کد خبر: ۲۲۲۳۲۴
زمان انتشار: ۱۲:۰۵     ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
ربیعی خبر داد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر تدوین سیمای اشتغال کشور مبتنی بر توسعه خاطر نشان کرد: در وضعیت فعلی باید به سمت اشتغال اجتماعی روی بیاوریم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، علی ربیعی در جلسه کارگروه توسعه اشتغال و سرمایه گذاری آذربایجان شرقی اظهار کرد: فرصت آزمون و خطا در موضوع اشتغال و بیکاری در سطح کشور وجود ندارد و باید با احتیاط عمل کنیم.

وی گفت: اهمیت ایجاد شغل برای کشور در شرایطی است که در چند سال اخیر بنیه اقتصاد کشور به شدت ضعیف و بیمار شده و نرخ رشد منفی شش درصد را تجربه کرده است.

وی با تاکید بر اینکه تفکر و نگاه نیروی کار به اشتغال تغییر کرده است، تشریح کرد: درحال حاضر تناسب عرضه نیروی کار با تقاضا همخوانی ندارد و از طرفی انتظارات و الگوی کار متقاضیان در برخی از مشاغل سخت تغییر کرده است.

ربیعی ادامه داد: نرخ بیکاری در کشور بالاتر از مشارکت بوده و تمایل به کار کمتر شده است و ساختار اقتصادی ما جوابگوی این تغییرات نیست.

وی گفت: سال آینده بیش از چهار میلیون نیروی تحصیل کرده به بیکاران کشور اضافه می شود و با وضعیت موجود اگر تورم مهار نشود سرمایه گذاری به صرفه نخواهد بود و در دور باطل می افتیم.

وی تزریق مالی به جامعه را یکی از دلایل وضعیت موجود اقتصادی کشور دانست و افزود: در دام مسیر طی شده‌ای هستیم و هر تصیمی اقتصادی بدون شک تبعات سیاسی اجتماعی خود را خواهد داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: دغدغه ما این است که جامعه ما به جای تولید محور بودن در سال های گذشته به سمت رانتی بودن سوق یافته است، برخی نگرانیهای خاص خود را دارند اما ما نگران سبک زندگی، معضلات اجتماعی، تغییر اخلاقیات و بیکاری هستیم وجنس دلواپسی ما متفاوت است.

وی با تاکید بر اینکه باید گفتمان اشتغال تغییر یابد گفت: شفافیت، تلاش برای جامعه ای آرام، ثبات در تصمیم گیری و پیش بینی پذیری برای ایجاد جنبش کار آفرینی ضروری است.

ربیعی ادامه داد: ملاحظات اجتماعی مناطق مختلف کشور باید در امر اشتغال مورد توجه قرار گیرد و تلاش می‌شود امسال بودجه مربوطه برای استان آذربایجان شرقی دو برابر باشد تا شاهد حرکت های سازنده ای در این عرصه باشیم.

وی گفت: تاکنون موفق شده ایم 84 هزار میلیارد ریال از منابع بانکی را برای سرمایه گذاری در کشور خارج کنیم اما در این راه باید آرام حرکت کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: از محل هدفمندی یارانه‌ها نیز 50 هزار میلیارد ریال به تولید اختصاص داده‌ایم که بخشی از آن صرف تعمیر و نگهداری تاسیسات وزارت نیرو خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها