کد خبر: ۲۲۳۶۷
زمان انتشار: ۰۸:۴۶     ۱۶ مهر ۱۳۹۰
بحران وال استریت که به نوعی استمرار حرکت ایجاد شده در جهان در راستای بیداری ملتها است حاکی از عمق نگرانی مردم آن کشور از مناسبات و اصول اقتصادی حاکم بر نظام سرمایه داری امریکا است .

سخنگوی وزارت امور خارجه در رابطه با برخورد خشونت آمیز با تظاهرات مسالمت آمیز مردمی در امریکا باتوجه به تشدید این برخوردها و گسترده تر شدن حضور مردم اظهار داشت قبلا نسبت به این مسئله در پاسخ سوال خبرنگاران ابراز نگرانی بعمل آمده بود و مجددا یادآور می گردد تظاهرات مسالمت آمیز خودجوش مردم امریکا در چند هفته گذشته، در اعتراض به سیاست های ناعادلانه اقتصادی و نفوذ بنگاه های بزرگ پولی و مالی در ساختار سیاسی و تصمیم گیری دولت امریکا صورت می گیرد.

به گزارش 598 به نقل از واحد مرکزی خبر ، رامین مهمانپرست افزود: بحران وال استریت که به نوعی استمرار حرکت ایجاد شده در جهان در راستای بیداری ملتها است حاکی از عمق نگرانی مردم آن کشور از مناسبات و اصول اقتصادی حاکم بر نظام سرمایه داری امریکا است .

وی اشاره کرد: سیاست های نادرست دولت امریکا علاوه بر مردم آن کشور، برای سایر ملت ها مشکل آفرین بوده و از نظر ما راه خروج از این بحران توجه به خواست مردم در برقراری عدالت اجتماعی و تمرکز دولتمردان امریکا بر حل مشکلات داخلی و خروج نیروهای نظامی و امنیتی امریکا از مناطق دیگر و صرف هزینه های جنگی در مصارف عمومی و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم آن کشور است.

مهمانپرست خواهان خویشتنداری پلیس امریکا شد و بیان داشت: سرکوب اعتراضات مردمی در شهرهای مختلف امریکا از سوی پلیس این کشور نشان می دهد که دولتمردان امریکا تحمل اعتراضات مسالمت آمیز را ندارند در حالیکه شایسته آن است که به جای برخورد با خواسته های مردمی، با آن همراه گردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها