کد خبر: ۲۲۰۵۶
زمان انتشار: ۱۱:۲۴     ۱۲ مهر ۱۳۹۰
دامنه اعتراضات در آمريكا هر لحظه گسترده‌تر مي شود/از وال استريت تا ميدان آزادي پنجشنبه صحنه تظاهرات مردمي
اعتراضات مشابهی در بوستون، لس انجلس و شیکاگو جریان دارد و معترضان در واشنگتن تصمیم دارند روز پنج شنبه با برگزاری راهپیمایی در "میدان ازادی" شبکه ها و نهادهایی را که از جنگ بی پایان و ولع به حد و حصر شرکتها حمایت می کنند،‌ محکوم کنند.
به گزارش598 به نقل ازاشگاه خبرنگاران، جنبش اعتراضی ضد سرمایه داری نوخاسته در نیویورک ماه گذشته با یک احساس نارضایتی از شکاف فزاینده بین اغنیا و فقرا در امریکا اغاز شد. اما طی سه هفته، این اعتراضات به تقویت یک پیام ملی ضد شرکتی وسیع تری انجامید که ضمن الهام گرفتن از بهار عربی، بیانگر تلاش برای تعیین اهدافی فراتر از یک احساس عمومی برای لزوم اعاده قدرت برای مردم عادی است.

از روز شنبه تاکنون اجتماعات اعتراض آمیزی در لس آنجلس و بوستون برگزار شده است و حتی در شیکاگو حدود 50 نفر به مدت 11 روز در یکی از مناطق تجاری اردو زدند.

اکنون اعتراضات مشابهی در بوستون، لس انجلس و شیکاگو جریان دارد و معترضان در واشنگتن تصمیم دارند روز پنج شنبه با برگزاری راهپیمایی در "میدان ازادی" شبکه ها و نهادهایی را که از جنگ بی پایان و ولع به حد و حصر شرکتها حمایت می کنند،‌ محکوم کنند.

این تلاشها همچنین از حمایت اعضای اتحادیه ها از جمله کارکنان حمل و نقل نیویورک برخوردار بود به طوری که به برخی معترضان اجازه داده شد در داخل شبکه مترو پناه بگیرند.

شرکت کنندگان که از طریق پایگاههای اینترنتی گرد آورده شدند،‌ امیدوارند اعتراضات نیویورک بتواند بذر یک جنبش ملی دائم را بیافشاند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها