کد خبر: ۲۲۳۱۷
زمان انتشار: ۱۷:۴۵     ۱۴ مهر ۱۳۹۰
به گزارش سرویس حوزه و مراجع پایگاه 598، آیت الله حیدری تأکید کرد: انسان هر چه قدر به عبادت بپردازد؛ اما به ولایت اعتقاد نداشته باشد اعمال او مورد قبول درگاه خداوند متعال واقع نمی شود.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز، در مراسم یادواره سرداران و شهدای مسجد امام علی(ع) سوسنگرد، با بیان اینکه از میلاد حضرت معصومه(س) تا میلاد امام رضا(ع) دهه کرامت نامگذاری شده است گفت: ورود امام رضا(ع) به ایران از مرز خوزستان افتخار بزرگی برای این استان به حساب می آید.

وی افزود: امام هشتم در مسیر حرکت به سمت مرو و در نیشابور با بیان حدیثی قدسی به درخواست مردم آن شهر، از کلمه توحید به عنوان دژ و قلعه یاد کرده و توحید را مشروط به ولایت و قبولی آن برشمردند و اظهار داشتند که هرکس وارد این دژ شود از امنیت و امان برخوردار است.

آیت الله حیدری شرط قبولی همه عبادات همچون نماز، روزه، حج را همراهی و قبولی ولایت برشمرد و خاطرنشان کرد: انسان هر چه قدر به عبادت بپردازد و اعمال نیک انجام دهد اما به ولایت اعتقاد نداشته باشد اعمال او مورد قبول در گاه خداوند متعال واقع نمی شود.

وی با اشاره به حدیث قدسی سلسلة الذهب ابراز داشت: کلمه توحید و عبادت های انسان با ولایت گره خورده و این بدین معناست که تمام عبادات انسان تنها با ولایت معنا پیدا می کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر تبعیت مسلمانان از راه و روش اهل بیت گفت: شهدای ما در هشت سال جنگ تحمیلی با الگوگیری از راه و روش ائمه اطهار جانشان را برای حفظ و پاسداری از ارزش های اسلام و انقلاب فدا کردند. عزت و کرامت ملت ایران به برکت ایثارگری و جانفشانی شهداست چرا که به برکت خون آنهاست که اکنون ملت ایران اسلامی ملتی مقتدر، آزاد و مستقل است.

وی با اشاره به بیداری اسلامی در کشورهای منطقه خاطرنشان کرد: انقلاب ها و بیداری اسلامی در منطقه از انقلاب اسلامی ایران تأسی گرفتند و امروز ایران اسلامی قطب و محور برای ملت های آزاده و مستقل است.

استاد حوزه علمیه خوزستان سخنان مقام معظم رهبری در کنفرانس بیداری اسلامی را بسیار مهم و اثر گذار برشمرد و تصریح کرد: این سخنان به میثاق جهانی برای کشورهای اسلامی و غیر اسلامی تبدیل شده است.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام سید طالب موسوی، امام جمعه شهرستان سوسنگرد با تبریک به مناسب میلاد امام رضا(ع) اظهار داشت: ما مسلمانان بر این باوریم که شهدا شاهد و ناظر بر تمامی اعمال ما هستند لذا ما باید یاد وخاطره آنها و جانفشانی هایشان را همواره زنده نگه داریم.

امام جمعه سوسنگرد اضافه کرد: درخت انقلاب اسلامی با خون شهدا آبیاری شده است و به برکت این خون ها در هر لحظه و هر زمان ثمر می دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها