کد خبر: ۲۲۵۱۹
زمان انتشار: ۱۰:۲۸     ۱۷ مهر ۱۳۹۰
يك زن ضدانقلاب كه به تركيه گريخته بود مي گويد فريب همسرش را خورده و واقعيت هاي زندگي در آنجا برخلاف توصيف هاي توريستي و تفريحي است.

به گزارش 598 به نقل از جهان، راديو زمانه به نقل از اين زن نوشت: همسرم به من گفت تو الان در خطر هستي، از ايران برو و من به همراه بچه ها پس از مدتي به تركيه مي آييم. پس از رسيدن به تركيه، هنگامي كه به دفتر سازمان ملل معرفي شدم به من گفتند كه دو ماه بعد براي مصاحبه بايد به آنكارا بروي و قبل از آن بايد به شهري به نام كوتاهيه معرفي شوي... پس از اجاره منزل در تركيه با همسرم تماس گرفتم و خواستم كه برايم مقداري پول بفرستد اما او بعد از معذرت خواهي گفت كه تو كار سياسي كرده اي و وجود تو ممكن است براي من و بچه ها خطرساز شود. من نه خودم به تركيه مي آيم و نه بچه ها را به آنجا مي فرستم. شوهرم گفت: آن روز كه دنبال كارهاي سياسي رفتي بايد يادت مي آمد كه متاهل هستي و بچه داري؟ پس از مدتي به جاي اين كه براي من هزينه زندگي ام را بفرستد، يا خودش بيايد براي من مدرك طلاق فرستاد. به هر طريقي هم كه خواستم جلوي اين اتفاق را بگيرم، دستم به جايي بند نبود، چون از منظر قانوني زني بودم كه پس از كارهاي سياسي ترك منزل كرده است، به همين دليل به سرعت كارهاي طلاق ما انجام شد.

اين ضدانقلاب فراري با بيان اين كه بسياري از نزديكانش معتقدند وي براي عشق و حال(!) به تركيه رفته، مي نويسد: اين در حالي است كه من به چشم كالاي جنسي نگريسته مي شدم... كسي كه در تركيه زندگي مي كند، بايد در زمستان يك سطل پنج، شش كيلويي را پر از ذغال سنگ كند، روشن كند تا از سرما يخ نزند. كسي كه در تركيه زندگي مي كند بايد با موش هاي بزرگي كه در خانه هاي قديمي هستند، دست و پنجه نرم كند. كسي كه در تركيه زندگي مي كند با نزديك شدن به پايان تاريخ دفترچه اقامت، اضطراب اين را دارد كه هر روز بايد به دفتر پليس برود و التماس كند كه ۳۰۰ دلار لازم براي پرداخت پول خاك و دريافت دفترچه مجدد اقامت را ندارد.

 كسي كه در تركيه زندگي مي كند، در سرما و بيماري، حتي با تب چهل درجه بايد به دفتر پليس برود و مراحل اداري را طي كند تا بتواند به درمانگاهي برود و دارو دريافت كند. به دليل گران بودن هزينه اتوبوس و تاكسي بايد تمام اين مسيرهاي طولاني را پياده طي كند. تعريف زندگي پناهندگي در تركيه، تعريفي نيست كه تورهاي توريستي و تفريحي به تصوير مي كشند.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها