کد خبر: ۲۲۱۷۰۱
زمان انتشار: ۰۸:۳۵     ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
یک عضو هیئت علمی دانشگاه تهران روش وزارت علوم برای تعیین رئیس دانشگاه تهران را غیرقانونی، آمیخته با سانسور و فرمایشی عنوان کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، داوود فیرحی، با بیان اینکه انتخاب روسای دانشگاه با پیشنهاد وزارت علوم به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌رسد، گفت: وزارت علوم برای اینکه انتخاب روسای دانشگاه به صورت دموکراتیک انجام شود، این مسئله را به دانشگاهیان واگذار کرد، که اگر به درستی شکل بگیرد؛ بسیار خوب است. روند انتخاب رئیس در این دانشگاه، هیچ یک از معیارهای انتخابات صحیح را ندارد و مسیر نادرستی بوده است، چرا که شرایط انتخابات رعایت نمی‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران افزود: باید همچون انتخابات‌های دیگر صندوقی باشد که اعضای هیئت علمی در حضور ناظر به هر کسی که می‌خواهند رأی دهند، و سپس آرا شمارش شده و نتیجه مشخص شود.

فیرحی با بیان اینکه روند انتخابات در دانشگاه تهران غیرقانونی و غیرمنطقی صورت می‌گیرد، ابراز داشت: از طرف هیئت رئیسه دانشگاه، نامه‌ای به هر یک از اعضای هیئت علمی داده شده، و در آن اسامی چند نفر به عنوان کاندید ریاست دانشگاه قید شده است، و خواسته‌اند تا از بین این چند نفر تنها اسم 3 نفر را در برگه نوشته و به هیئت رئیسه بدهیم، تا بر اساس آراء شخص مورد نظر معرفی شود. اما این مسئله صحیح نیست و نباید از بین اشخاص مشخصی انتخابات صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه انتخابات توسط اعضای هیئت علمی یا باید مستقیم صورت گیرد و یا اینکه دو مرحله‌ای بوده و نامزدها را به وزارت علوم معرفی کنند، اظهار داشت: با توجه به تجربیات گذشته در انتخاب رئیس دانشگاه و اقدامات جناح‌های سیاسی، سبک این انتخابات بدون داشتن شرایط صحیح، بدترین نوع سانسور در انتخابات است.

وی خاطر نشان کرد: برای تصدی ریاست دانشگاه تهران یا وزیر به طور مستقیم تصمیم‌گیرنده باشد، و یا واقعا با برگزاری انتخابات رئیس دانشگاه برگزار شود.

یادآور می‌شود وزیر علوم در اقدامی نمایشی، شورای 51 نفره تشکیل داده تا عزل و نصب رئیس دانشگاه تهران را دموکراتیک وانمود کند و این در حالی است که اولا وی در برکناری و جابه جایی روسای 35 دانشگاه در سراسر کشور خودسرانه عمل کرد و ثانیا در برکناری دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران نیز نظر اساتید این دانشگاه را جویا نشد اما پس از رفتار بولدوزری در 35 دانشگاه و از جمله دانشگاه تهران، به همراه تیم افراطیون تصمیم‌ساز در وزارت علوم به این فکر افتاد که با تشکیل شورایی نمایشی، همه آن رفتار بولدوزری را از ذهن‌ها بیرون کند.

دانشگاه تهران قریب 80 روز است که بدون رئیس و از سوی سرپرست اداره می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها