کد خبر: ۲۲۴۸۸۸
زمان انتشار: ۱۳:۴۶     ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
مالک سابق باشگاه ابومسلم گفت: «اگر قرارداد کی روش را تمدید کنیم پولمان را دور ریخته‌ایم.»

به گزارش پایگاه 598 به نقل از برنا، خداداد عزیزی ضمن انتقاد از نحوه یارگیری باشگاه پدیده مشهد تاکید کرد این تیم نمی تواند فصل موفقی را در لیگ برتر سپری کند. خداداد که تیمش فصل گذشته به دلیل مشکلات عدیده مالی به لیگ دسته دوم سقوط کرد اعتقاد دارد مسئولان استان مشهد ارزشی برای تیم قدیمی و ریشه دار ابومسلم قائل نشدند.

 

* از شرایط باشگاه پدیده شروع کنیم. نظرتان درباره نحوه یارگیری این باشگاه چیست؟

- به اعتقاد من این روزها مشکل عمده باشگاه پدیده نحوه یارگیری آن است با نفراتی که پدیده تاکنون به خدمت گرفته و بازیکنانی که شایعه حضور آنها در این تیم شنیده می شود روزهای سختی در انتظار پدیده خواهد بود. این که آقایان می گویند تیمشان مدعی است و رتبه تک رقمی کسب می کند یک حرف است و شرایطی که الان دارند و بازیکنانی که می گیرند حرف دیگر. مثلاً مثل کرمان بازیکن موثری مثل ادینهو داشت که این تیم را تا فینال جام حذفی بالا آورد اما آخرش مس به لیگ یک سقوط کرد. حالا هم پدیده بعد از سالیان سال مشهد را صاحب یک نماینده در لیگ برتر کرده اما متاسفانه خوب یارگیری نمی کند.

 

* تاحالا به مدیران این باشگاه مشاوره داده‌اید؟

- اعضای هیات مدیره و مالک آن از دوستان صمیمی من هستند اما من در امور این باشگاه دخالت نمی کنم. با توجه به شرایط جدیدی که پیش آمده پدیده نمی تواند بازیکنان سطح بالا را به خدمت بگیرد. چون سقف قرارداد این باشگاه 450 میلیون تومان است و بودجه آنها از 10 میلیارد بیشتر نمی شود و به همین دلیل کارشان برای جدب بازیکن سخت است و تا الان هم که عملکرد خوبی نداشته اند. پدیده تاکنون فقط ناصحی و عنایتی را از لیگ برتر گرفته و باید بازیکنان بهتری جذب کند. تیمی که در لیگ برتر حضور دارد کارش برای تیم بستن راحت تر از تیم لیگ یکی است. الان هم نمی دانم هدف گذاری باشگاه پدیده چیست قهرمانی یا سهمیه آسیا می خواهند یا به حضور در انتهای جدول راضی هستند. فکر نمی کنم بازیکنانی که این روزها برای حضور در پدیده مطرح شده بتوانند به این تیم کمک کنند.

 

* شما هم از پدیده پیشنهاد همکاری داشتید؟

- ابتدای فصل از من برنامه خواستند من هم از آنها پرسیدم هدفتان چیست و گفتند قهرمانی می خواهیم. من هم براساس تیمی که باید برای قهرمانی بسته شود لیست 35 نفره ای از بازیکنان مورد نظرم را به باشگاه دادم اما حالا فکر می کنم هدف گذاری باشگاه تغییر کرده چون با این نفرات که نمی توان قهرمان شد. در لیست من اکثر بازیکنان ملی پوش بودند و چند جوان هم از لیگ برتر در لیستم حضور داشتند که می توانستند پدیده لیگ شوند ولی طبیعی بود که با این سقف قرارداد باشگاه پدیده ملی پوشان به این تیم نیایند. من با بازیکنی مثل مهدی رحمتی که با او دوست صمیمی هستم برای پدیده توافق کرده بودم و چند مدافع و فوروارد خوب هم در نظر داشتم و می خواستم در کنار آن از بازیکنان جوان استفاده کنم اما ظاهراً باشگاه پدیده با برنامه های من موافق نبود و نظرات مرزبان به آنها نزدیک تر بود.

 

* تکلیف باشگاه ابومسلم چه می‌شود؟

- ابومسلم وضعیتی نامشخص دارد. عده ای در مشهد دوست نداشتند ابومسلم در فوتبال ایران حضور داشته باشند همانطور که تیم هایی مثل شاهین، سپیدرود، استقلال رشت، استقلال اهواز و خیلی از تیم های دیگر را نابود کردند همین بلا را سر ابومسلم هم آوردند. سال گذشته من با بدبختی در ابومسلم ماندم چند بار هم که می خواستیم از این تیم جدا شوم به خاطر بازیکنان ماندم. اردوها و بازی های ما با گدایی و رفاقت برگزار می شد. مگر می شود باشگاهی در طول یک فصل فقط دو میلیون به بازیکنانش پول بدهد بازیکنان به خاطر من محبت کردند و در ابومسلم ماندند اما در نهایت همه دیدند که چه اتفاقی افتاد.

 

* خودتان دیگر قصد تیمداری در ابومسلم را ندارید؟

- مگر ابومسلم الان شرایط تیمداری هم دارد. عجیب است که اولین تیم دومین کلان شهر ایران و پایتخت معنوی کشورمان باید چنین شرایطی داشته باشد. ابومسلم در کنار تیم هایی مثل ملوان و تراکتور از پرطرفداران تیم های شهرستانی بود اما هیچ اهمیتی برای مدیران ورزشی استان نداشت.

 

* درباره تیم ملی صحبت کنید فکر می‌کنید چه نتایجی در جام جهانی بگیریم؟

- همه امیدواری ام این است که تا شروع جام جهانی به شرایطی برسیم که بازی های آبرومندانه ای انجام دهیم و نتایج قابل دفاعی کسب کنیم. کسی از ایران توقع صعود ندارد مگر آنکه خود آقایان انتظارات را بالا برده باشند. هر کسی که توقع صعود دارد یا زیاده خواه است یا در رویا سیر می کند. البته در فوتبال بسیاری از رویاها به حقیقت تبدیل می شوند اما خنده دار است که آرژانتین، نیجریه و بوسنی صعود نکنند و ایران صعود کند. به نظر من بهتر است ایران تا شروع جام جهانی به شرایط آرمانی برسد و بازی های آبرومندانه ای انجام دهد. بهتر است الان در بازی های تدارکاتی ببازیم تا نقاط ضعف برای کی روش روشن شود.

 

* شما با تمدید قرارداد کی‌روش موافقید؟

- از وقتی کی روش به ایران آمده من همیشه حامی او بوده ام اما الان می گویم تمدید قرارداد او کار غلطی است و اگر این کار را انجام دهیم پولمان را دور ریخته ایم. کی روش سه سال است که در فوتبال ایران حضور دارد اما پیشرفتی در فوتبال کشورمان نداشته ایم. توقع من این بود که بعد از سه سال شکل فوتبال ایران عوض شود اما این اتفاق نیفتاد. کی روش مربی کوچکی نیست در رئال، پرتغال و منچستر حضور داشته اما توقعات ما را برآورده نکرده است.

 

* به نظر می‌رسد فوتبال ایران همیشه در انتظار معجزه بوده است. یک بار خداداد عزیزی، یک بار قوچان‌نژاد و باید منتظر نفر بعدی باشیم.

- سال 98 اگر فوتبال ایران شرایط خوبی داشت به خاطر ستاره هایش بود از کجا دیگر مثل عابدزاده، کریم باقری، خداداد عزیزی، مهدوی کیا و ... بیاوریم. سال 98 نسل طلایی بود اما الان دیگر آن نسل را نداریم. فوتبال ما از ستاره ها خالی شده و فقط می توانیم به تک موقعیت ها دل ببندیم. فکر نمی کنم در این فوتبال دیگر کسی بتواند معجزه کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها