کد خبر: ۲۱۹۳۶
زمان انتشار: ۱۰:۳۱     ۱۱ مهر ۱۳۹۰
تا چند سال قبل جوانان تحصیل­کرده و متخصصان ما افتخار می­کردند که در دبیرستان البرز یعنی همان کالج البرز دیروز درس خوانده ­اند.

به گزارش 598 به نقل از بی باک، چندی قبل در مقاله ­ای آمده بود که بعضی جوانان امروز ما افتخار می ­کنند که در دبیرستان ماندگار البرز عروسی گرفته اند؟! با سابقه درخشان فرهنگ و تعلیم و تعلم این دبیرستان، فرآیند این عبارات تعجب­ آور و باورنکردنی است. چه تناسبی بین این نسل و نسل قبلی وجود دارد؟ چه عوامل و اشخاصی موجب این تغییر در حوزه تعلیم و تربیت گردیده اند؟



نماد خبرنگاران آموزشی، عکس دبیرستان­هایی چون البرز و دارالفنون و از این دست مدارس بود. قبل از اصلاحات، دبیرستان البرز مورد تهاجم شبیخون فرهنگی، آموزشی و ... نشده بود و عکس دانش­ آموزان مرتب و مودب به هنگام خروج از دبیرستان چاپ می­شد. اما هر سال (یا هر ترم) یک پاتک آموزشی _ تربیتی زده شد که تا امروز نیز ادامه دارد و خبرنگاران امروز، تصویر اتومبیل لوکس گل­زده عروس خانم و آقا داماد، به هنگام ورود به دبیرستان ماندگار البرز را منتشر می­ کنند که این جزئی از معضلات مدرسه است.

در سال 1386 شورای عالی آموزش و پرورش به منظور پاسداری از دبیرستان­های با سابقه، تصویب نمود در پسوند نام دبیرستان، عنوان «ماندگار» افزوده شود و همچنین برای اداره مطلوب مدرسه شرایطی را اعلام نمود.



نهایتا در مهر ماه سال 1387، دبیرستان ماندگار البرز از بین بیش از 5000 نفر دانش ­آموز واجد شرایط 320 نفر را که دارای امتیاز علمی و با معدل 19 تا 20 بودند با اخذ شهریه ­ای گزاف گزینش نمود!؟

میانه همان سال بود که بعضی از اولیا متوجه شدند استمرار حضور و ورود برخی مربیان و عوامل اجرایی نه تنها هیچ تناسبی با مصوبه مذکور ندارد، بلکه با قوانین مدارس عادی هم مغایرت دارد.

این دبیرستان که به صورت هیئت امنایی (متشکل از رئیس شورای اسلامی شهر تهران، فرمانداری، رئیس اداره میراث فرهنگی، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران و منطقه 6 و چند شخصیت حقوقی دیگر) اداره می­شود، نه تنها موفقیت مناسب نداشته، بلکه موجب تضییع حقوق مادی و معنوی نوجوانان عزیز، اولیا ایشان و معلمان گردید. به گونه­ ای که خروجی 320 نفر به 162 نفر کاهش یافت و معدل­ های آن­ها نیز به سمتی رفت که در خرداد سال 1390 بعضی موفق به اخذ دیپلم نشدند و امروز در محوطه دبیرستان فقط تصویر 70 تا 80 نفر که در ورود به دانشگاه­ها موفق شده ­اند به چشم می­خورد!!! این فرآیند در امور تربیتی_فرهنگی و ... مشهود است و موجب نگرانی گردیده است.

در مهر ماه امسال، تقریبا 360 دانش­ آموز موفق به ثبت نام شده­ اند که متعهد به پرداخت شهریه گزاف شده ­اند و با توجه به عدم تغییرات اساسی در بدنه مدرسه و تجربه چهار سال گذشته، دانش آموزان و معلمان دلسوز نگران آینده و ورود آنان به مراکز علمی می­ باشند و اکنون سوال نسل دیروز، امروز و فردا از متولیان آموزش و پرورش این است:

دبیرستان البرز سیر صعودی دارد یا در حال سقوط است؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها