کد خبر: ۲۲۴۲۲
زمان انتشار: ۱۱:۵۴     ۱۶ مهر ۱۳۹۰
داستان بي توجهي به قبور شهيدان كه در برخي از شهرهاي كشور صحنه‌هاي ناراحت كننده‌اي ايجاد كرده، به برخي از دانشگاه‌ها سرايت پيدا كرده است.

به گزارش رجانيوز، بعد از گذشت چندين سال از دفن پيكر پاك شهداي گمنام در دانشگاه شهيد بهشتي نزديك يك سال است كه وضعيت قبور اين شهيدان به بهانه بازسازي و زيباسازي به شكل اسفناكي در آمده است.

تلی از خاک و سنگ در كنار مزار شهيدان كه امام خميني(ره) آنها را امامزادگان عشقي كه مزارشان زيارتگاه اهل يقين است توصيف كرده اند، فضاي اطراف اين قبور را كه بايد به فضايي معنوي تبديل شود به شکل ویرانه در آورده است.

البته اين اهانت تنها اختصاص به مزار شهيدان گمنام ندارد بلكه مدفن امام زاده عزيز(ع) از نوادگان امام موسی کاظم(ع) نيز كه در نزديكي مزار شهيدان قرار دارد نيز وضعيت مشابهي دارد.

جالب اينجاست كه كمي آن‌طرف‌تر از مزار شهيدان و امام زاده عزيز دانشگاه بهشتي قبر شاهزاده قاجار (نوه محمد شاه قاجار) قرار دارد كه از وضعيت بسيار مرتبي دارد.

همچنين پروژه‌هاي ساختماني وسيع ساختماني در دانشگاه شهيد بهشتي که به طور همزمان و یا حتی دیرتر از پروژه زيباسازي مزار شهيدان کلید خورده است،  پيشرفت قابل توجه و محسوسي داشته است، اما مزار شهدا با بي‌توجهي به ويرانه تبديل شده است.

پروژه احداث دانشکده الهیات و ادیان که از برپایی اسکلت آن حدود هشت ماه می گذرد و به پیشرفت آن در این ابعاد به واقع شگفت انگیز است.

ساختمان مجلل دانشکده برق و کامپیوتر که مهر ماه 89 به بهره برداری رسید.

ساختمانی در دانشگاه که در روزهای تعطیل نیز کارگران برای تحویل زودتر آن مشغول به کارند.

ساختمانی مجلل به نام شهدا و اما مزار شهدا...

وضعیت نابسامان ورودی محوطه قبور شهدا

تخریب ضلع شرقی محوطه قبور شهدا

قبور شهدا که پوشیده شده است

قبور شهدا که پوشیده شده است

قبور شهدا که پوشیده شده است

وضعیت نابسامان امامزاده عزیز(ع) از نوادگان امام موسی کاظم(ع)  که در جوار قبور شهدا قرار دارد

 مقبره شاهزاده قاجار (نوه محمد شاه قاجار) که حد فاصل قبور مطهر شهدا و مسجد دانشگاه است

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها