کد خبر: ۲۲۳۹۲۷
زمان انتشار: ۱۲:۱۹     ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
وزارت صنعت معدن و تجارت فردا در جلسه ای با تولیدکنندگان مواد غذایی در خصوص افزایش احتمالی نرخ محصولات خوراکی تصمیم‌گیری می‌کند.
به گزارش پایگاه 598، کاوه زرگران دبیر کل کانون انجمن‌های صنایع غذایی در گفت‌وگو با آنا گفت: فردا (دوشنبه) نمایندگان صنف تولید کنندگان مواد غذایی در جلسه‌ای با حضور معاونین وزیر صنعت معدن و تجارت در زمینه افزایش قیمت‌های مواد غذایی تصمیم گیری می‌کنند.

وی افزود: درصد افزایش محصولات غذایی متفاوت و نسبتا بالاست چرا که هزینه‌های تولید مواد خوراکی در کشور افزایش یافته است.

زرگران با اشاره به اینکه در خصوص افزایش قیمت محصولات خوراکی منتظر نظر و تصمیم وزارت صنعت معدن و تجارت هستیم اظهار داشت: در جلسه فردا معاونت امور صنایع، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان، و مدیر عامل بازرگانی داخلی حضور دارند که قرار است در خصوص نرخ‌های جدید محصولات خوراکی تصمیم گیری شود.

گفتنی است بر اساس تعیین زمان سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان قرار شده نرخ کالا‌ها به ویژه محصولات خوراکی از 30 خرداد ماه سال جاری تغییر یافته و افزایش یابد.

دبیر کل کانون انجمن‌های صنایع غذایی با اشاره به کاهش میزان مصرف غذا در بین ایرانیان پس از اجرای فاز نخست هدفمندی یارانه‌ها گفت: سرانه مصرف مواد غذایی برای هر ایرانی قبل از اجرای فاز نخست 315 کیلوگرم در سال بود که این رقم پس از اجرای سیاست هدفمندی یارانه‌ها به 283 کیلوگرم کاهش یافت.

وی ادامه داد: البته مصرف برخی کالا‌ها مانند شیر و محصولات لبنی بعد از اجرای فاز نخست هدفمندی یارانه‌ها 42 درصد کاهش یافت که با توجه به اهمیت مصرف شیر در سلامت افراد می‌توان گفت این کاهش مصرف بسیار نگران کننده است.

زرگران همچنین به کاذب بودن قیمت مواد غذایی به خاطر حاشیه سود دلالان و واسطه گران اشاره کرد و گفت: متاسفانه 35 تا 50 درصد از قیمت هر ماده خوراکی کاذب و ناشی از سود جویی دلالان و واسطه گران است.

وی در خصوص پیشنهاد اخیرش به وزارت صنعت معدن و تجارت و نیز شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: چنانچه در کشور فروشگاه‌های زنجیره‌ای به مفهوم واقعی کلمه ایجاد شود می‌توان قیمت مواد غذایی را به خاطر کوتاه کردن دست دلال‌ها و واسطه گران تا 20 درصد کاهش داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها