کد خبر: ۲۲۲۷۴
زمان انتشار: ۱۱:۳۰     ۱۴ مهر ۱۳۹۰
6 تن از نامزدهای ریاست جمهوری مصر با صدوریک بیانیه مشترک از شورای عالی نظامی حاکم این کشور خواستند تا انتخابات ریاست جمهوری در ماه آوریل آینده – فروردین و اردیبهشت 91- برگزار و در پایان همان ماه قدرت به پیروز انتخابات واگذار شود.

به گزارش598 به نقل از العالم در این بیانیه طرحی پیشنهاد شده است که به نامزدهای ریاست جمهوری مصر تا 5 ماه فوریه -  16 بهمن ماه 90 - فرصت ثبت نام داده شود و مردم هم اجازه یابند که اولین روز ماه آوریل آینده برای انتخاب رییس جمهوری به پای صندوق های رای بروند.

براساس این طرح پیشنهادی ، دور دوم انتخابات در 15 ماه آوریل آینده برگزار و رییس جمهوری منتخب مردم 20 آوریل قدرت را بر اساس یک حکم قانونی در دست خواهد گرفت تا شورای عالی نظامی از صحنه سیاسی مصر کنار رود.

در این بیانیه که " سلیم العوا" یکی از نامزدهای انتخابات آینده ریاست جمهوری مصر آن را قرائت کرد، بر کوتاه شدن زمان برگزاري انتخابات مجلس شورا و مجلس مردم  که قرار است به ترتيب در روزهاي 28 نوامبر – 7 آذر 90 -  و 11 مارس – 21 اسفنده 90 - برگزار شوند ، تاکید و درخواست شده است که نتیجه این دو انتخابات حداکثر تا اواخر ماه ژانویه – دهه اول بهمن ماه 90 – مشخص شود.

محمد سليم العوا ، عبد المنعم أبو الفتوح ، حازم صلاح ابو اسماعيل ، حمدين صباحي ، هشام البسطويسي و عمرو موسى این بیانه را امضا کرده اند.

پس از سرنگوني نظام پادشاهي درمصر در سال 1952 ، همه افرادي که به عنوان ریيس جمهور در اين کشور روي کار آمده اند ، از نظاميان بوده اند.

شوراي نظامي مصر قول داده است که در شش ماه قدرت را به منتخبان مردم واگذار کند اما اين اتفاق تاکنون روي نداده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها