کد خبر: ۲۲۱۸۴۷
زمان انتشار: ۱۳:۴۹     ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
نماينده تام الاختيار وزير ورزش در بحث واگذاري دو باشگاه پرسپوليس و استقلال به ابهام‌هاي موجود درباره نحوه واگذاري اسپانسري اين دو باشگاه پاسخ داد.

 

امير رضا خادم درباره اينکه چرا تکليف هيئت مديره و مديرعامل باشگاه استقلال همانند پرسپوليس مشخص نشده است، اظهار داشت: وضعيت اين دو باشگاه قابل مقايسه نيست. 3،4 ماه پيش براي مشخص شدن وضعيت باشگاه پرسپوليس و حواشي آن دست به کار شده بوديم و اعلام کرديم پس از مشخص شدن وضعيت پرسپوليس، به باشگاه استقلال رسيدگي مي‌کنيم.

به نقل از تسنيم، وي در خصوص اينکه گروه‌هاي پيشنهادي براي اسپانسري دو باشگاه استقلال و پرسپوليس چگونه وارد مذاکره با وزارت ورزش و جوانان شده‌اند، عنوان کرد: افرادي که در رسانه‌ها از بحث اسپانسري اين دو باشگاه مطلع شده و يا افرادي که در مصاحبه‌هاي خود ابراز علاقمندي خود را اعلام کرده بودند، مانند سال‌هاي گذشته وارد مسير مذاکره شدند.

معاون پارلماني وزارت ورزش در مورد اينکه به مزايده نگذاشتن اسپانسري استقلال و پرسپوليس تخلف محسوب نمي‌شود، گفت: آيا در طول 20 سال گذشته اسپانسر استقلال و پرسپوليس به اين شکل انتخاب نمي‌شد؟ بحث فروش استقلال و پرسپوليس مطرح نبود که بخواهيم اين دو باشگاه را به مزايده بگذاريم. اسپانسري يک‌ساله و موقت دو باشگاه به صورت سال‌هاي گذشته انجام شد.

خادم با بيان اينکه در «امر واگذاري اسپانسر يک‌ساله استقلال و پرسپوليس تخلفي صورت نگرفته است»، خاطرنشان کرد: در گذشته کدام‌يک از 16 تيم حاضر در ليگ برتر، اسپانسري باشگاه خود را به مزايده گذاشته بودند؟ براي مشخص شدن وضعيت دو باشگاه استقلال و پرسپوليس و بحث واگذاري اسپانسري اين دو باشگاه، کار جهادي صورت مي‌گيرد.

گفته مي‌شود وزارت ورزش و جوانان براي انتخاب مديرعامل استقلال با يکي از همکاران نزديک بابک زنجاني مذاکره کرده که خادم در اين زمينه اين چنين واکنش نشان داد: همه افرادي را که گزينش مي‌کنيم، به صورت عمومي از دستگاه‌هاي نظارتي تاييديه دارند. استخراج شجره‌نامه افراد در حوزه کاري من نيست و استعلام خود را از دستگاه‌هاي نظارتي مي‌گيريم.

نماينده تام الاختيار وزير ورزش در بحث واگذاري دو باشگاه پرسپوليس و استقلال درباره اينکه براي گروهي براي اسپانسر استقلال در فصل آينده مبلغ 45 ميليارد تومان پيشنهاد داده است، گفت: در حال جمع‌بندي اسپانسر فصل آينده باشگاه استقلال هستيم. برخي از عدد‌هايي که پيشنهاد مي‌شود بالاي 30 ميليارد تومان است اما بحث ما عدد نيست، بلکه تضمين‌هاي کافي است و اينکه اطمينان لازم براي اسپانسر شدن را داشته باشد. براي ما عدد بالا و پايان باشد، مهم نيست، بلکه تضمين اهميت دارد.

گفته مي‌شود برخي از گروه‌هاي پيشنهادي براي اسپانسري باشگاه استقلال خواستار اين موضوع شده‌اند که انتخاب اعضاي هيئت مديره بر عهده آنها باشد. خادم در اين رابطه به تسنيم گفت: بله، برخي‌ها پيشنهاد بالايي براي اسپانسري استقلال داده‌اند و خواستار انتخاب اعضاي هيئت مديره بودند اما اين وزارت ورزش است که هيئت مديره دو باشگاه استقلال و پرسپوليس را مشخص مي‌کند. اگر هيئت مديره استقلال و پرسپوليس بر عهده اسپانسر باشد، به اين معني است که اين دو باشگاه را فروخته‌ايم.

نماينده تام الاختيار وزير ورزش در بحث واگذاري دو باشگاه پرسپوليس و استقلال در مورد اينکه پس چطور اسپانسر پيشنهادي بتواند درآمدزايي کند و يا اختيار درآمدزايي به آنها داده مي‌شود يا نه، عنوان کرد: در متن قراردادهايي که با اسپانسر بسته مي‌شود، چگونگي درآمدزايي پيش‌بيني و اين مسئله تحت نظارت وزارت ورزش انجام مي‌شود.

خادم در پايان از مشخص شدن وضعيت هيئت مديره و مديرعامل باشگاه استقلال تا پايان هفته جاري خبر داد.



 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها