کد خبر: ۲۲۲۶۶
زمان انتشار: ۱۰:۵۸     ۱۴ مهر ۱۳۹۰
به گزارش598 به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی که این روزها رفتنش از این دانشگاه قوت بیشتری گرفته است، در سخنانی جالب توجه و البته ناامید کننده این‌گونه می‏گوید: "خواست خدا چنین بود که ما بمانیم" اما "همه رفتنی هستیم".

به گزارش فارس، عبدالله جاسبی شامگاه چهارشنبه در آیین بهره‏برداری از پروژه‏های عمرانی، آموزشی و رفاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه  که با حضور مسئولان برگزار شد، اظهار داشت: در سال 1361 که درصدد راه‏اندازی دانشگاه آزاد اسلامی بودیم، هیچ امکانات و تجهیزاتی در اختیار نداشتیم اما به خدا توکل کردیم و وارد کار شدیم و آن زمان انتهای راه را نمی‏دیدیم در حالی‌که می‏دانستیم باید به خدا توکل کرد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: امسال، سی‏امین سال تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی است و در طول این سال‏ها پستی و بلندی‏های بسیاری را داشته‏ایم و با مشکلات بسیار جدی دست و پنجه نرم کرده‏ایم که هر کدام از آنها می‏توانست بدون عنایت پروردگار، ما را از پا در بیاورد اما "خواست خدا چنین بود که ما بمانیم".
جاسبی همچنین با طبعی شعرآلود و لطیف، به مشابه ساختن زندگی فردوسی و اثر جاودانه‏اش شاهنامه و تلاش‏های دست‏اندرکاران دانشگاه آزاد و وضع فعلی این دانشگاه پرداخت.
وی گفت: خیلی‏ها در دوران زندگی، فردوسی را آزار دادند و هم از طرف مسئولان و هم از سوی دوستان کم‏لطف به او فشارهایی وارد می‏آمد اما کسی باور نمی‏کرد که پس از 1000سال شاعری از خطه فیروزکوه برخیزد و سرگذشت این 1000سال را برای فردوسی بیان کند و این تنها به این دلیل بود که این کارها برای خدا صورت گرفت.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به زندگی فردوسی که گویا از عنصری رنج‏های بسیار دیده بود، زندگی این شاعر بلندآوازه ایرانی را به خاطرات دانشگاه آزاد و مخالفان آن تشبیه کرد.
جاسبی همچنین با اشاره به دو بیت شعر از امیری‏فیروزکوهی که خطاب به فردوسی می‏گوید "اگر بیمت از طعنه عنصری است/ زمانه نشسته بدین داوری" و "سخن‏هایتان یک به یک گوش کرد/ تو را ماند و او را فراموش کرد"، ادامه داد: اگر کار برای خدا باشد، باقی می‏ماند حتی اگر خیلی‏ها به مخالفت با آن برخیزند.
وی تصریح کرد: امروز دانشگاه آزاد با وجود تمام مخالفت‏ها سربلند ایستاده و نظاره‏گر شکوه و عظمت خود است و در مسیر تکامل گام برمی‏دارد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: خیلی‏ها تلاش کردند تا این حرکت مقدس علمی را متوقف کنند و سنگ‏اندازی‏های بسیاری در این زمینه انجام شد، تخریب کردند، آمارهای یک‌جانبه ارائه دادند، بی‏انصافی کردند و ... اما کسی باور نمی‏کرد که ما امروز بگوییم "شب‎‏های هجر را گذرانده‏ایم و باز هم زنده‏ایم".
جاسبی در توصیف مخالفان خود گفت: اشتباه آنها این بود که فکر می‏کردند همه کارهایی که در دانشگاه آزاد اسلامی صورت می‏گیرد، کار من یا برخی بزرگانی است که از این دانشگاه حمایت کرده‏اند، در صورتی‌که "این کارها از سوی خداوند است".
وی تصریح کرد: آنها اشتباه می‏کردند که این من هستم که دانشگاه آزاد را اداره می‏کنم؛ در صورتی‌که نه من و نه دیگر مدیران در این زمینه کارشان به حساب نمی‏آید بلکه همه امور به دست خدا بود و نباید این‏ها را به حساب جاسبی گذاشت.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: اگر کاری را برای خدا آغاز کردیم، نباید نگران این باشیم که بعد از آن چه اتفاقی می‏افتد و در برهه کنونی نیز هر روز می‏گویند فلانی می‏خواهد از دانشگاه آزاد برود و فلانی بیاید اما به هر حال باید توجه داشت که دانشگاه آزاد ماندنی است.
جاسبی همچنین به اصطلاح خود نصیحتی نیز به غرض‏ورزان داشت و افزود: می‏خواهم نصیحتی به کسانی که هنوز دست از غرض‏ورزی بر نداشته‏اند، داشته باشم و آن این است که "دانشگاه آزاد زمانی که یک نهال کوچک بود، کسی نتوانست آن را از بین ببرد و امروز که یک درخت تنومند شده است، بیهوده برای شکستن شاخه‏ای به این درخت نپیچید چرا که اصل درخت ماندنی است و همه ما رفتنی هستیم".
وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد همچون شجره طیبه‏ای است که خواهد ماند و در نهایت روایت‏گر همان سرگذشت فردوسی خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
جریان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۷ - ۱۴ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
سلام
1 بار کله سحر داخل سرویس کارخانه از جلو 1 کاخ متعلق به 1 شتربانی که بعدها جز 10 صادر کننده سنگ و صاحب چند معدن و کارخانه سنگ شده رد میشدیم .
-----------
1 دفعه پیرمرد نگهبان کارخانه که کنار من بود جمله قشنگی گفت :
خدای اینا با خدای ما فرق میکنه !!!؟؟؟؟
----------
طرف 1 کاخ ساخته طبقه اخر ان را کرده سالن کنفرانس نصف زمین فوتباله دور سالن را اکواریوم کار کرده 2 سال پیش با انفجار مهمات سازی زرین شهر تمام اکواریوم ها ترکید (شاید 250 کیلومتر فاصله ).
----------
مفت مفت از رشته کوه کرکس سنگ میبره در حالی که در سال اول ریاست اقای احمدی نژاد مردم محلی بخاطر الایندگی و ضرر فراوان به منطقه شکار ممنوع که بعد ارتقا به منطقه حفاظت شده پیدا کرد از برادر ریس جمهور اقای داود احمدی نژاد دعوت کردند تا مانع اکتشاف و غارت بشه اما ایشن هم کاری نتونست بکنه .
------------
وضع اب منطقه واقا افتضاحه . کوهستان را کچل و تولید غبار و انهدام سنگ یعنی بی ابی .
----------
چند روز پیش از قم دیروقت زدم بیرون با ماشین بندر تهران سر دوراهی بادرود نیمه شب پیاده شدم راننده ولوو گفت گرگ گیر میش گفتم چاره چیه .
رفتم زیر پل اتوبان ارتفاع ترانشه 20 متر میشد کمی اتش روشن کردم و زنگ زدم اژانس (خیلی جای پرتیه ) راننده اشنا بود وقتی رسید گفت اتیش را خاموش کن من کارمند منابع طبیعی هستم . مرتع اتیش میگیره !!!!!!!!!!
-------
ای سوختم . گوشت 15 هزاری و بیابان برحوت اژانس اورد ناشتا ادم خسته خوردن زمین چند باره در تاریکی . ارتفاع ترانشه تا سطح بیابان . اشغال گیر کرده به بوته .کلاهبرداری 2 میکانیک و از دست دادن 1 میلیون .
----------
خدای ما .... شکرت... میلیونی .
--------
اهان زیر خونه ما 1 بنگاهه 1 پیرمرد داریم معروف به حاتم برعکسه همیشه پسراش بهر امیدی دنبال کارشن و علافش میگن بالای 100 تا ملک داره هر روز 4 تا دانشجو اویزونش و دارن التماسش میکنن به پسرش گفتم چرا حاجی با مردم اینکارا رو میکنه گناه دارن به دانشجو ها (این اکیپ اصفهانی بودن )گفتم چطوریه شما دانشگاه اص ول میکنین میاین نطنز ؟ کم درس میخونین رتبه ندارین ؟
-------
دانشجوا گفتن نه بابا ما اگه در شهر خودمون باشیم عشق و حال نداریم و هرشب باید بریم خونه میخوایم دور هم و دور از ددی باشیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
------------
کاپوت ماشین دادم پاین زنگ اف اف و زدم 1 دفعه پسر حاجی گفت ما هنوز اینجا هستیم (علامت تعجب نداره - عادی شده برام ).
بهش گفتم ببین روز قیامت بابات رو پل صراط چقدر وقت مردم را میگیره ( از بس ملک داره و چونه و دو دله ).
زد زیر خنده
---------
استغفر الله
یا حق
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها