کد خبر: ۲۲۳۰۶۰
زمان انتشار: ۱۳:۱۸     ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳

نایب رییس بانوان فدراسیون شمشیربازی گفت: به دلیل اینکه در اسلحه فلوره بازیکنان آماده نیستند برای قهرمانی آسیا در این اسلحه اعزام نداریم اما برای بازی های آسیایی اینچئون، بانوان در هر سه اسلحه اعزام می شوند.

شهناز کرود در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره وضعیت آماده سازی تیم ملی شمشیربازی بانوان برای بازی‌های آسیایی اینچئون اظهار کرد: طبق رنکینگ کشوری، در اسلحه سابر 6 نفر، در اپه 7 نفر و در اسلحه فلوره 4 نفر را برای حضور درتمرینات تیم انتخاب کرده ایم. اردوی این تیم 9 روز طول کشید و بعد از آن هم یک تست گرفته شد که نتیجه خوبی در برداشت. اردوی بعدی تیم هم از هفته آینده یعنی اول یا دوم خرداد ماه آغاز می شود.

او درباره بازیهای پیش روی بانوان شمشیرباز گفت: مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی و بازی های آسیایی اینچئون دو رقابت بسیار مهم پیش روی بانوان است. بازی های آسیایی شهریور ماه و قهرمانی آسیا هم اواخر تیرماه انجام می شود.

کرود درباره اعزام بانوان به این رقابت ها تصریح کرد: در مسابقات تیرماه در دو اسلحه اپه و سابر اعزام خواهیم داشت وبه دلیل اینکه در فلوره زیاد سرمایه گذاری نکرده‌ایم و همچنین دونفراصلی این تیم دانش آموز هستند و به دلیل امتحانات نمی توانند در اردوها باشند آمادگی لازم را ندارند؛ بنابراین احتمال مدال آوری ما در این رشته کم است و به همین دلیل تیم فلوره اعزام می شود. اما در اسلحه اپه و سابر خیلی امیدوار هستیم که بتوانیم در آسیا مدال بگیریم اما برای بازی های آسیایی ملی‌پوشان در هر سه اسلحه اعزام می شوند.

نایب رییس بانوان فدراسیون شمشیربازی درباره کادر فنی تیم ملی بانوان اظهار کرد: صدرزاده در اسلحه اپه، ولدان در اسلحه سابر و سلیمانی در اسلحه فلوره کادر فنی تیم ملی را تشکیل می دهند. این مربیان تا پایان بازی های آسیایی اینچئون در کنار تیم خواهند بود.

شهناز کرود درباره احتمال مدال آوری بانوان شمشیرباز در بازی های آسیایی گفت: ما دوست داریم تیم در هر مسابقه ای که شرکت می کند حضور خوبی داشته باشد اما قول مدال نمی دهم چرا که در شمشیربازی نمی توان نتیجه را پیش بینی کرد. واقعا مشخص نیست که نتایج چگونه رقم می خورد. عملکرد در این رشته بستگی به این دارد که شمشیرباز از نظر روانی در چه وضعیتی قرار دارد. بازیکنان باید آمادگی لازم را داشته باشند چراکه یک اتفاق ساده می‌تواند نتایج را به راحتی عوض کند. زمان مسابقات دوره ای در شمشیربازی خیلی کوتاه است و بازیکن باید در مدت زمان کوتاه به شرایط مسابقه و مطلوب برسد.

کرود درباره اردوهای برون مرزی تیم ملی تصریح کرد: صحبت هایی با رییس فدراسیون داشتیم و به احتمال زیاد در یکی از کشورهای قزاقستان یا گرجستان اردو برگزار خواهیم کرد. از ویژگی های این کشورها نزدیکی به ایران، کم هزینه بودن و نخواستن ویزا است و مهم تر از همه این است که قزاقستانی ها در بانوان بهترین شمشیربازها را دارند.

اودر پایان گفت: تمام تلاشمان را انجام می دهیم تا حضور بانوان شمشیربازی در میادین بین المللی افزایش یابد و بچه ها بتوانند با تلاش و وقتی که برای این ورزش می گذارند نتیجه خوبی را هم به دست بیاورند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها