کد خبر: ۲۲۲۷۷۷
زمان انتشار: ۱۲:۰۸     ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
چپ پای خارق العاده سابق پرسپولیس و تیم ملی گفت: «جای کریمی و صادقیان در تیم ملی خالی است.»

به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایران ورزشی ، ناصر محمدخانی آنقدر بزرگ است که حرف‌هایش به دل می‌نشیند. منطقی صحبت می‌کند و البته کمی هم احساسی. دهه شصتی‌ها او را خیلی خوب به یاد دارند. او و حرکات تکنیکی‌اش را. به همین دلیل هم هست که هر وقت بحث یک بازیکن تکنیکی می‌شود قدیمی‌ترها، ناخودآگاه ناصر محمدخانی و حرکات این چپ پای خارق‌العاده را به یاد می‌آورند. حالا هم بحث درباره لیست تیم ملی و غیبت دو بازیکن تکنیکی در لیست کی روش است.

 

پیام صادقیان و علی کریمی! اواسط نیم فصل اول لیگ سیزدهم بود که پیام صادقیان در بازی مقابل فجرسپاسی، استارتی انفجاری زد، چند بازیکن شیرازی را جا گذاشت و یک پاس گل فوق‌العاده برای سیدصالحی فرستاد تا مهاجم هدف پرسپولیس، توپ را به سادگی وارد دروازه حریف کند. بعد از آن بازی، ناصر محمدخانی یاد حرکت تکنیکی‌اش مقابل استقلال در آن بازی معروف سال 1365 افتاد.

 

دیداری که چند مدافع استقلال را از پیش‌رو برداشت و توپ را وارد دروازه ناصر حجازی کرد. محمدخانی بعد از حرکت صادقیان گفت: «او مرا به سال 1365 برد. مطمئنم که اگر تلاش کند بهتر از من هم می‌شود.»

 

اما این پایان کار نیست. ناصر محمدخانی دوباره لب به سخن گشوده. در تعریف از پیام صادقیان و جای خالی‌اش در لیست کارلوس کی روش البته محمدخانی از کی روش خرده‌ای نمی‌گیرد و ابتدا می‌گوید: «اسکلت تیم ملی را همین بازیکنان تشکیل می‌دهند. شاید کارشناسان روی یکی دو بازیکن اختلاف داشته باشند اما به نظرم باقی بازیکنان را هر مربی دیگری هم بود انتخاب می‌کرد. مربیگری سلیقه‌ای است و شاید کی روش تفکراتی در سر دارد که این بازیکنان را به تیم ملی دعوت کرده و یکی دو نفر دیگر را نه. باید به او احترام گذاشت اما معتقدم جای دو نفر در این لیست خالی است.»

 

این دو نفر چه کسانی هستند؟ کدام بازیکنان از نظر محمدخانی می‌توانستند در لیست باشند که الان نیستند؟ ذهنمان می‌رود سمت تکنیکی‌ها. بله، محمدخانی ابتدا از پیام صادقیان صحبت می‌کند: «اگر من جای کی روش بودم پیام صادقیان را به تیم ملی دعوت می‌کردم و او را به جام جهانی می‌بردم. ما نیاز داریم به بازیکنی که خلاق باشد و تکنیکی. حرکات صادقیان غیر قابل پیش‌بینی است. یعنی مدافع حریف نمی‌تواند بفهمد که او می‌خواهد چه کاری انجام دهد، حتی اگر بهترین مدافع ایران و آسیا هم باشد. پیام خیلی راحت نظم دفاعی حریف را به هم می‌ریزد و راحت‌تر پنالتی می‌گیرد. من بودم پیام را در جام جهانی فیکس بازی می‌دادم چون معتقدم حرکات او ویرانگر است و حتی می‌تواند مدافعان تیم ملی آرژانتین را هم اذیت کند!»

 

حالا که پیام صادقیان به تیم ملی دعوت نشده چه کاری باید انجام دهد؟ ناصر محمدخانی از پیام درخواستی دارد. اینکه عصبانی نشود و به روند رو به رشد خود ادامه دهد: «پیام نباید ناراحت شود. او جوان است و آینده‌دار. آینده خوبی پیش‌رو دارد و می‌تواند بهتر از اینها هم باشد. او می‌توانست جزو لیست کی روش باشد اما حالا که نیست باید بیشتر تلاش کند تا در مراحل بعدی فوتبالش موفق باشد. او تازه 22 ساله است و می‌تواند در جام جهانی بعد هم بازی کند.»

 

نفر بعدی چه کسی است؟ محمدخانی جای کدام بازیکن تکنیکی را در تیم ملی خالی می‌بیند؟ علی کریمی جواب این سوال است. شماره 8 باشگاه پرسپولیس که توسط کی روش به تیم ملی دعوت نشد. ناصر محمدخانی در مورد کریمی می‌گوید: «کریمی می‌توانست برای تیم ملی مفید باشد. او اگر آماده باشد می‌تواند گره‌گشا شود و خیلی از مشکلات را حل کند. تجربه بین‌المللی بالا و حضور در جام جهانی یکی از برگ برنده‌های کریمی محسوب می‌شد اما کی روش او را دعوت نکرد تا کریمی دومین جام جهانی‌اش را تجربه نکند. حضور کریمی جدا از بحث فنی می‌توانست در جمع کردن حواشی، کمک حال کی روش باشد اما چه سود که سرمربی تیم ملی، تصمیمی برای دعوت از او نداشت.»

 

ناصر محمدخانی از جمله بازیکنان خلاق فوتبال ایران بود که هرگز نتوانست طعم حضور در جام جهانی را بچشد. محمدخانی با حسرت درباره این موضوع صحبت می‌کند: «نه در المپیک بازی کردم و نه در جام جهانی. چون جنگ بود حضور در المپیک را تحریم کردند. برای حضور در جام جهانی هم موفق عمل نکردیم تا من و خیلی دیگر از بازیکنان مستعد دهه 60 نتوانیم در بهترین و با کلاس‌ترین مسابقات فوتبال جهان شرکت کنیم. واقعا حیف شد اما این حسرت، دردی را دوا نمی‌کند.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها