کد خبر: ۲۲۱۰۵۱
زمان انتشار: ۱۴:۳۸     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
نماینده ویژه سازمان ملل در امور میانمار اعلام کرد که اصلی‌ترین اولویت در این کشور باید اعطای حق شهروندی به مسلمانان روهینجا باشد.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته ساوث ایژیامورنینگ پست، ویجی نامبیار، نماینده ویژه سازمان ملل در سخنرانی خود در موسسه صلح بین‌الملل گفت که چنانچه این اقدام انجام نشود، امنیت مسلمانان روهینجا همچنان در معرض تهدید باقی می‌ماند و قطعا این امر به وجهه بین‌المللی این کشور آسیب می‌زند.

میانمار که اکثریت آن را بودایی‌ها تشکیل می‌دهند، حدود نیم قرن تحت سلطه نظامیان بود. دولت میانمار مسلمانان این کشور را مهاجرانی از بنگلادش محسوب می‌کند و از اعطای حق شهروندی و سایر حقوق آن‌ها سر باز می‌زند. آن‌ها همچنین به کسانی که به تازگی متولد شده‌اند و خانواده‌های آن‌ها چندین نسل پیش به میانمار آمده‌اند، حق شهروندی نمی‌دهند. طی دو سال گذشته اقلیت مسلمان میانمار هدف حملات خونین بودایی‌ها قرار گرفته و بیش از 280 تن تاکنون کشته و حدود 140 هزار تن مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند. برخی از آن‌ها مجبور شده‌اند که در کمپ‌های کثیف حاشیه استان راخین زندگی کنند.

به گفته نمایندگان ارشد سازمان ملل در امور میانمار، دولت این کشور به رغم همکاری مسلمانان، به آن‌ها حق شهروندی نمی‌دهد. این مسلمانان حتی حاضرند که مدارک شناسایی رسمی خود را تحویل دولت دهند؛ این اسناد نشان می‌دهد که آن‌ها در میانمار متولد شده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها