کد خبر: ۲۲۲۱۶۳
زمان انتشار: ۱۹:۲۹     ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
مشاور عالي وزير ورزش در امور بين الملل گفت: درخواست جدايي از منظقه غرب‌آسيا و پيوستن به آسياي ميانه را داده‌ايم.
به نقل از سايت وزارت ورزش و جوانان، بهرام افشارزاده با بيان اين که تمام اعضاي فدراسيون غرب آسيا به جز ايران از کشورهاي عربي هستند، گفت: از 13 کشور عضو اين فدراسيون دوازده کشور عرب زبان هستند که در راي گيري‌ها بيشترين راي را دارند و حقوق رشته‌هاي ورزشي ايران رعايت نمي‌شود.

وي افزود: رشته هايي نظير بسکتبال، دووميداني، واليبال و ... دغدغه هاي بسياري از عضويت در فدراسيون غرب آسيا دارند که بايد به اين مشکلات به صورت اصولي رسيدگي شود. اگر از اين بخش جدا شويم، مي‌توانيم هم از نظر فني نتيجه بهتري بگيريم و هم براي اجراي برنامه ها مشکل خاصي نداشته باشيم.

عضو هيات رئيسه فدراسيون غرب آسيا ادامه داد: در نامه‌اي به شيخ احمد، رييس شوراي المپيک آسيا خواستار پيوستن ايران به کشورهاي آسياي ميانه شامل تاجيکستان، قرقيزستان، قزاقستان، ترکمنستان و قرقيزستان شديم که منتظر پاسخ هستيم.

افشارزاده خواسته ايران را دور از تائيد ندانست و اظهار داشت: از نظر من اين کار شدني است و فقط پيگيري لازم دارد؛ رايزني‌ها بايد حضوري باشد تا پاسخ مورد نظر را دريافت کنيم. ما همچنان با شوراي المپيک آسيا در حال مذاکره هستيم که اگر موافقت شود، مراحل را بررسي و تکميل خواهيم کرد.

وي در ادامه به تشکيل فدراسيون غرب آسيا اشاره کرد و گفت: در سال 67 اولين دوره را خودمان برگزار کرديم و با اين ديد که اکثر کشورهاي عضو عربي هستند، رئيس آن را از کشور سوريه انتخاب کرديم تا استقبال بيشتري صورت گيرد.

مشاور عالي وزير در امور بين الملل در پايان و در خصوص تعويق بازي هاي غرب آسيا گفت: اين بازي ها قرار بود 29 فروردين 93 برگزار شود که پس از انتخابات کميته ملي المپيک با نظر اعضاي آن به بعد از بازي‌هاي آسيايي کره جنوبي موکول شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها