کد خبر: ۲۲۳۷۴۶
زمان انتشار: ۱۹:۲۶     ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
مقام‌های روسیه از تکمیل قرارداد فروش 30 فروند هلی‌کوپتر جنگنده به افغانستان و تحویل این هلی‌کوپترها تا پایان اکتبر سال جاری میلادی به کابل خبر دادند.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه نیشن الکساندر فومین، رئیس سرویس فدرال همکاری فنی - نظامی روسیه گفت: هلی‌کوپترهای جنگنده Mi-17B-5 براساس قرارداد امضا شده با آمریکا به افغانستان ارسال خواهند شد.

وی افزود: 12 فرونده هلیکوپتر تاکنون براساس این توافق‌نامه تحویل داده شده و باقی هلکوپترها تا پیش از 31 اکتبر سال 2014 میلادی ارسال خواهند شد.

توافق‌نامه مذکور برای خرید هلیکوپتر برای نیروهای امنیتی افغانستان میان مقام‌های مسکو و واشنگتن در سال 2013 میلادی بسته شد.

دولت آمریکا و شرکت روسوبرون اکسپرت پیشتر و در 26 مه سال 2011 میلادی نیز توافق‌نامه‌ای را در خصوص خرید 21 فرونده هلیکوپتر برای افغانستان امضا کردند.

این توافق‌نامه تا اواسط سال 2012 میلادی اجرای شد. افغانستان تاکنون براساس توافق‌نامه‌های جداگانه‌ای 45 فروند هلی‌کوپتر از روسیه دریافت کرده است.

هلیکوپترهای ساخت روسیه تاریخی طولانی در افغانستان دارند و به دلیل قیمت پایین، استحکام و سهولت در استفاده و متناسب بودن با آب و هوای افغانستان ترجیح داده می‌شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها