کد خبر: ۲۲۰۱۱۶
زمان انتشار: ۲۰:۴۲     ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
مهاجم تيم زير 22 سال ايران آرزو دارد به ترکيب تيم ملي فوتبال ايران برسد.
در ششمين شماره فصلنامه کنفدراسيون فوتبال آسيا (AFC) خبرنگار اين مجله با کاوه رضايي که در رقابت‌هاي قهرماني زير 22 سال آسيا با زدن 5 گل عنوان بهترين گلزن رقابت‌ها را به خود اختصاص داد، گفت‌وگويي انجام داده است.

رضايي در اين گفت‌وگو اظهار داشت: هدف من هميشه اين بوده که به تيمم کمک کنم و به دنبال اين نبوده‌ام که به عنوان آقاي گلي دست يابم، هرچند معرفي شدنم به عنوان بهترين گلزن رقابت‌هاي قهرماني زير 22 سال آسيا احساس خوبي به من داد.

اين تجربه جديدي براي بازيکني که پيش از اين در رده‌هاي سني مختلف رقابت‌هاي AFC حضور داشته و مدام گلزني کرده، نبوده است. در رقابت‌هاي قهرماني زير 16 سال آسيا در سال 2008 رضايي جوان که مهاجم نه‌چندان شناخته شده‌اي از تيم فولاد خوزستان بود موفق شد براي ايران پنج گل به ثمر برساند. او در فينال اين بازي‌ها که ايران 2 بر يک کره‌جنوبي را شکست داد هم گلزني کرد و کفش طلا را به خود اختصاص داد.

وي افزود: حضور در رقابت‌هاي قهرماني زير 16 سال آسيا تجربه خوبي بود چون ما به عنوان قهرماني رسيديم و من هم به عنوان بهترين گلزن بازي‌ها دست يافتم. تيمي که ما در آن مسابقات داشتيم مجموعه‌اي از بازيکناني بودند که به مدت سه- چهار سال بود در کنار هم بازي مي‌کرديم. در هر بازي هر پاس و هر حرکت تيم را مي‌شناختم و سعي مي‌کردم بر اساس آن از خودم واکنش نشان دهم.

رضايي 21 ساله که در حال حاضر براي سايپا در ليگ برتر ايران بازي مي‌کند، تصريح کرد: مي‌دانستيم که کره‌جنوبي هميشه يکي از قدرتمندترين تيم‌هاي آسيا در تمامي رده‌هاي سني است ولي ايران هم تيم قدرتمندي بود و مي‌دانستيم ما هم شانس قهرماني داريم. سعي خودمان را کرديم و جنگيديم و در نهايت به قهرماني رسيديم.

ايران در جام جهاني زير 17 سال 2009 هم نمايش تأثيرگذاري داشت و با وجود همگروهي با تيم‌هاي کلمبيا و هلند به عنوان تيم نخست گروه خود راهي دور بعد شدند، هرچند در مرحله يک‌هشتم نهايي اين رقابت‌ها رضايي و يارانش که 10 نفره با بازي ادامه مي‌دادند در وقت‌هاي اضافه توسط اروگوئه از گردونه رقابت‌ها حذف شدند.

ايران در مسابقات قهرماني زير 19 سال آسيا 2010 هم يکي از مدعيان قهرماني بود ولي با مربيگري علي دوستي‌مهر در همان دور گروهي از دور رقابت‌ها کنار رفت. رضايي که در اين رقابت‌ها دو بازي اول تيمش را به دليل مصدوميت از ناحيه پا دست داد در بازي با يمن به ميدان رفت و در پيروزي 2 بر صفر ايران مقابل يمن هر 2 گل تيمش را به ثمر رساند.

رضايي در تشريح اين مسابقات گفت: در مسابقات قهرماني زير 19 سال آسيا 2010 بدشانسي‌هاي زيادي آورديم. من دچار مصدوميت شديد شده و به خوبي ريکاوري نکرده بودم و احتمال بازي کردنم ضعيف بود. از طرفي ديگر هم اميد عاليشاه، بازيکن کليدي ما هم از ناحيه رباط صليبي مصدوم شده و شرايط در چين براي‌مان دشوار بود.

تيم ايران با مربيگري هومن افاضلي در مسابقات قهرماني زير 22 سال آسيا دچار مشکل مشابهي شد و تيم در مسقط عمان هم در غياب چندين بازيکن کليدي‌اش بازي کرد. با وجود تساوي ارزشمند ايران برابر ژاپن، شکست يک بر صفر مقابل استراليا باعث شد پيروزي ايران بر کويت براي صعود به دور بعد کافي نباشد.

مهاجم سايپا گفت: مسابقات قهرماني زير 22 سال آسيا از جنبه شخصي تورنمنت خوبي براي من بود. با وجود اينکه در همان ابتداي تورنمنت 14 بازيکن ما کنار گذاشته شدند و شرايط براي ما دشوار شد ولي با اين وجود خيلي خوب بازي کرديم و من از حضور در اين مسابقات لذت بردم. اگر ما آن 14 بازيکن را در اختيار داشتيم من در جلوي دروازه حريفان خيلي بهتر بازي مي‌کردم و شايد گل‌هاي بيشتري هم به ثمر مي‌رساندم.

گام بعدي براي کاوه رضايي کاملاً واضح و روشن است؛ راه يافتن به ترکيب تيم ملي فوتبال ايران و تداوم گلزني‌هايش با پيراهن تيم ملي کشورش. وي در اين مورد گفت: صددرصد تمرکزم را روي اين گذاشته‌ام که به ترکيب تيم ملي ايران براي حضور در بازي‌هاي آسيايي 2014 اينچئون راه پيدا کنم. حتي اميدوارم با ارائه عملکرد خوب در ترکيب تيم ملي در رقابت‌هاي جام ملت‌هاي 2015 آسيا هم باشم.

رضايي خاطرنشان کرد: اميدوارم مربي و کادرفني تيم ملي نگاه خوبي به بازيکنان جوان داشته باشند و به آنها فرصت بيشتري براي ارائه توانايي‌هاي‌شان بدهند چون آنها باعث تقويت تيم ملي در آينده خواهند شد. آرزويم اين است که به هدفم که همان راه يافتن به ترکيب تيم ملي فوتبال ايران است، برسم و اين اتفاق روزي خواهد افتاد. مي‌دانم مي‌توانم دست به کار متفاوتي بزنم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها