمی خواهد هیچ کاری از پیش برود ، من هم نتوانم به رویارویی ادامه دهم. "

اوباما با کنایه زدن به جمهوری خواهان، تعداد اندکِ احزاب میانه رو را به صراحت خاطرنشان کرد و بیان داشت ممکن است آن ها هم به 53 نماینده ی دموکرات و مستقل سنا بپیوندند و تعداد رای دهندگان به 60 نفر برسد و بر سنگ اندازی های حزب مخالف فائق آیند.

وی با بیان مثال هایی درخصوص اعتقادش به مفید بودنِ لایحه ی مشاغل، یک معلم اهل بوستون را با سابقه ای طولانی و با مدرک کارشناسی ارشد مثال زد که به دلیل قطع بودجه ها در ماساچوست (زادگاه سناتور اسکات پی. براون که سال آینده با یک انتخابات مجدد رو در رو ست) سه بار بیکار شده است.

او همچنین یک پل را در ایالت "مین" مثال زد که در حال از هم پاشیدن است. این پل توسط دو سناتور جمهوری خواه به نام های المپیا جی. اسنو و سوزان کالینز معرفی شده است.

جمهوری خواهان هیچ لایحه جایگزینی ارایه نداده اند که این امر منعکس کننده ی استدلال های آنها مبنی بر این است که تدابیر تشویق آمیز قبلی کارگر نبوده اند. آنها در عوض می گویند برای ایجاد شغل، باید به این موارد تن در دهند: برگشت به قوانین فدرال، تصویب لوایح تجارت آزاد، و قطع بودجه ها.

اوباما گفت درحالی که با برخی پیشنهادهای جمهوری خواهان موافقت کرده – به طور نمونه اخیراً سه لایحه ی تجارتی را برای تصویب به کنگره فرستاده بود- ولی آنها در کوتاه مدت کمکی به اقتصاد نمی کنند. اقتصاددانان شرکت های پیش بینی کننده مربوط به بخش خصوصی، این موضوع را تایید می کنند.

در حالی که پیش بینی های اقتصادی که فقط "پیش گویی ها" در آن ها لحاظ می شوند، قطعی نیستند، شرکت "Macroeconomic Adviser" -یک شرکت وابسته به سنت لوییس- که بانک فدرال ایالات متحده معمولا از آن استفاده می کند برآورد کرده که طرح مشاغل اوباما می تواند رشد اقتصادی را تا 1.25 درصد بالا ببرد و در سال 2012، یک و سه دهم  میلیون شغل ایجاد کند. یک شرکت دیگر به نام "Moody’s Analytics" پیش بینی کرده که این طرح رشد اقتصادی را تا دو درصد بالا برده و 1.9 میلیون شغل ایجاد می کند.

جوئل پارکن، رئیس شرکت Macroeconomic Advisers گفت جمهوری خواهان "ایده های عاقلانه ای دارند" اما نه ایده هایی که بتوان آنها را با مدل پیش بینی این شرکت بررسی کرد. او اعتقاد دارد که این پیشنهادها "در رابطه با طرحی که سبب تحریک تقاضای کل می شود تاثیر فوری ناچیزی دارند"، به بیان دیگر، این چیزی مانند طرح آقای اوباما با معافیت های مالیاتی و برنامه های بودجه است.

مارک زندی، رئیس شرکت Moody’s Analytics نیز گفت پیشنهادهای جمهوری خواهان، عموما خط مشی اقتصادی موثر و بلندمدت تری دارند اما کار زیادی برای اقتصاد و بازار کار در سال آینده نخواهند کرد." او همچنین بیان داشت که: "با توجه به احتمال زیاد بروز یک رکود دیگر در چند ماه آینده، برای کنگره و دولت ضروری است تا برنامه های کوتاه مدت تری را به منظور حمایت از اقتصاد ارائه دهند."

اوباما با تاکید بر این که از پیشنهاد دموکرات ها برای اضافه مالیات میلیونر ها استقبال می کند سعی کرد پیش از مذاکرات سنا درباره ی لایحه ی مشاغل، دموکرات ها را متحد کند. برخی سناتورها به رهبری چارلز ای. اسکومر از نیویورک، ادعا می کنند که پیشنهاد آقای اوباما برای افزایش مالیات بر درآمدهای بالای 250.000 میلیون دلار به بسیاری از رای دهندگانی که در واقع ثروتمند نیستند آسیب وارد خواهد کرد.

اوباما گفت: "من با رویکردی که آنها اتخاذ کرده اند مشکلی ندارم." با این حال اضافه کرد که از کنگره خواهد خواست در کدگذاری های اقتصادی تجدید نظر کند تا راه های گریز را بسته و مانع از بسیاری فرارهای مالیاتی شود به طوری که بتوان از این عایدات جدید هم برای پایین آوردن نرخ های مالیات و هم برای کاهش کسری بودجه سالانه استفاده کرد.

توافق دموکرات ها بر افزایش نرخ پیشنهادی، بیانگر این است که آقای اوباما بعدها برای حفظ یک وعده ی انتخاباتی برجسته به مشکل بر خواهد خورد:

« این که اجازه دهد پس از سال 2012 نرخ های مالیاتی دولت بوش برای خانواده هایی با درآمد مشمول مالیات که بالغ بر 250.000 میلیون دلار است منقضی شوند».

  همان طور که جمهوری خواهان متذکر شده اند موضع دموکرات های مجلس نشان می دهد که آنها با افزایش مالیات برای اشخاصی که درآمد زیر یک میلیون دارند مخالفت خواهند کرد.

میچ مک کانل، رهبر اقلیت دموکرات در سنا با توجه به اذعان دموکرات ها به این که آنها 60 رای لازم برای تصویب این لایحه را ندارند، این هفته برای بار دوم تلاش کرد تا هرچه سریعتر یک رای گیری برای لایحه ی مشاغل آقای اوباما به راه اندازد اما باز هم در یک رای گیری آیین نامه ای با شکست مواجه شد. با این حال عوض پیش بینی می شود که سنا در روز سه شنبه بسته ی مشاغل دموکرات ها را بپذیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
عماریاسر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۴ - ۱۹ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
جلوی این دزدها را بگیرید :

http://melalnews.com/index.php?option=com_content&view=article&id=33945:1390-07-18-10-58-37&catid=59:1389-04-20-10-06-31&Itemid=80

نوشته اند "نوشته رضا رشیدی"
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها