کد خبر: ۲۲۶۰۷۶
زمان انتشار: ۲۰:۱۳     ۰۵ خرداد ۱۳۹۳

درحالی که حسین فرکی به فکر جراحی زانویش بود نیم نگاهی نیز به تیم ملی داشت. فولادی‌ها بلافاصله دراگان اسکوچیچ را جایگزینش کردند تا خیالشان از بابت نیمکت راحت شود. البته قبل از اینکه سرمربی فصل گذشته ملوان سر از خوزستان دربیاورد شایعات زیادی در این رابطه مطرح شد و عده‌ای می‌گفتند حسین فرکی خودش جایگزینش را معرفی کرده و دراگان مربی پیشنهادی او است. ابتدا همین شایعات از سوی فرکی تکذیب شد اما طولی نکشید که اسکوچیچ سر از فولاد درآورد تا مشخص شود خیلی از شایعات را باید جدی گرفت و به تکذیبیه آقای فرکی هم نباید زیاد توجه کرد.

شایعه‌ای که به واقعیت پیوست

در هر حال فرکی با کارنامه خوب از فولاد رفت تا به گفته خودش زانوی خود را به تیغ جراحان بسپارد و چهار، پنج ماهی نیز استراحت کند. شاید این استراحت به چند ماه نکشد و شاید هم بکشد! چون همانطور که می‌دانید مدتهاست شایعه شده کارلوس کی‌روش پس از جام جهانی قراردادش با تیم‌ملی به پایان می‌رسد و بعید است که فدراسیون هم بتواند قرارداد او را تمدید کند. با توجه به اینکه بلافاصله پس از مسابقات جام جهانی بازی‌های آسیایی آغاز می‌شود و فرصت کافی برای آوردن سرمربی خارجی نیست راحت‌ترین انتخاب داخلی فرکی است و چون در چند سال اخیر خودش را به فوتبال ایران تحمیل کرده گزینه مناسبی خواهد بود تا آن موقع زانوی فرکی هم بهبود پیدا کرده و چون با هیچ تیمی قرارداد ندارد به راحتی می‌تواند جواب «بله» را به فدراسیون بدهد.

فرکی را سرمربی بدانید!

همانطور که سابقه نشان داده حسین فرکی از آن دسته مربیانی نیست که بیرون بنشیند و منتظر اخراج یک مربی لیگ برتری باشد تا جای او را بگیرد. او معمولا تیم‌هایش را از همان ابتدا انتخاب می‌کند و بعید است که در جریان لیگ به تیمی برود. تنها یک راه دارد که فرکی به تیم‌ملی فکر نکند آن هم استراحت یک ساله است وگرنه اگر کی‌روش رفتنی باشد فرکی را سرمربی تیم‌ملی بدانید.

هدیه 6 امتیازی به فولاد

حالا چطور شد که دراگان سر از فولاد درآورد و چرا حسین فرکی نیز به باشگاه پیشنهاد داد اگر قرار است مربی خارجی بیاورند به سمت سرمربی فصل گذشته ملوان بروند؟ در لیگ سیزدهم فولاد در بازی‌های رفت و برگشت ملوان را شکست داد اما به گفته خود فرکی سخت ترین بازی فولاد مقابل تیم اسکوچیچ بود و ملوان بهترین فوتبال را ارائه کرد. تعریف و تمجیدهای فرکی از مرد کروات این نوید را می‌داد که یک روزی جانشینش همین مربی باشد. خلاصه گرچه دراگان با ملوان شش امتیاز به فولاد داد تا در قهرمانی این تیم تاثیرگذار باشد اما روزی فکرش را نمی‌کرد سر از تیمی دربیاورد که رفت و برگشت به آن باخته بود. البته منظور ما از امتیاز دادن دراگان به فولاد باختن مقابل این تیم است و یک موقعی برداشت دیگری نداشته باشید.

از شهر فوتبالی به دیگر شهر فوتبالی

حسن بزرگ دراگان این است که او از یک شهر فوتبال خیزانزلی به دیگر شهر فوتبال خیز یعنی اهواز رفته و می‌تواند از جوانان استان خوزستان نیز بازیکن بسازد و به فوتبال معرفی کند اما فراموش نشود که پذیرفتن «تیم قهرمان» ریسک بزرگی است، اگر قهرمان حتی نایب قهرمان هم شود برای یک مربی شکست محسوب می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها