کد خبر: ۲۲۴۳۰۶
زمان انتشار: ۱۳:۴۸     ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
صدر اعظم پیشین آلمان که پدر اتحاد مجدد ملی شمرده می‌شود، در سخنانی بر همبستگی نزدیک‌تر اتحادیه اروپا تاکید کرد و هشدار داد که مساله اروپا جنگ و صلح است.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هلموت کهل، صدراعظم پیشین آلمان در مصاحبه‌ای نادر پیش از انتخابات پارلمان اروپا در 22 تا 25 مه(1 تا 4 خرداد) گفت: اروپا باید یک مساله اصلی برای مردمش تلقی شود.

وی که به عنوان طراح اصلی اتحاد اروپا شناخته می‌شود، به روزنامه بیلد گفت: اروپا، آینده و مقصد ماست. اروپا با تمام مسائل دخیل در آن، مساله جنگ و صلح است که نه تنها صلح و آزادی را شامل می‌شود بلکه شامل خوشبختی و دموکراسی نیز می‌شود.

هلموت کهل 84 ساله که خاطراتی از جنگ جهانی دوم به یاد دارد، تاکید کرد که وی به شدت نگران بحران اوکراین در رویارویی با روسیه است.

وی اظهار داشت: این وضعیت وخیمی است. از همه مهم‌تر اینکه ما باید هم‌اکنون به سرعت مذاکرات را با یکدیگر آغاز کنیم. تجربیات طول زندگی‌ام به من می‌گوید که این اقدام امکان‌پذیر است اما به شرطی که ما واقعاً‌ بخواهیم.

این سیاستمدار دموکرات مسیحی آلمان گفت که تمایل دارد احزاب محافظه‌کار در انتخابات اروپا پیروز شوند و ژان کلود یونکر از لوکزامبورگ که دوست وی است، به عنوان رئیس آتی کمیسیون اروپا انتخاب شود.

صدراعظم پیشین آلمان در مصاحبه‌اش تاکید کرد که با سیستم فعلی اتحادیه اروپا که طبق آن رهبران کشورها یک نامزد را برای تصدی پست ریاست کمیسیون پیشنهاد می‌کنند، موافق است. به گفته وی، سیستم مالی این اتحادیه باید سریع‌تر به روال عادی بازگردد و بروکسل باید مسئولیت این امر را به عهده بگیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها