کد خبر: ۲۲۵۴۲۱
زمان انتشار: ۱۳:۱۵     ۰۳ خرداد ۱۳۹۳
مدافع تيم فوتبال تراکتورسازي گفت: از حضور در تراکتورسازي تجربه زيادي به دست آوردم و رقابت دراين تيم فوتبالي نبود.
 

فرشيد طالبي درمورد انتخاب ولادمير پتروويچ به عنوان سرمربي جديد تيم فوتبال تراکتور سازي گفت: اين تصميمي است که باشگاه گرفته و اميدوارم به سود باشگاه و هواداران باشد.

به نقل از فارس، وي در مورد اينکه آيا حضور مربي خارجي در تراکتور سازي به سود اين باشگاه است عنوان کرد: اين تفکر و سياستي است که مسئولان باشگاه دارند و در کل فوتبال ما وجود دارد. اميدوارم اين گزينه در تراکتور سازي جواب دهد و فضاي کار براي مربيان فراهم شود. متاسفانه در فوتبال ايران پاي مربيان ايراني روي پوست پياز است.

مدافع تراکتورسازي در مورد اينکه آيا از انتخاب تراکتورسازي رضايت داشت، عنوان کرد: در انتخاب تراکتور سازي دو فاکتور را در نظر داشتم اول اينکه بعد از 40 سال براي اين تيم يک قهرماني بياوريم که خدا راشکر با قهرماني درجام حذفي اين امر ميسر شد. فاکتور دوم حضورم در تيم ملي فوتبال ايران بود که متاسفانه در اواخر فصل به دليل مصدوميت نتوانستم بازي کنم و به تيم ملي راه پيدا نکردم. امسال تجربه من بسيار بيشتر شد و چيزهايي را ديدم که قبل از اين يا نديده بودم يا کمتر با آنها روبرو شدم. از لحاظ تجربي امسال به من خيلي کمک کرد.

طالبي در ادامه در مورد اينکه آيا او هم مثل ساير بازيکنان 50 تا 60 درصد دريافتي داشته است عنوان کرد: دقيقا همين طور است اميدوارم هر چه زودتر با ما تسويه حساب شود. ماشاءالله سازمان ليگ هر چه برنامه دارد روي بازيکنان است همانطور که بازيکن بايد تا آخرين نفس براي باشگاه بجنگد باشگاه نيز نسبت به بازيکن همين تعهد را داشته باشد هميشه بازيکن مظلوم واقع مي‌شود.خيلي وقت‌ها باشگاه زير دين بازيکن است همانطور که مي‌گويند اگر بازيکن ماليات خود را پرداخت نکند کارت مسابقه براي او صادر نمي‌شود بايد اجازه فعاليت به باشگاه‌هاي بدهکار داده نشود. متاسفانه فقط در اين ميان بازيکن مظلوم واقع مي‌شود و تا اتحاديه‌اي تشکيل نشود بازيکنان همين وضعيت را دارند.

مدافع تراکتور سازي در مورد سفر به ترکيه اظهار داشت: با همکاري برخي از دوستان و مساعدت مصطفي دنيزلي به آکادمي در ترکيه که بازيکنان گالاتاسراي و فنرباغچه در آن تمرين مي‌کنند رفتم. تمرينات خوب بدنسازي همراه با تغذيه مناسب را در آنجا پشت سر گذاشتم و بار ديگر به آنجا مي‌روم. خيلي کم پيش مي‌آمد بازيکنان فرصت 30 الي 45 روزه استراحت داشته باشند و در اين فرصت تلاش کردم تا با متدهاي روز بدنسازي وتغذيه آشنايي پيدا کنم.

وي در مورد اينکه گفته مي‌شود رابطه خوبي با عليرضا رحيمي دارد و صحبت از حضور او در پرسپوليس و استقلال مي‌شود عنوان کرد: همه چيز دست خداست تازه چند روز است از ترکيه به ايران آمده ‌ام و نمي‌توانم در اين مورد صحبت کنم در هر تيمي که حاضر مي‌شوم مي‌خواهم مفيد باشم. استقلال، پرسپوليس و تراکتورسازي باشگاه‌هايي هستند که هر بازيکني دوست دارد به خاطر هواداران پرتعدادشان در آنها به ميدان برود.

طالبي در پاسخ به اين سوال که به نظر مي‌رسد نسبت به اين اتفاق بي‌ميل نيست تصريح کرد: هر چه خدا بخواهد اتفاق مي‌افتد زير دين هيچ باشگاهي نيستم. 7 سال در ذوب آهن به ميدان رفتم واز قراردادهاي ميلياردي گذشتم در روز آخر 200 ميليون تومان به من پول دادند. در سپاهان با تمام وجود کار کردم اما باز هم مطالبات من باقي ماند و عليرضا رحيمي گفت سعي مي‌کند مشکل من را حل کند. در تراکتور سازي هم شرايطم بد نبود اما رقابت در اين تيم فوتبالي نبود. من بازيکن بيرون زمين نيستم و اصلا با حاشيه و مسائل غيرفوتبالي رابطه ندارم. اين اتفاقي است که در 3 سال گذشته افتاده شايد باشگاهي به من مديون باشد اما من هميشه تا آخرين قطره عرقم براي موفقيت باشگاهم تلاش کردم.

وي در مورد اينکه آيا در تراکتورسازي مشکلي وجود داشته است، خاطرنشان کرد: دوست ندارم در اين مورد صحبت کنم من بازيکن زمين و مستطيل سبز هستم. مجيد جلالي اعتقاد زيادي به من داشت و مي‌گفت فرشيدطالبي را با کسي عوض نمي‌کنم اما در يک سري از بازي‌ها با وجود اينکه بهترين بازيکن زمين مي‌شدم سپس نيمکت‌نشين بودم. اتفاقاتي در فصل پيش افتاد که توانست بر تجربيات من بيفزايد. متاسفانه اين موارد به تيم ملي هم سرايت کرده است،فولاد خوزستان قهرمان ليگ برتر تنها دو نماينده در تيم ملي دارد.نمي‌خواهم بگويم شرايط خاصي وجود دارد اما در حال حاضر وضعيت اينطور است.

طالبي در مورد وضعيت تيم ملي عنوان کرد: موفقيت تيم ملي موفقيت تک تک ايراني‌ها است. کارلوس کي‌روش مربي‌ است که کارنامه بسيار بالايي دارد. او زماني که کمک مربي بوده موفقيت‌هاي زيادي به دست آورده و از تجربيات حضور در کنار الکس فرگوسن آموخته‌هاي زيادي کسب کرده است. متاسفانه پاي مربيان ايراني روي پوست پياز است ولي مربي خارجي اين شرايط را ندارد.

وي افزود: سپاهان فصل قبل هزينه زيادي انجام داد تا حداقل يک عنوان قهرماني کسب کند اما اين اتفاق نيافتاد با اين وجود سپاهان جزو اولين تيم‌هايي است که قرارداد مربي خود را تمديد مي‌کند. اين نشان از اعتماد باشگاه به مربي دارد و اتفاق بسيار خوبي است. ممکن است سپاهان امسال موفقيت بيشتري به دست بياورد اما اگر مربي ايراني هم چنين شرايطي داشت اين اعتماد صورت مي‌گرفت؟

طالبي در ادامه تاکيد کرد: اين مسائل به فوتبال ما سرايت کرده است. کي‌روش در تيم ملي زحمت کشيده و تفکر حرفه‌اي دارد. وقتي ما در ليگ قهرمانان آسيا به کشورهاي آسيايي مي‌رويم مي‌بينيم فاصله امکانات از زمين تا آسمان است. اما از لحاظ فوتبالي جزو بهترين‌هاي آسيا هستيم وحداقل از يک بعد قوي هستيم. کي‌روش سه چهار سال است در تيم ملي حضور دارد و خيلي دوست دارد به موفقيت برسد اما اي کاش 50 درصد اين امکانات را به يک مربي ايراني مي‌داديم. مگر بازيکناني مثل علي دايي، کريم باقري، مهدي مهدوي‌کيا، وحيد هاشميان، خداداد عزيزي و ... به سطح اول جهان نرسيدند. اين نشان مي‌دهد که مربي ايراني هم مي‌تواند به اين شرايط دست پيدا کند. پس چرا فرصت را به مربي ايراني ندهيم.

وي در پاسخ به اين سوال که اين فرصت به مربي ايراني داده شده اما موفقيتي به دست نيامده است، اظهار داشت: علي دايي با يک باخت از تيم ملي کنار گذاشته شد، امير قلعه‌نويي همين وضعيت را پيدا کرد. دل آدم به خاطر اين اتفاقات مي‌سوزد.

همانطور که به مربيان خارجي فضا مي‌دهيم به مربيان ايراني هم فضا بدهيم. به تفکرات کي‌روش ايمان دارم اما به نظر شما تيم ملي از لحاظ فوتبال تيمي تغيير کرده است. به طور مثال اگر من قرار است به تيم ليگ دسته دو بروم نبايد انتظار امکانات تيم ليگ برتري را داشته باشم نبايد تفکر ما اينچنين باشد و همه چيز را بکوبيم اگر قرار بود با اين تفکر به مصاف استراليا که همه بازيکنان آن از نفرات برتر ليگ انگليس بودند مي‌رفتيم مطمئنا نابود مي‌شديم. وقتي از اميد حرف مي‌زنيم بايد با همين تفکر جلو برويم.

وي در ادامه عنوان کرد: اينجا بحث اعتبار فوتبال ايران است حتي اگر 5 گل از آرژانتين بخوريم بايد اين تيم از ايران بترسد. شما به ياد سه بازي پاياني مرحله انتخابي جام جهاني بيفتيد ايا کسي فکر مي‌کرد ايران بتواند کره را شکست دهد و راهي جام جهاني شود. مدافع کره آن اشتباه را انجام داد و روي خلاقيت رضا قوچان‌نژاد به موفقيت رسيديم. اين موفقيت حاصل اتحاد و همدلي کل کشور بود پس بايد اکنون نيز به اين شرايط برسيم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها