کد خبر: ۲۲۰۳۰
زمان انتشار: ۰۸:۴۰     ۱۲ مهر ۱۳۹۰
همزمان با ادامه اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه که تازه ترین آن، صدور احکام حبس علیه 36 نوجوان و جوان زیر 25 سال است، انقلابیون برای برگزاری تظاهرات موسوم به "طوفان منامه" در روز سه شنبه فراخوان دادند.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری مهر، بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی بحرین، دادگاه امنیتی رژیم آل خلیفه، 36 نوجوان و جوان را به جرم بیان عقاید و شرکت در تظاهرات به زندان محکوم کرد.

بر اساس این احکام ظالمانه، این افراد که بین 15 تا 25 سال سن دارند، به جرم شرکت در اعتراضات علیه رژیم آل خلیفه به زندان افکنده می شوند.

دادگاه فرمایشی آل خلیفه که در پرونده سازی علیه مخالفان ید طولایی دارد، 36 نوجوان و جوان یاد شده را به اتهامات واهی قتل و تلاش برای قتل و اقدامات خشونت آمیز به حبس محکوم کرده است.

یوسف راشد فلیفل دادستان نظامی رژیم بحرین امروز احکام حبس این نوجوانان و جوانان کمتر زیر 25 سال را قرائت کرد.

فراخوان تظاهرات طوفان منامه

خبر دیگر اینکه همزمان با تشدید اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه، ائتلاف جوانان انقلابی 14 فوریه با صدور بیانیه ای خواستار برگزاری راهپیمایی اعتراض آمیز مردم بحرین موسوم به "طوفان منامه در روز سه شنبه شده است.

هدف از این راهپیمایی که تظاهرکنندگان سوار بر خودروهایشان در خیابانها حضور خواهند یافت؛ اختلال در عبور و مرور شهرک تجاری منامه در اعتراض به احکام ظالمانه در حق متهمان و تعدی به آبرو و شرف مردم این سرزمین است.

ائتلاف جوانان انقلابی 14 فوریه همچنین خواستار برگزاری اعتراض دومی در روز پنجشنبه این هفته شدند که هدف از آن ایجاد اختلال در شهرک دیپلماتیک است .

این بیانیه از همه نهادها و شرکتها و تاجران خواست از حمایت رژیم حمد بن عیسی آل خلیفه مستبد دست بردارند و تاکید کرد محیط اقتصادی ثابت فقط در صورتی ایجاد می شود که مردم خود نوع رژیم سیاسی را انتخاب کنند.

در این بیانیه آمده است : طوفان منامه مراحلی دارد که در هر مرحله وسعت آن شدت بیشتری خواهد یافت .

ائتلاف جوانان انقلابی 14 فوریه ازساکنان النویدارات خواست روز جمعه نیز در نهمین تجمع سرنوشت ساز خود شرکت کنند.
 
این در حالی است که در برخی دیگر از مناطق بحرین تظاهرات و اعتراضات مردمی برای آزادی زندانیان و متهمانی که به احکام ظالمانه محکوم شده اند؛ ادامه دارد . 

تاکید بر دروغ بودن وعده آل خلیفه برای اصلاحات

خبر دیگر اینکه یکی از پزشکان مهاجر بحرینی، وعده رژیم حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین برای اصلاحات در کشور را دروغین دانست.

"ابراهیم العرادی" به العالم گفت : طرح اصلاحاتی که مسئولان آل خلیفه از آن دم می زنند، دروغی بیش نیست و مسئولان این رژیم در عمل فقط به ادامه شکنجه و سرکوب مردم بیگناه بحرین و صدور احکام ظالمانه برای آنان اقدام می کنند.

العرادی با اشاره به احکام حبس صادره از سوی دادگاه های بحرینی علیه پزشکان و کارکنان بخش بهداشت دراین کشور گفت: این احکام براساس اتهامات نادرست و بی پایه و اساس صادر شده است و حتی کسانی که این حکمها را صادر کرده اند، آن را قبول ندارند.

این پزشک مهاجر بحرینی از اقشار مختلف این کشور خواست به همراه انجمنهای اسلامی در تظاهرات طوفان منامه و تشکیل زنجیره انسانی که عصر روز سه شنبه (فردا) برای اعلام همبستگی با پزشکان بازداشت شده بحرینی برگزار می شود ، شرکت کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها