کد خبر: ۲۲۰۴۳۹
زمان انتشار: ۱۰:۱۵     ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
حتی زمانی که چند ماه قبل رونالدو برنده توپ طلا شد، عده ای معتقد بودند ستاره آرژانتینی همچنان بهترین بازیکن دنیاست اما بعید است کسی در حال حاضر تردیدی در بهتر بودن رونالدو در سال 2014 داشته باشد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیوز، فصل جاری شاهد درخشش لیونل مسی نبودیم. او آن طور که همه انتظار دارند نتوانست عمل کند اما در نقطه ی مقابل کریستیانو رونالدو فوق العاده کار کرده است.

 

مسی به زودی مجددا باز خواهد گشت. او همچنان می تواند از فضاهای کوچک بین مدافعان با سرعت بالای خویش عبور کند، همچنان خواهد توانست  با استفاده از پاهای کوچکش از میان مدافعان رد شود، مسی همچنان به مسی بودن ادامه خواهد داد.

 

اما رونالدو مطمئنا با عملکردش چشم های بیشتری را به خود خیره خواهد کرد. سه شنبه شب رونالدو در جهنم مونیخ توانست یکی از رکوردهای مسی را بشکند و با یک رکورد دیگر نیز برابری کند. گل های پانزدهم و شانزدهم او که در برابر بایرن در این فصل لیگ قهرمانان به ثمر رسید، 14 گل مسی در لیگ قهرمانان را از پای در آورد.

 

گل های رونالدو اکنون با آمار 67 گل زده ی مسی در تمامی ادوار لیگ قهرمانان نیز برابری می کند. او اگر در فینال نیز موفق به گلزنی شود، در همین فصل این رکورد را نیز جا به جا خواهد کرد.

 

رقابت مسی و رونالدو همیشه جذاب بوده است. مسی در سال 2010 34 گل به ثمر رساند. رونالدو در سال بعد 40 گل وارد دروازه ی حریفان کرد اما مسی در سال بعد تر 50 بار دروازه ی حریفان را گشود.اعداد مسی و رونالدو همیشه در حال قیاس با یکدیگر بوده اند.

 

در تمام دوران ها از لیسبون تا منچستر و مادرید، رونالدو 373 گل در 566 بازی به ثمر رسانده است. مسی تقریبا همین تعداد گل را در بازی های بسیار کمتری وارد دروازه ی حریفان کرده است. (364 گل در 454 بازی)

 

این فصل اما شرایط متفاوت تر از همیشه پیش رفت. رونالدو همچنان رو به جلو حرکت می کرد اما مسی لنگ می زد. رونالدو توپ طلای فوتبال را تصاحب کرد و با توجه به شرایط این فصل، شانس خوبی برای تکرار این عنوان در سال آینده نیز خواهد داشت. البته او باید بتواند همراه با هم تیمی هایش در تیم ملی پرتغال عملکرد خوبی در برزیل از خود به ثبت برساند.

 

رونالدو بسیار بی پروا است در حالی که مسی ساکت به نظر می رسد. رونالدو خصوصیات منحصر به فردی دارد. برای مثال می تواند جشن پانزدهمین گل خود در لیگ قهرمانان را به آن شکل خلاقانه انجام دهد. این چنین ابتکار های انفرادی خلاقانه همیشه از جمله مسائلی بوده است که رونالدو از آن برای برانگیختن خود استفاده کرده است.

 

رونالدو که زمانی به دلیل رفتارهای مغرورانه اش مورد انتقاد بود، حتی در برخوردهای اجتماعی اش هم نشانه های از پختگی را به وضوح نشان می دهد. او به تازگی وقتی خبردار شد که یکی از گل هایش به طور شگفت انگیزی یک پسر بچه ی لهستانی را از کما خارج کرده است، او و خانواده اش را به مادرید آورد تا از نزدیک با آن ها دیدار کند.

 

رونالدو این روزها در آسمان ها سیر می کند و استادانه خود را بالاتر از مسی قرار داده است. رونالدو می تواند از پیروزی بر مسی لذت ببرد، مسی همان بازیکنی است که بسیاری او را بهترین بازیکن تمام دوران ها می دانستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها