کد خبر: ۲۲۲۹۶
زمان انتشار: ۱۴:۰۶     ۱۴ مهر ۱۳۹۰
به گزارش سرویس حوزه و مراجع پایگاه 598،امام جمعه تبریز با انتقاد از اینکه بحث اسلامی شدن دانشگاه ها تنها در حد شعار باقی مانده است، گفت: مساله حجاب و عفاف در برخی دانشگاه ها مورد توجه جدی قرار نمی گیرد که این امر تبعات جبران ناپذیر فرهنگی در شهرهای مختلف داشته است.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در دیدار با مسؤولان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز اظهار داشت: بحث اسلامی شدن دانشگاه ها و تحول در علوم انسانی که بارها از سوی رهبر فرزانه انقلاب مورد تاکید واقع شده، بایستی مورد توجه جدی مسؤولان آموزش عالی کشور قرار گیرد.

وی با اشاره به تاکید مبانی دینی اسلام مبنی بر تحصیل و تهذیب خاطر نشان کرد: تحصیل علوم مختلف تنها در صورتی مفید به حال فرد و جامعه خواهد بود که در چارچوب آموزه های دینی مورد استفاده قرار گیرد، در غیر این صورت عامل فاجعه و انحراف در جوامع خواهد بود.

عضو خبرگان رهبری با انتقاد از اینکه بحث اسلامی شدن دانشگاه ها تنها در حد شعار باقی مانده است، گفت: مساله حجاب و عفاف در برخی دانشگاه ها مورد توجه جدی قرار نمی گیرد که این امر تبعات جبران ناپذیر فرهنگی در شهرهای مختلف داشته است.

وی خواستار اتخاذ سیاست های فرهنگی و تبلیغی در مقوله عفاف و حجاب شد و افزود: متاسفانه برخی از دانشجویان و بانوان با فلسفه حجاب آشنا نیستند و در عین تقید به دین از اهمیت عفاف غافلند که این امر نشان از کم کاری متولیان فرهنگی دانشگاه ها دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تشریح اهداف کسب علم و فضیلت از دیدگاه اسلام تصریح کرد: دانشگاه ها باید محل تربیت نسلی پویا، محقق و معتقد به مبانی عالی اسلام باشند، که این امر بدون استفاده از اساتید مجرب، متعهد و متخصص محقق نخواهد شد.

امام جمعه تبریز  اظهار داشت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بایستی در گزینش اساتید دانشگاه ها نهایت دقت نظر را داشته باشد، شایسته نظام اسلامی نیست که فردی در دانشگاهی که منتسب به نظام است افکار سکولاریستی و لائیک را میان دانشجویان ترویج دهد.

وی ادامه داد: اگر به دنبال بالندگی، پویایی و تعالی نظام اسلامی در عرصه های مختلف هستیم، بایستی نسل آینده را از دوران دانش آموزی و دانشجویی با مبانی دینی و اهمیت کسب علوم و معارف مختلف آشنا کنیم./

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها