کد خبر: ۲۲۰۵۴۰
زمان انتشار: ۱۳:۲۶     ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
اتحادیه اروپا اعلام کرد که هیاتی را برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری مصر که قرار است 26 و 27 ماه مه برگزار شود به این کشور اعزام خواهد کرد.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی محیط، براساس بیانیه منتشر شده از سوی کمیسیون اروپا موافقت اتحادیه اروپا با اعزام هیات ناظران برای نظارت بر انتخابات مصر در پاسخ به درخواست مقامات قاهره بوده است.

این گام در جهت تاکید اتحادیه اروپا بر لزوم برگزاری انتخاباتی معتبر و شفاف و با مشارکت گسترده و مطابق با معیارهای بین‌المللی است.

ریاست این هیات اروپایی را ماریو دیوید، عضو پارلمان اروپا برعهده خواهد داشت و به تضمین عملکرد ناظران در سراسر کشور پرداخته و با تمامی مقامات سیاسی در ارتباط خواهد بود.

تیم قبلی شامل 10 ناظر وابسته به اتحادیه اروپا بود که 19 آوریل به قاهره وارد شد و 30 ناظر بیست و پنجم آوریل به آن‌ها ملحق شدند و قرار است 60 ناظر دیگر در 21 مه به قاهره بروند.

پیش بینی می‌شود هیات ناظران بیانیه‌ اولیه‌ای را در روز انتخابات و گزارش نهایی را چند هفته بعد از اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری مصر اعلام کند.

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یکی از ایستگاه‌های طرح نقشه راه انتقالی است که عدلی منصور، رئیس جمهوری موقت مصر هشت ژوئیه اعلام کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها